Nee dat is een beetje te ver uit de buurt. Deze komt uit Brabant.Laguna-S60 schreef:Je hebt toch niet vanavond de V50 Drivé in Friesland gekocht hé, had ik anders effe moeten weten
Wie heeft er ervaringen met Milano?
- Nomad
- 5th Gear member
- V60 Polestar Engineered MY2020
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Polestar 2 MY2023 LRSM
- V60 T8 Inscription MY2019
- V60 D5 Summum MY2011
- V50 D5 Summum MY2008
Volhelp.nl
S60, V60 en XC60 fans op Facebook
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
aha, had gekund haha, was vanavond een klant die met een vriend/bekende mee was om een Volvo V50 te kopen. En ook heeft gekocht 

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- edraket
- 7th Gear member
Precies ook hier. Ik kreeg ruim 4000 euro meer terug bij een garage. Dat maakte het verschil in aanschaf in een keer goed, en kreeg ik wel een nette auto afgeleverd waar ik niets meer aan hoefde te doen.Jers3n schreef:+1, maar daar zijn ze naar mijn ervaring ook duidelijk over. Ze adviseerden mij zelf te verkopen en zonder inruil te kopen.edraket schreef:Als je wat in te ruilen hebt is het vaak helemaal niet zoveel goedkoper als bij een dealer. De minderprijs op de nieuwe auto ben je meteen kwijt aan de beroerde inruilprijs. Die ligt vaak nog onder handelsnivo.
Ben er toen, aanschaf V40, overigens niet geslaagd, wel bij een dealer, met inruil en zelfs minder bijbetalen, incl toen geldende jaar selected car garantie en volvocard.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 1st Gear member
Heb inmiddels 3 Volvo's bij Milano gekocht. Je moet inderdaad een goede inschatting maken van de prijs en het werk dat je nog aan de auto gaat hebben. Bij de eerste twee was dat goed; de laatste had meer en duurder werk dan ik had gedacht en gehoopt. Ik heb het idee dat ze me daar ook wat zaken hadden meegegeven die ze best even hadden kunnen zeggen of oplossen (bv koppelingetje ruitenwissersproeier à Eur 2,50 miste, dat werk. Moet je zelf dan weer voor op pad en uitzoeken wat het probleem is). op zich niet erg maar wel vervelend. Verder zit er altijd wel een paar een aantal duidelijke dingen in zoals een afgebroken handgreepje, versleten ruitewissers of banden. Die kun je prima zelf vervangen. Uiteindelijk zul je bij Milano wel altijd een extra budgetje moeten inplannen om een aantal zaken op te lossen. Dat zul je echter bij een tweedehands van de dealer soms ook nog moeten, zij het dat je daar officieel wat meer garantie mag verwachten en bij Milano niet. Of je die bij de Volvo-dealer krijgt is ook maar de vraag; ik vind de Vovlo-dealer ook niet zo behulpzaam.
Over dat onderhandelen en de proefrit nog het volgende: ze gaan uit van vaste prijzen, dus prijsonderhandelingen zijn niet aan de orde, tenzij je iets in te ruilen hebt. Hun inruilprijzen zijn laag, maar daar is wel over te handelen (blijven laag maar dan iets minder). Het is een aparte manier van verkoop waar ik ook aan moest wennen. Het is geen gezellig autoshoppen maar keiharde handel. Na de koop mag je zelf naar het postkantoor om de auto over te schrijven waarna je deze meteen mee kunt nemen.
Als je er met die verwachting en piece of mind naartoe gaat, is het best te doen. Per saldo kun je zelfs met het extra budgetje toch nog een vaak een goede koop doen.
Over dat onderhandelen en de proefrit nog het volgende: ze gaan uit van vaste prijzen, dus prijsonderhandelingen zijn niet aan de orde, tenzij je iets in te ruilen hebt. Hun inruilprijzen zijn laag, maar daar is wel over te handelen (blijven laag maar dan iets minder). Het is een aparte manier van verkoop waar ik ook aan moest wennen. Het is geen gezellig autoshoppen maar keiharde handel. Na de koop mag je zelf naar het postkantoor om de auto over te schrijven waarna je deze meteen mee kunt nemen.
