Pagina 2 van 5

Geplaatst: 19.05.2013 - 19:35
door rsnhakan
Sterkte met de afhandeling.

@Gerrit, ATM is toch ook een bekend bedrijf binnen deze branche?

Geplaatst: 19.05.2013 - 19:49
door Gast
Ontzettend stom om een nieuwe auto te laten tunen met iets wat niet ondersteund wordt door de fabrikant (Volvo). Dan is het nu huilie huilie, maar iedereen hier op het forum had TS kunnen afraden om dit te doen. Mooie binnenkomst voor een 1e topic hier.
1 voordeel: het voorstelrondje van TS kan nog even achterwege blijven totdat hij zijn V60 gerepareerd heeft of een nieuwe heeft.
Hopelijk valt het allemaal (financieel) nog mee. Ik zou er maar niet op rekenen dat de tuner of Volvo iets gaat bijdragen. Dit is rekening man.

Geplaatst: 20.05.2013 - 08:10
door Rutger
Ouch, da's een duur grapje.

Geplaatst: 20.05.2013 - 09:12
door Marc Apeldoorn
Heel veel pech...
Sterkte, niet misselijk dat schade bedrag.
Het zou overigens Volvo wel sieren als ze de motor tegen kostprijs leveren.

Geplaatst: 20.05.2013 - 10:00
door bart simpson
Het zou de tuner sieren zijn verantwoordelijkheid te nemen, waarom moet Volvo hierin een gebaar maken?

Geplaatst: 20.05.2013 - 10:01
door Marc Apeldoorn
Blijft een klant die een nieuwe Volvo heeft afgenomen.
En de dealer verdient al genoeg aan de arbeidsuren, hoeft de 40+% van de motor er nog niet extra bij

Geplaatst: 20.05.2013 - 10:11
door V70/2.4D/2003
Marc Apeldoorn, eventjes hoor, omdat het kan:
Die "klant" koopt vloor de vermogen een V60 met een beest van een blok met dito power af fabriek. Die klant is kennelijk nog niet tevreden want er moet nog meer vermogen komen. Die klant maakt de keuze om bij deze of gene huppeldepup tuner, die het kennelijk ook niet allemaal precies weet, zijn nieuwe kostbare dure auto te stallen en die mannen er digitaal op los te laten gaan. Dat geheel voor een fractie van de prijs die, zo ze het konden bieden, Polestar zou moeten kosten.

Nu is het zaakje KAPUTT en gaan we van een dealer, die part nog deel aan dit verhaal heeft, vragen om mee te gaan betalen aan de schade?
Zou ik dealer zijn en in deze situatie een dergelijke vraag krijgen.....dan kreeg de klant van mij nog een kop koffie (z0nder koekje) en zou hem adviseren zijn motor bij de lokale fietsenmaker te laten vervangen. Dat raakt eigenlijk wel de kern van het verhaal van TS.

Geplaatst: 20.05.2013 - 10:23
door Paul
+1

Geplaatst: 20.05.2013 - 10:31
door Marc Apeldoorn
Dealer betaalt niet mee , en verdient op arbeidsloon. Het eigen schuld dikke bult principe is iets waar ik niet blij van wordt maar helaas door velen wordt gebezigd

Geplaatst: 20.05.2013 - 10:39
door Ben
Marc, in de tijd die de dealer met deze klus bezig is kan hij die monteur ook werk laten doen waar hij wel iets meer aan overhoudt dan alleen het arbeidsloon.

Geplaatst: 20.05.2013 - 10:42
door Rutger
Wat een onzin Marc,

Hij gaat in tegen contractuele voorwaarden. Daar zijn die contracten nu eenmaal voor. Volvo heeft hier niets mee te maken.

De eigenaar heeft zelf de beslissing genomen en dient nu voor de gevolgen in te staan.

