Pagina 2 van 2
Geplaatst: 24.05.2013 - 20:42
door janvanmeer
V50-Mart schreef:Volgens mij is het niet onverstandig om bij een oudere auto alvast een gereviseerde turbo in huis te halen voor als het moment daar is. Dan hoef je alleen nog maar je auto te laten slepen naar een adresje waar ze hem voor je vervangen. scheelt een hoop geld denk ik zo. Ik ben ook al aan het rondkijken voor een mooie gereviseerde
Hoelang je turbo meegaat bepaal je zelf. De 1.6d heeft een kleine carterinhoud waardoor mede de olie snel vervuild is. Deze moet op tijd ververst worden, liefst binnen 10.000 km.
Een turbo gaat stuk door oververhitting en/of een gebrek aan smering. Als je dit voorkomt kan de turbo zo een motorleven meegaan. Dus 500.000 moet kunnen mits aan de voorwaarden voldaan. In een turbo zit een zwevend lager dat draait in olie en in principe niet aan slijtage onderhevig.
De prijs bij de dealer wordt voor een groot deel bepaalt door de marge.
Op de genoemde turbo van zo'n €700,-- zit een jaar garantie. Ieder kan zelf kiezen waar hij/zij voor gaat.
Geplaatst: 25.05.2013 - 00:15
door MarioC70
Ik heb ze ook vervangen bij 55000k km en iets meer of minder...
Bij VW gaan ze vaak nog sneller stuk..Terwijl het de zelfde Turbo en merk is,,,Garrett..
Geplaatst: 25.05.2013 - 08:45
door t5power
MarioC70 schreef:Ik heb ze ook vervangen bij 55000k km en iets meer of minder...
Bij VW gaan ze vaak nog sneller stuk..Terwijl het de zelfde Turbo en merk is,,,Garrett..
Onbegrijpelijk dat jij in een VW rijdt Mario, alleen dit gegeven over de turbo al....

Geplaatst: 25.05.2013 - 13:16
door MarioC70
t5power schreef:MarioC70 schreef:Ik heb ze ook vervangen bij 55000k km en iets meer of minder...
Bij VW gaan ze vaak nog sneller stuk..Terwijl het de zelfde Turbo en merk is,,,Garrett..
Onbegrijpelijk dat jij in een VW rijdt Mario, alleen dit gegeven over de turbo al....

Kijk,het verschil is,ik repareer alles zelf,dus ik lig daar niet echt wakker van en de mijne loopt nog steeds als de brandweer..

Geplaatst: 25.05.2013 - 16:55
door V50-Mart
Volgens mijn volvo dealer is mijn turbo wel aan slijtage onderhavig, dus ze slijten wel degelijk. Maar goed, hij doet het nog, en hij doet het al 263000km, dus ik ben allang tevreden, maar het kan geen kwaad om vast voorbereid te zijn op het moment dat ie stuk gaat. Vergeet niet....dingen gaan nooit stuk als je geld over hebt, maar altijd als je geld tekort hebt.
Geplaatst: 26.05.2013 - 13:26
door DSAce