Pagina 2 van 3

Geplaatst: 28.05.2013 - 22:44
door Nomad
Laguna-S60 schreef:Je hebt toch niet vanavond de V50 Drivé in Friesland gekocht hé, had ik anders effe moeten weten :lol:
Nee dat is een beetje te ver uit de buurt. Deze komt uit Brabant.

Geplaatst: 28.05.2013 - 22:46
door Laguna-S60
aha, had gekund haha, was vanavond een klant die met een vriend/bekende mee was om een Volvo V50 te kopen. En ook heeft gekocht 8)

Geplaatst: 29.05.2013 - 11:39
door edraket
Jers3n schreef:
edraket schreef:Als je wat in te ruilen hebt is het vaak helemaal niet zoveel goedkoper als bij een dealer. De minderprijs op de nieuwe auto ben je meteen kwijt aan de beroerde inruilprijs. Die ligt vaak nog onder handelsnivo.
+1, maar daar zijn ze naar mijn ervaring ook duidelijk over. Ze adviseerden mij zelf te verkopen en zonder inruil te kopen.

Ben er toen, aanschaf V40, overigens niet geslaagd, wel bij een dealer, met inruil en zelfs minder bijbetalen, incl toen geldende jaar selected car garantie en volvocard.
Precies ook hier. Ik kreeg ruim 4000 euro meer terug bij een garage. Dat maakte het verschil in aanschaf in een keer goed, en kreeg ik wel een nette auto afgeleverd waar ik niets meer aan hoefde te doen.

Geplaatst: 30.05.2013 - 13:26
door Alexanderdegrote
Heb inmiddels 3 Volvo's bij Milano gekocht. Je moet inderdaad een goede inschatting maken van de prijs en het werk dat je nog aan de auto gaat hebben. Bij de eerste twee was dat goed; de laatste had meer en duurder werk dan ik had gedacht en gehoopt. Ik heb het idee dat ze me daar ook wat zaken hadden meegegeven die ze best even hadden kunnen zeggen of oplossen (bv koppelingetje ruitenwissersproeier à Eur 2,50 miste, dat werk. Moet je zelf dan weer voor op pad en uitzoeken wat het probleem is). op zich niet erg maar wel vervelend. Verder zit er altijd wel een paar een aantal duidelijke dingen in zoals een afgebroken handgreepje, versleten ruitewissers of banden. Die kun je prima zelf vervangen. Uiteindelijk zul je bij Milano wel altijd een extra budgetje moeten inplannen om een aantal zaken op te lossen. Dat zul je echter bij een tweedehands van de dealer soms ook nog moeten, zij het dat je daar officieel wat meer garantie mag verwachten en bij Milano niet. Of je die bij de Volvo-dealer krijgt is ook maar de vraag; ik vind de Vovlo-dealer ook niet zo behulpzaam.

Over dat onderhandelen en de proefrit nog het volgende: ze gaan uit van vaste prijzen, dus prijsonderhandelingen zijn niet aan de orde, tenzij je iets in te ruilen hebt. Hun inruilprijzen zijn laag, maar daar is wel over te handelen (blijven laag maar dan iets minder). Het is een aparte manier van verkoop waar ik ook aan moest wennen. Het is geen gezellig autoshoppen maar keiharde handel. Na de koop mag je zelf naar het postkantoor om de auto over te schrijven waarna je deze meteen mee kunt nemen.
Als je er met die verwachting en piece of mind naartoe gaat, is het best te doen. Per saldo kun je zelfs met het extra budgetje toch nog een vaak een goede koop doen.

Geplaatst: 30.05.2013 - 14:10
door DawnBlueED
Als je bij Milano een auto koopt moet je je oude auto zelf verkopen, doe je dit niet dan is je voordeel al voor een groot deel weg.

Een budget voor (preventief) onderhoud en reparatie moet je reserveren bij aankoop van elke gebruikte auto die je niet onder volledige garantie en met een daadwerkelijk uitgevoerde grote beurt koopt. Er zijn maar weinig bedrijven die volledige garantie verlenen op auto's van enkele jaren oud, meestal zitten de garantievoorwaarden vol met uitsluitingen en beperkingen.

Ondanks dat de prijzen vast zijn stelt Milano deze zelf wel voortdurend bij, wat niet is verkocht is vaak de volgende week voor 250 Euro minder te koop en weer een week later voor 500 Euro minder.

Probleem is meer dat er mensen, die dat eigenlijk niet zouden moeten doen, toch bij Milano een auto gaan kopen.

Geplaatst: 30.05.2013 - 15:52
door Laguna-S60
Trouwens nog iets leuks... Dealer auto's heilig hé.