Geplaatst: 20.05.2013 - 10:44
door bart simpson
Marc Apeldoorn schreef:Dealer betaalt niet mee , en verdient op arbeidsloon. Het eigen schuld dikke bult principe is iets waar ik niet blij van wordt maar helaas door velen wordt gebezigd
spreek de veroorzaker van de schade op de gevolgen aan, die geeft volgens TS niet thuis.
Maar het is nu wel in één keer ook eens duidelijk waar die "garanties" voor staan waar de tuner op zijn site zo hoog over opgeeft

Geplaatst: 20.05.2013 - 11:19
door Marc Apeldoorn
Ik snap al deze reacties niet zo goed. Natuurlijk gaat TS tegen het contract in en heeft de tuner schuld. daar gaat het mij niet om. waar het mij om gaat is dat er iemand een gloednieuwe Volvo buiten zijn schuld om behoorlijk kapot ziet gaan en er maar weinigen hier op het forum daar enige vorm van consideratie voor tonen

Geplaatst: 20.05.2013 - 11:24
door Johan s60
Het is natuurlijk echt balen voor hem, maar de enige die een gebaar moet maken nu is de tuner, dat is gewoon niet meer dan normaal.

Geplaatst: 20.05.2013 - 11:25
door Gast
bart simpson schreef:Het zou de tuner sieren zijn verantwoordelijkheid te nemen, waarom moet Volvo hierin een gebaar maken?
Het zou TS sieren zijn verlies te slikken. Alhoewel het natuurlijk behoorlijk wrang is.

Geplaatst: 20.05.2013 - 11:25
door bart simpson
@ marc apeldoorn, Ik heb zeker medelijden, maar verrek het toch om mee te delen in de kosten, dat zal bij vast meer forummers het geval zijn.
"Buiten zijn schuld"? dus die tuner heeft gewoon uit eigen beweging zijn werk gedaan? of wilde er iemand van 240 naar 270pk en heeft daar zelf opdracht voor gegeven? zo kwam het op mij namelijk over.

Vraag jij aan TS gewoon zijn bankrekening en geef het "goede voorbeeld"

Geplaatst: 20.05.2013 - 11:28
door Gast
Marc Apeldoorn schreef:Ik snap al deze reacties niet zo goed. Natuurlijk gaat TS tegen het contract in en heeft de tuner schuld. daar gaat het mij niet om. waar het mij om gaat is dat er iemand een gloednieuwe Volvo buiten zijn schuld om behoorlijk kapot ziet gaan en er maar weinigen hier op het forum daar enige vorm van consideratie voor tonen
Dat is natuurlijk niet zo - TS is wel degelijk op zijn minst medeplichtig. Hij heeft een weloverwogen keuze gemaakt voor een tuningbedrijf (mag ik hopen). Met alle risico's van dien.

Geplaatst: 20.05.2013 - 11:35
door Bover
@ Deefting:
Tja dit is zeer vervelend en een financieel pijnlijke les. :shock:
Ik zou onder fimpje van deze tuner toch op het You tube een reactie geven!:leftfighter7:

En nu? :?

Lijkt me dat je een probleem hebt op te lossen met de V60. :cry:
Mogelijk een 'schade V60' in het land of ergens in Europa en dan die motor erin?

Of de nieuwe motor zelf ophalen bij de fabriek of is dat te ver out the box? Het lijkt me wel heel veel geld 10.000,= voor een nieuwe motor in en uitbouwen.... :roll:

Geplaatst: 20.05.2013 - 11:35
door bart simpson
Ik ben gekent "anti tuning" en roep ik dat weet iedereen te melden dat aan tuning geen risico's kleven en dat ik mensen bang loop te maken
Deze onmiskenbaar nare ervaring bewijst dat er wel degelijk kostbare risico's aan tunen kunnen kleven.
Maar had de tuner de bewijzen van zijn veranderingen (doorgaans met medeweten van de opdrachtgever) nog weg kunnen halen had hij ondanks zijn "garanties" toch vrolijk Volvo AB en de Volvo dealer laten bloeden.

Geplaatst: 20.05.2013 - 11:48
door Bover
Beste Bart, niets in leven is risicoloos. Maar deze is wel zuur.

Ik begrijp dat forumlid Deefting wel de volle verantwoordelijkheid neemt en niet naar de dealer gaat NADAT hij de bewijzen van tuning heeft laten weghalen.

Voordat er misverstanden ontstaan.
:D