Als je er met die verwachting en piece of mind naartoe gaat, is het best te doen. Per saldo kun je zelfs met het extra budgetje toch nog een vaak een goede koop doen.
Volvo XC90 D5
Volvo V40 1.9D
Volvo V40 1.8
Volvo V40 1.9D
Volvo V40 1.8
-
- 5th Gear member
Als je bij Milano een auto koopt moet je je oude auto zelf verkopen, doe je dit niet dan is je voordeel al voor een groot deel weg.
Een budget voor (preventief) onderhoud en reparatie moet je reserveren bij aankoop van elke gebruikte auto die je niet onder volledige garantie en met een daadwerkelijk uitgevoerde grote beurt koopt. Er zijn maar weinig bedrijven die volledige garantie verlenen op auto's van enkele jaren oud, meestal zitten de garantievoorwaarden vol met uitsluitingen en beperkingen.
Ondanks dat de prijzen vast zijn stelt Milano deze zelf wel voortdurend bij, wat niet is verkocht is vaak de volgende week voor 250 Euro minder te koop en weer een week later voor 500 Euro minder.
Probleem is meer dat er mensen, die dat eigenlijk niet zouden moeten doen, toch bij Milano een auto gaan kopen.
Een budget voor (preventief) onderhoud en reparatie moet je reserveren bij aankoop van elke gebruikte auto die je niet onder volledige garantie en met een daadwerkelijk uitgevoerde grote beurt koopt. Er zijn maar weinig bedrijven die volledige garantie verlenen op auto's van enkele jaren oud, meestal zitten de garantievoorwaarden vol met uitsluitingen en beperkingen.
Ondanks dat de prijzen vast zijn stelt Milano deze zelf wel voortdurend bij, wat niet is verkocht is vaak de volgende week voor 250 Euro minder te koop en weer een week later voor 500 Euro minder.
Probleem is meer dat er mensen, die dat eigenlijk niet zouden moeten doen, toch bij Milano een auto gaan kopen.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Trouwens nog iets leuks... Dealer auto's heilig hé.
Wij verkopen als handelaar zijnde geregeld auto's aan dealers!
Ook Volvo-dealers. Dus je kan dan de zelfde auto bij ons kopen voor bijvoorbeeld €13950,- Bij de dealer komt ie vervolgens voor €16950,- te staan.
En mensen blijven erin trappen..
Ook Volvo-dealers. Dus je kan dan de zelfde auto bij ons kopen voor bijvoorbeeld €13950,- Bij de dealer komt ie vervolgens voor €16950,- te staan.
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
erin trappen? Leveren jullie 'm exact hetzelfde af als de dealer, zelfde garantie, beurt etc, Assistance, etcetera?Laguna-S60 schreef:Trouwens nog iets leuks... Dealer auto's heilig hé.
Ook bij Milano trapt niemand erin, ze zijn erg duidelijk over hun werkwijze. Alleen niet iedereen heeft de kennis om op die wijze de centjes te spenderen aan blik met wielen
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Garantie, beurt, bloemetje etc zit er allemaal bij
Alleen de assictance niet dan..

Alleen de assictance niet dan..
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Dan doe je het niet goed Gerrit.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Net hoeveel waarde je aan Volvo assitance hecht.. wij zitten al jaren bij de ANWB tot volle tevredenheid..
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel Gerrit.
Als jij de auto voor 3000 Euro minder verkoopt dan de buurman doe jij jezelf 3000 Euro tekort. En ik denk dat jij heel wat auto's moet poetsen voor je dat bedrag bij elkaar verdiend hebt.
Als jij de auto voor 3000 Euro minder verkoopt dan de buurman doe jij jezelf 3000 Euro tekort. En ik denk dat jij heel wat auto's moet poetsen voor je dat bedrag bij elkaar verdiend hebt.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
Das nu net het stukje concurrentie Ben 
Je moet nu eenmaal concurreren met de prijzen..
Die prijzenoorlog op de markt houdt de automarkt nog juist een beetje instant. Ook met dank aan het internet. een groot gedeelte van de mensen zoekt tegenwoordig op prijs van een auto. en niet meer op het bedrijf waar die staat (de dorps garage bijv) En net daar spelen wij op in als bedrijf. En we zien daardoor mensen vanuit heel Nederland langs komen.