Wij verkopen als handelaar zijnde geregeld auto's aan dealers!
Ook Volvo-dealers. Dus je kan dan de zelfde auto bij ons kopen voor bijvoorbeeld €13950,- Bij de dealer komt ie vervolgens voor €16950,- te staan.

En mensen blijven erin trappen..

Geplaatst: 30.05.2013 - 16:18
door Walter
Laguna-S60 schreef:Trouwens nog iets leuks... Dealer auto's heilig hé.

Wij verkopen als handelaar zijnde geregeld auto's aan dealers!
Ook Volvo-dealers. Dus je kan dan de zelfde auto bij ons kopen voor bijvoorbeeld €13950,- Bij de dealer komt ie vervolgens voor €16950,- te staan.

En mensen blijven erin trappen..
erin trappen? Leveren jullie 'm exact hetzelfde af als de dealer, zelfde garantie, beurt etc, Assistance, etcetera?

Ook bij Milano trapt niemand erin, ze zijn erg duidelijk over hun werkwijze. Alleen niet iedereen heeft de kennis om op die wijze de centjes te spenderen aan blik met wielen

Geplaatst: 30.05.2013 - 16:19
door Laguna-S60
Garantie, beurt, bloemetje etc zit er allemaal bij ;)

Alleen de assictance niet dan..

Geplaatst: 30.05.2013 - 16:21
door Ben
Dan doe je het niet goed Gerrit.

Geplaatst: 30.05.2013 - 16:28
door Laguna-S60
Net hoeveel waarde je aan Volvo assitance hecht.. wij zitten al jaren bij de ANWB tot volle tevredenheid..

Geplaatst: 30.05.2013 - 16:32
door Ben
Ik denk niet dat je begrijpt wat ik bedoel Gerrit.

Als jij de auto voor 3000 Euro minder verkoopt dan de buurman doe jij jezelf 3000 Euro tekort. En ik denk dat jij heel wat auto's moet poetsen voor je dat bedrag bij elkaar verdiend hebt.

Geplaatst: 30.05.2013 - 16:38
door Laguna-S60
Das nu net het stukje concurrentie Ben ;)

Je moet nu eenmaal concurreren met de prijzen..

Die prijzenoorlog op de markt houdt de automarkt nog juist een beetje instant. Ook met dank aan het internet. een groot gedeelte van de mensen zoekt tegenwoordig op prijs van een auto. en niet meer op het bedrijf waar die staat (de dorps garage bijv) En net daar spelen wij op in als bedrijf. En we zien daardoor mensen vanuit heel Nederland langs komen.

Maar mijn punt is gewoon dat ik een beetje gek wordt van het gezeur op het forum dat alleen de dealer auto's goed zouden zijn en dat je handelaren beter links kan laten liggen. (net zoals onderhoud bij de dealer ipv de dorpsgarage.. maar das een andere discussie..)

Met mijn voorbeeld dat de dealer de auto's bij ons koopt en vervolgens veel duurder zelf verkoopt wil ik laten zien dat de dealer auto's echt niet anders zijn dan de auto's die bij ons als handelaar te koop staan! en daardoor dus in dit voorbeeld €3000,- kunnen besparen. en zoals je zelf al met het 'auto poets' voorbeeld zegt is €3000,- een hele hoop geld!

Geplaatst: 30.05.2013 - 16:49
door Ben
Mooi verhaal Gerrit, maar je bent toch mooi die 3000 Euro kwijt.

x 10 auto's per week = 30.000 x 50 weken = toch wel 1,5 miljoen winst die je zomaar weggeeft.
Ik begin maar een garagebedrijf naast dat van jou denk ik.

Geplaatst: 30.05.2013 - 16:58
door DawnBlueED
"erin trappen?" vind ik een wat ongelukkige woordkeuze, mensen kiezen er bewust voor om een auto bij een dealer te kopen. Voor heel jonge occasions vaak ook een verstandige keus. Naast tastbare voordelen heeft het ook een emotionele meerwaarde.

Veel handelaren in occasions rijden zelf in een nieuwe auto die ze bij een dealer gekocht hebben :p

Op het net zweeft een boekje in pdf:
THE UNDERCOVER ECONOMIST
Exposing Why The Rich Are Rich, The Poor Are Poor
And Why You Can Never Buy A Decent Used Car!

Leuk om te lezen, met name de uitleg over prijsdiscriminatie. :)

Geplaatst: 30.05.2013 - 16:59
door Laguna-S60
of je die €3000,- kwijt bent weet ik nog zo goed niet ;)

Wij hebben namelijk een hoge omzet snelheid ipv een hogere winst. Dus uiteindelijk kom je op het zelfde uit. (zelfde principe als Milano..)

