Pagina 2 van 2

Re: Motor 440/460 Renault??

Geplaatst: 01.09.2014 - 16:07
door Dickies940
Die kennissen toch! Dan zijn de motoren eniszins aangepast naar Volvo normen, kan dat kloppen, zo ja waar zijn ze dan aangepast?!

Re: Motor 440/460 Renault??

Geplaatst: 01.09.2014 - 20:05
door Dickies940
Het is trouwens een B18U benzine motor met een 191.000 kilometers, wanneer moet de distributieriem vervangen worden ongeveer, om de hoeveel kilometers. Hij is bij De Beemd altijd in onderhoud geweest!

Re: Motor 440/460 Renault??

Geplaatst: 01.09.2014 - 20:43
door Walter
de riem moet om de 90000km. De B18U is een monopoint injectie, eigenlijk een lekker simpele en betrouwbare motor

Re: Motor 440/460 Renault??

Geplaatst: 01.09.2014 - 21:07
door stijnkraft
M'n vader en ik dachten ook dat 't alleen de 1.7 was, tot we in de 1.6 reden.
Als je, zoals wij, een paar 19's hebt gehad, herken je dat geluid direct.

En er is echt geen reden om bang te zijn voor oude Renaults.
Ze wilden roesten en de electronica was soms 'wonky'. Ook het onderstel, m.n. homokineten, was niet altijd alles.
Maar de vijfjes, 9, 11, 19 etc waren echt best prima auto's die vaak pas met heel hoge kilometerstanden 't loodje legden.
Ik ben erg blij met m'n Renault blokje! Motoren kunnen ze best, daar in Frankrijk.

Re: Motor 440/460 Renault??

Geplaatst: 01.09.2014 - 22:01
door Walter
kijk eens onder de kap; de 1.6, 1.7, 1.8, 2.0, turbo's, D16 (300-serie) en de 1900 diesels zien er in basis hetzelfde uit

Re: Motor 440/460 Renault??

Geplaatst: 03.01.2015 - 18:13
door Volvo440ever
Volgens mij Renault 19 inderdaad.