Pagina 2 van 2

Geplaatst: 24.05.2013 - 13:50
door The Zone
Het injectorhuis is vervangen met die van de donorauto omdat die oude inmiddels aardig zwart was uitgeslagen, maar nog steeds geen verschil

Geplaatst: 24.05.2013 - 21:17
door sleutelaar
haal de nieuwe rotor er nog eens uit en vergelijk die met de oude. zit de nok/inkeping wel op de goede plaats? m.a.w. zijn ze echt van hetzelfde type? zijn ze ook even groot, dwz dat de afstand van de rotor tot de electroden niet te groot is??

Geplaatst: 25.05.2013 - 00:16
door MarioC70
Maak is een foto van je verdeelkap met kabels erop als je wilt?

Geplaatst: 26.05.2013 - 16:10
door The Zone
Nou luitjes.. ik probeer nog even het één en ander. Ik zal straks nog even het ontstekingstijdstip controleren met een stroboscoop. (kan me haast niet voorstellen, maar goed) En ik wil nog even het hoofdrelais controleren. Kan iemand mij vertellen waar dat ding zit? Hij zit namelijk niet in het driehoekige relaisboxje onder de motorkap en die achter het handschoenenkastje zijn het systeemrelais en de brandstofpomprelais toch?

Gisteren heb ik hem een poosje warm laten draaien en de ontsteking is blijkbaar zo bizar dat de Kat roodgloeiend heet werd! Morgen gaat die naar de Volvo dealer dan mogen zij het uitzoeken voordat er meer kapot gaat dan mij lief is ::(

Geplaatst: 27.05.2013 - 07:59
door wpee
Uitlaat rood, dan staat de ontsteking te laat. Dan zal hij ook wel geen "power" hebben

Geplaatst: 29.05.2013 - 23:53
door The Zone
Ugh, auto is terug en ik schaam me dood! Het bleken toch de bougies.. ondanks dat ik alle bougies op vonken had getest en ook nog een andere set OUDE bougies had getest............ pff waren slechts 4 nieuwe bougies de truc.. BAAL BAAL, maar goed hij loopt weer haha... Dat deze motoren gevoelig zijn voor dit soort dingen is blijkbaar nog zacht uitgedrukt.

Nu loopt hij alleen nog steeds een beetje onregelmatig en trilt aardig dus ik ga nog even vrolijk verder zoeken naar wat ik kan verbeteren.. Ik vermoed al een poosje dat de uitlaat/ kat ergens lek is want hij ronkt nogal dus dat zal ik binnenkort eens checken.

Geplaatst: 31.05.2013 - 21:44
door sleutelaar
van elk probleem leer je weer. mooi dat t nu is opgelost.

Geplaatst: 10.06.2013 - 17:49
door mightyspawn
Misschien heeft die schimmel, klinkt raar. Maar die van mij rotte letterlijk onder me weg. Slecht starten dat die deed, of helemaal niet meer. Daarna maar opgegeven en de sloop gebeld en me bezat voor die 50 euro.

En onregelmatig lopen is redelijk normaal voor een B18u, is een veredelde carburateur genaamd monopoint injectie. Jammer dat de B18 met multipoint nooit veel om de hoek is komen kijken zoals die op de 2 ltr zat.

Heel sporadisch zie je een paar exotische exemplaren met multipoint.