Geplaatst: 30.08.2013 - 10:19
Kan werkelijk van alles zijn AJ. Doet de cruise control het dan ook niet? Maar moet je echt uit laten lezen, anders heb je zo veel mogelijke oorzaken
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Alles functioneert aan de auto. En hij rijdt ook zoals het hoort. Ik ben n.a.v. deze melding bij de Tsjechische Volvodealer geweest die daarvoor de wervelklep compleet heeft vervangen.Walter schreef:Kan werkelijk van alles zijn AJ. Doet de cruise control het dan ook niet? Maar moet je echt uit laten lezen, anders heb je zo veel mogelijke oorzaken
Audi en BMW hebben inderdaad geen estate in de A3 en 1 serie, hetgeen positief uitpakt voor Volvo. Maar als je een C30 naast een A3 en 1 serie zet, dan verliest Volvo het op ruimte.TheSaint77 schreef:Ja misschien in theorie. Maar gezien de ruimte die een V50 biedt ten opzichte van een 3-serie uit dezelfde periode, en al zeker vergeleken met de kleinere A3, denk ik dat het reëel is te stellen dat een 1-serie zeker geen alternatief is. Vanuit kopersperspectief.Marcnij schreef:Gezien het Ford Focus platform waar de 30/40/50 serie op staat zijn de A3 en 1-serie eerder concurenten.
De S60/V60 moet de concurrentie met de A4 en 3-serie aan.
Ja de S/V60 is inderdaad de tegenstander van een A4 en 3-serie, maar ook al is de kwaliteit nog een graadje hoger dan deze V50, winnen de Duitsers het toch weer op kwaliteit. En BMW volledig qua rijeigenschappen. Waarmee ik niet wil zeggen dat de S/V60 waardeloos is qua rijden.
Wat dat betreft is de V50 dan wel weer een verademing vind ik persoonlijk, ten opzichte van de toch wat vage besturing en handeling van de grotere, 100% Volvo broers. Het positieve aspect van de door Volvofielen gehekelde Ford Focus 'donor'.
Het is dan ook wel een zalig auto om mee te rijden! Plus, ik hou wel van het neutrale, zakelijke imago!V50-Mart schreef:Ik vind de V50 zowieso veel groter ogen dan bijv de Focus, en zeker groter dan zijn "concurrenten". Mensen vinden het altijd een grote auto als ze hem zien van een afstandje.
Nederland en belgie zijn zowieso flinke afzetmarkten voor Volvo, dat zie je ook aan het straatbeeld. In Frankrijk zie je weinig volvos rijden met frans kenteken. Engelsen rijden volgens mij ook marginaal volvo. Duitsland is het ook niet heel erg veel volgens mij.
Landen met een 'eigen' automerken zullen sowieso minder andere merken importeren. De Duitsers hebben maar liefst 5 grote automerken, allemaal met premium aanbod dat kan concurreren met Volvo, terwijl Fransen uiteraard naar Renault, Peugeot of Citroën zullen kijken.V50-Mart schreef:Nederland en belgie zijn zowieso flinke afzetmarkten voor Volvo, dat zie je ook aan het straatbeeld. In Frankrijk zie je weinig volvos rijden met frans kenteken. Engelsen rijden volgens mij ook marginaal volvo. Duitsland is het ook niet heel erg veel volgens mij.
Ik waardeer al deze input, maar mijn topic raakt zo wel ernstig 'vervuild'.Herko_ter_Horst schreef:Landen met een 'eigen' automerken zullen sowieso minder andere merken importeren. De Duitsers hebben maar liefst 5 grote automerken, allemaal met premium aanbod dat kan concurreren met Volvo, terwijl Fransen uiteraard naar Renault, Peugeot of Citroën zullen kijken.V50-Mart schreef:Nederland en belgie zijn zowieso flinke afzetmarkten voor Volvo, dat zie je ook aan het straatbeeld. In Frankrijk zie je weinig volvos rijden met frans kenteken. Engelsen rijden volgens mij ook marginaal volvo. Duitsland is het ook niet heel erg veel volgens mij.
Ter vergelijking: in Duitsland hebben de Duitse merken (incl. Mini en Smart) gezamenlijk een marktaandeel van bijna 57% (Volkswagen is veruit de grootste met 21,6%). In Frankrijk zie je hetzelfde beeld: de Franse merken hebben 53% van de markt (Renault is daar de grootste met 19%). Volvo staat in beide landen niet in de top 20 van best verkopende merken. In de UK zie je een wat genuanceerder beeld. De top 3 bestaat uit Ford, Vauxhall en Volkswagen, gezamenlijk goed voor 33%. Volvo is daar dit jaar uit de top 20 gevallen.
In heel Europa heeft Volvo een marktaandeel van 1,7%. Dit moet wel gezet worden tegenover de nummer 1 (Volkswagen), die "slechts" een aandeel heeft van 12,5%.
In Nederland doet Volvo het inderdaad bovengemiddeld goed: een 13e plaats in de eerste helft van 2013 met een marktaandeel van 4,3%. In België staat Volvo op de 15e plaats met een aandeel van rond de 3% in 2013.
Maar in Zweden heeft Volvo een aandeel van 20,4%, tegenover 14,1% voor de nummer 2, Volkswagen.