Pagina 2 van 18

Geplaatst: 14.05.2013 - 18:09
door Silver_R
Ach, draaicirkel.
Geen enkel probleem.

Geplaatst: 14.05.2013 - 18:19
door lint
Ja, elk voordeel heeft ook zijn nadeel!
Dan maar een grote draaicirkel maar wel het genot van een 5 cylinder motor.

Geplaatst: 14.05.2013 - 18:22
door Mart van der Steeg
lint schreef:Ja, elk voordeel heeft ook zijn nadeel!
Dan maar een grote draaicirkel maar wel het genot van een 5 cylinder motor.
+2

Geplaatst: 14.05.2013 - 18:56
door diesel01
Vanmiddag even een 320d op een rondje gezet...dus ja behoorlijk dynamisch.
Maar we ontkomen er niet aan en ach...straks een soundmaster in de auto die het geluid nabootst van een 5 cylinder en dan is het net echt.
Ik denk dat er een hoop is te halen aan brandstofverbruik, anderzijds zal er altijd een groep mensen blijven bestaan die een flinke knoeperd van een motor wil hebben en dus bereid om daar voor te betalen.
Ik zat laatst na te denken over de XC en wat of er over een jaar of 3a4 voor in de plaats moet komen, kwa ruimte hebben we genoeg aan een V60 met als motor een D3 mss tegen die tijd een D4.
Niks mis mee zo lijkt mij

Geplaatst: 14.05.2013 - 23:19
door JCF
Ik denk dat het een onvermijdelijke fase is in het uiteindelijk totaal verdwijnen van de verbrandingsmotor. Wellicht jammer, maar zo gaat het met technieken. Er rijden ook geen stoomtreinen meer.
De benzine/diesel motor zal eerst een elctromotor naast zich moeten dulden, waarna deze zelfs de eerste viool gaat spelen, en er voor het vierpittertje slechts een ondersteunende rol is weggelegd.
En dan? Waterstof.

Geplaatst: 15.05.2013 - 10:39
door Silver_R
En uiteindelijk ionen propulsie. Afbeelding

Geplaatst: 15.05.2013 - 10:43
door Ben
MyVolvoBeamer .... poeffff

Geplaatst: 15.05.2013 - 16:51
door isomo
Blijven stilstaan anno 2013.... is dit niet achteruitgaan?

Laat maar komen de I-ART met 8-trapsautomaat zou ik zeggen...

Tja, de roffel, ik heb begrepen uit de verschenen artikels (hoe weinig en hoe betrouwbaar ze ook mogen wezen), dat er een krachtige klank zou inzitten? Misschien om de D5-ers niet al teveel te ontgoochelen?

Vanuit mijn hart vindt ik het jammer geen 5cyl meer te kunnen kopen, maar rationeel gezien... Logische evolutie lijkt me..

Ben echt benieuwd.

Geplaatst: 15.05.2013 - 16:55
door Ben
Om eerlijk te zijn zal het mij een zorg zijn of er nou 3, 4, 5 of 6 kaboutertjes in het vooronder aan het werk zijn. Als ik maar vooruit (of achteruit indien nodig) kom.

Geplaatst: 15.05.2013 - 17:12
door lint
Ben schreef:Om eerlijk te zijn zal het mij een zorg zijn of er nou 3, 4, 5 of 6 kaboutertjes in het vooronder aan het werk zijn. Als ik maar vooruit (of achteruit indien nodig) kom.
Dat is wel heel basaal denken, het is toch wel lekker om een leuke en sterke motor te hebben,
Maar zoals zo vaak iedereen heeft zo zijn/haar voorkeuren bij het kiezen van de motorisering van de auto.

Geplaatst: 15.05.2013 - 17:15
door Ben
Daarom rijd ik gewoon een 245
Zonder turbo en zonder haast ;-)

Geplaatst: 15.05.2013 - 17:31
door Silver_R
There is no substitute for cubic inches. :twisted:

Geplaatst: 15.05.2013 - 17:33
door OGA244
doe mij idd ook maar een ongeblazen 2.3

Geplaatst: 15.05.2013 - 18:56
door Carlsson 900
of 2.4i :-)

Geplaatst: 15.05.2013 - 20:44
door Msuidgeest
3.0 einspritz dan maar?

Geplaatst: 15.05.2013 - 20:49
door Fulaks
Als vermogen, koppel en koppelkromme OK zijn, dan zal het mij ook worst wezen hoe het wordt opgewekt, zeker als dat dan zuinig, proper en fiscaalvriendelijk kan. De sound is een punt dat ik minder belangrijk vind, ik wil het zo stil mogelijk in een reisbolide, ik zet wel een leuk muziekje op.

Hoge verwachtingen van de i-ART, hopelijk worden ze ingelost.

Geplaatst: 15.05.2013 - 21:40
door Ab S
Fulaks schreef:Als vermogen, koppel en koppelkromme OK zijn, dan zal het mij ook worst wezen hoe het wordt opgewekt, zeker als dat dan zuinig, proper en fiscaalvriendelijk kan...
Eens, maar er Komt nog een eis bij: Betrouwbaarheid en levensduur!

Geplaatst: 15.05.2013 - 22:14
door diesel01
Fulaks schreef:Als vermogen, koppel en koppelkromme OK zijn, dan zal het mij ook worst wezen hoe het wordt opgewekt, zeker als dat dan zuinig, proper en fiscaalvriendelijk kan. De sound is een punt dat ik minder belangrijk vind, ik wil het zo stil mogelijk in een reisbolide, ik zet wel een leuk muziekje op.

Hoge verwachtingen van de i-ART, hopelijk worden ze ingelost.
Rust in de auto is ook iets wat ik prettig vindt.
Ik merk dat mijn auto boven de 140km/h behoorlijk luidruchtig wordt wat door het motorblok wordt geproduceerd.
Dus ja...op termijn een 8traps automaat en minder lawaai...ik ben voor.

Geplaatst: 15.05.2013 - 22:39
door Silver_R
OGA244 schreef:doe mij idd ook maar een ongeblazen 2.3
Carlsson 900 schreef:of 2.4i :-)
Msuidgeest schreef:3.0 einspritz dan maar?
Doe mij maar een 4.4 V8 8)

Geplaatst: 15.05.2013 - 22:45
door Ben
Dan zijn het geen Volvomotoren meer heren.