Geplaatst: 30.05.2013 - 17:31
door Ben
Ik zie het al, jij gaat schathemeltje rijk worden in de autohandel.

Geplaatst: 30.05.2013 - 18:06
door diesel01
Ik heb ook eens bij een ietwat dubieuse handelaar aan tafel gezeten in de tijd dat ik net begon met autorijden.
Er kwam op een gegeven moment een prop binnen lopen tijdens het verkooppraatje dat de kleinere versie van z'n vader was.
Greep met zijn vettig klauwen in één of ander snoeppot en toen de 15 jarige hoorde dat wij het over een bepaalde auto hadden nam hij het gesprek van pa even over.
Ik heb op een dergelijk moment gegeten en gedronken.
Ik doe per definitie zaken met een dealer en na de laatste XC60 ook alleen met de merkdealer.
Ik koop dus geen Volvo weer bij een andere dealer dan een Volvodealer die hem niet alleen levert maar ook onderhoudt.
Of BMW of Mercedes..

Geplaatst: 30.05.2013 - 19:44
door lint
diesel01 schreef:Ik heb ook eens bij een ietwat dubieuse handelaar aan tafel gezeten in de tijd dat ik net begon met autorijden.
Er kwam op een gegeven moment een prop binnen lopen tijdens het verkooppraatje dat de kleinere versie van z'n vader was.
Greep met zijn vettig klauwen in één of ander snoeppot en toen de 15 jarige hoorde dat wij het over een bepaalde auto hadden nam hij het gesprek van pa even over.
Ik heb op een dergelijk moment gegeten en gedronken.
Ik doe per definitie zaken met een dealer en na de laatste XC60 ook alleen met de merkdealer.
Ik koop dus geen Volvo weer bij een andere dealer dan een Volvodealer die hem niet alleen levert maar ook onderhoudt.
Of BMW of Mercedes..
Heel verstandig en je elimineert allerhande risico's.

Geplaatst: 31.05.2013 - 07:28
door Marc Apeldoorn
Voor mij blijft dat je gewoon op je gezonde verstand moet afgaan. Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo, daar ben ik inmiddels wel achter. En zowel dealer als handelaar kan betrouwbaar zijn. Sommige handelaren moet je simpelweg niet komen, anderen weet je wel dat de service 0.0 is (Milano bv) maar daar zijn de prijzen dan ook naar. Maar die onbetrouwbaarheid geldt eveneens voor minimaal één Volvo dealer.
Overigens hebben Volvo dealers ook vaak mooie occasions staan waar je niet de hoofdprijs voor hoeft te betalen, dat is althans mijn ervaring

Geplaatst: 31.05.2013 - 08:12
door Richo
Marc Apeldoorn schreef:Voor mij blijft dat je gewoon op je gezonde verstand moet afgaan. Als iets te mooi is om waar te zijn dan is dat ook zo, daar ben ik inmiddels wel achter. En zowel dealer als handelaar kan betrouwbaar zijn. Sommige handelaren moet je simpelweg niet komen, anderen weet je wel dat de service 0.0 is (Milano bv) maar daar zijn de prijzen dan ook naar. Maar die onbetrouwbaarheid geldt eveneens voor minimaal éév Volvo dealer.
Overigens hebben Volvo dealers ook vaak mooie occasions staan waar je niet de hoofdprijs voor hoeft te betalen, dat is althans mijn ervaring
mensen willen vaak voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, maar vergeten vaak de service en garantie die bij de aankoop van een auto komt (veel handelaren spelen hier perfect op in, hun goed recht ook). Als je gewoon je boere verstand gebruikt moet er eigenlijk al een een alarm bel gaan rinkelen. Hou de laatste tijd internet ook goed in de gaten voor een aanschaf in de nabije toekomst, en je ziet gewoon de auto's van Milano binnen de week in prijs dalen. Dit hoeft per definitie niet slecht te zijn (deze prijs dalingen zitten gegarandeerd in zijn marge inberekend), want een handelaar wil veel verkopen en een breed scala van auto's kunnen aanbieden en steeds andere.
Vindt het zelf altijd belangrijk dat je even onderzoek doet naar de desbetreffende garage/dealer/handelaar, zoals de reviews en reputatie en zijn manier van werk. Milano is hier heel duidelijk in en dat stel ik persoonlijk zeer op prijs, nog niet bij hem langs geweest maar de meeste mensen die bij hem kopen zeggen hetzelfde. Als je daar rekening mee houd bij de aanschaf kan er eigenlijk weinig mis gaan ook in de toekomst (geen verwachtingen en dus geen teleurstellingen)