Maar mijn punt is gewoon dat ik een beetje gek wordt van het gezeur op het forum dat alleen de dealer auto's goed zouden zijn en dat je handelaren beter links kan laten liggen. (net zoals onderhoud bij de dealer ipv de dorpsgarage.. maar das een andere discussie..)
Met mijn voorbeeld dat de dealer de auto's bij ons koopt en vervolgens veel duurder zelf verkoopt wil ik laten zien dat de dealer auto's echt niet anders zijn dan de auto's die bij ons als handelaar te koop staan! en daardoor dus in dit voorbeeld €3000,- kunnen besparen. en zoals je zelf al met het 'auto poets' voorbeeld zegt is €3000,- een hele hoop geld!

Je moet nu eenmaal concurreren met de prijzen..
Die prijzenoorlog op de markt houdt de automarkt nog juist een beetje instant. Ook met dank aan het internet. een groot gedeelte van de mensen zoekt tegenwoordig op prijs van een auto. en niet meer op het bedrijf waar die staat (de dorps garage bijv) En net daar spelen wij op in als bedrijf. En we zien daardoor mensen vanuit heel Nederland langs komen.
Maar mijn punt is gewoon dat ik een beetje gek wordt van het gezeur op het forum dat alleen de dealer auto's goed zouden zijn en dat je handelaren beter links kan laten liggen. (net zoals onderhoud bij de dealer ipv de dorpsgarage.. maar das een andere discussie..)
Met mijn voorbeeld dat de dealer de auto's bij ons koopt en vervolgens veel duurder zelf verkoopt wil ik laten zien dat de dealer auto's echt niet anders zijn dan de auto's die bij ons als handelaar te koop staan! en daardoor dus in dit voorbeeld €3000,- kunnen besparen. en zoals je zelf al met het 'auto poets' voorbeeld zegt is €3000,- een hele hoop geld!
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Mooi verhaal Gerrit, maar je bent toch mooi die 3000 Euro kwijt.
x 10 auto's per week = 30.000 x 50 weken = toch wel 1,5 miljoen winst die je zomaar weggeeft.
Ik begin maar een garagebedrijf naast dat van jou denk ik.
x 10 auto's per week = 30.000 x 50 weken = toch wel 1,5 miljoen winst die je zomaar weggeeft.
Ik begin maar een garagebedrijf naast dat van jou denk ik.
-
- 5th Gear member
"erin trappen?" vind ik een wat ongelukkige woordkeuze, mensen kiezen er bewust voor om een auto bij een dealer te kopen. Voor heel jonge occasions vaak ook een verstandige keus. Naast tastbare voordelen heeft het ook een emotionele meerwaarde.
Veel handelaren in occasions rijden zelf in een nieuwe auto die ze bij een dealer gekocht hebben :p
Op het net zweeft een boekje in pdf:
THE UNDERCOVER ECONOMIST
Exposing Why The Rich Are Rich, The Poor Are Poor
And Why You Can Never Buy A Decent Used Car!
Leuk om te lezen, met name de uitleg over prijsdiscriminatie.
Veel handelaren in occasions rijden zelf in een nieuwe auto die ze bij een dealer gekocht hebben :p
Op het net zweeft een boekje in pdf:
THE UNDERCOVER ECONOMIST
Exposing Why The Rich Are Rich, The Poor Are Poor
And Why You Can Never Buy A Decent Used Car!
Leuk om te lezen, met name de uitleg over prijsdiscriminatie.

- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
of je die €3000,- kwijt bent weet ik nog zo goed niet 
Wij hebben namelijk een hoge omzet snelheid ipv een hogere winst. Dus uiteindelijk kom je op het zelfde uit. (zelfde principe als Milano..)

Wij hebben namelijk een hoge omzet snelheid ipv een hogere winst. Dus uiteindelijk kom je op het zelfde uit. (zelfde principe als Milano..)
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik zie het al, jij gaat schathemeltje rijk worden in de autohandel.
- diesel01
- Geartronic member
Ik heb ook eens bij een ietwat dubieuse handelaar aan tafel gezeten in de tijd dat ik net begon met autorijden.
Er kwam op een gegeven moment een prop binnen lopen tijdens het verkooppraatje dat de kleinere versie van z'n vader was.
Greep met zijn vettig klauwen in één of ander snoeppot en toen de 15 jarige hoorde dat wij het over een bepaalde auto hadden nam hij het gesprek van pa even over.
Ik heb op een dergelijk moment gegeten en gedronken.
Ik doe per definitie zaken met een dealer en na de laatste XC60 ook alleen met de merkdealer.
Ik koop dus geen Volvo weer bij een andere dealer dan een Volvodealer die hem niet alleen levert maar ook onderhoudt.
Of BMW of Mercedes..
Er kwam op een gegeven moment een prop binnen lopen tijdens het verkooppraatje dat de kleinere versie van z'n vader was.
Greep met zijn vettig klauwen in één of ander snoeppot en toen de 15 jarige hoorde dat wij het over een bepaalde auto hadden nam hij het gesprek van pa even over.
Ik doe per definitie zaken met een dealer en na de laatste XC60 ook alleen met de merkdealer.
Ik koop dus geen Volvo weer bij een andere dealer dan een Volvodealer die hem niet alleen levert maar ook onderhoudt.
Of BMW of Mercedes..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- lint
- Geartronic member
Heel verstandig en je elimineert allerhande risico's.diesel01 schreef:Ik heb ook eens bij een ietwat dubieuse handelaar aan tafel gezeten in de tijd dat ik net begon met autorijden.
Of BMW of Mercedes..
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 5th Gear member
Voor mij blijft dat je gewoon op je gezonde verstand moet afgaan. Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo, daar ben ik inmiddels wel achter. En zowel dealer als handelaar kan betrouwbaar zijn. Sommige handelaren moet je simpelweg niet komen, anderen weet je wel dat de service 0.0 is (Milano bv) maar daar zijn de prijzen dan ook naar. Maar die onbetrouwbaarheid geldt eveneens voor minimaal één Volvo dealer.
Overigens hebben Volvo dealers ook vaak mooie occasions staan waar je niet de hoofdprijs voor hoeft te betalen, dat is althans mijn ervaring
Overigens hebben Volvo dealers ook vaak mooie occasions staan waar je niet de hoofdprijs voor hoeft te betalen, dat is althans mijn ervaring
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- Richo
- 4th Gear member
mensen willen vaak voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar vergeten vaak de service en garantie die bij de aankoop van een auto komt (veel handelaren spelen hier perfect op in, hun goed recht ook). Als je gewoon je boere verstand gebruikt moet er eigenlijk al een een alarm bel gaan rinkelen. Hou de laatste tijd internet ook goed in de gaten voor een aanschaf in de nabije toekomst, en je ziet gewoon de auto's van Milano binnen de week in prijs dalen. Dit hoeft per definitie niet slecht te zijn (deze prijs dalingen zitten gegarandeerd in zijn marge inberekend), want een handelaar wil veel verkopen en een breed scala van auto's kunnen aanbieden en steeds andere.Marc Apeldoorn schreef:Voor mij blijft dat je gewoon op je gezonde verstand moet afgaan. Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo, daar ben ik inmiddels wel achter. En zowel dealer als handelaar kan betrouwbaar zijn. Sommige handelaren moet je simpelweg niet komen, anderen weet je wel dat de service 0.0 is (Milano bv) maar daar zijn de prijzen dan ook naar. Maar die onbetrouwbaarheid geldt eveneens voor minimaal éév Volvo dealer.
Vindt het zelf altijd belangrijk dat je even onderzoek doet naar de desbetreffende garage/dealer/handelaar, zoals de reviews en reputatie en zijn manier van werk. Milano is hier heel duidelijk in en dat stel ik persoonlijk zeer op prijs, nog niet bij hem langs geweest maar de meeste mensen die bij hem kopen zeggen hetzelfde. Als je daar rekening mee houd bij de aanschaf kan er eigenlijk weinig mis gaan ook in de toekomst (geen verwachtingen en dus geen teleurstellingen)
Mazda 3 2010 131.549
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km
Volvo C30 Momentum 2.0 2007 211.000 km
Volvo 264 GLE 2.7 V6 1978 167.506 km