Pagina 2 van 4

Geplaatst: 02.09.2013 - 23:07
door Offemar
Je zou zeggen dat een beurt minder vaak hoeft. Bij 30.000 heeft de dieselmotor maar 25.000 km gedraaid o.i.d. Goedkoper dus

Geplaatst: 03.09.2013 - 00:07
door Magliaveli
In principe loopt de diesel vaak alleen korte stukjes, ook dat levert weer slijtage, dus zal gemiddeld wel ongeveer overeenkomen qua onderhoudsbehoefte.

Geplaatst: 03.09.2013 - 07:04
door kissyfur
Magliaveli schreef:30000km beurt NL: € 405 Be: € 323
60000km beurt NL: € 560 Be: € 451
90000km beurt NL: € 840 Be: € 497
120000km beurt NL: € 615 Be: € ?
150000km beurt NL: € 405 Be: € ?
180000km beurt NL: € 1475 Be: € ?

Let op bij deze prijzen komen nog wel de remmen en banden enz.
En krijg je in NL gewoon makkelijk de BTW terug. Dat is als je t in BE laat doen volgens mij niet zo makkelijk? Fiscalisten, anyone?

Geplaatst: 03.09.2013 - 07:15
door bart simpson
jp-v60 schreef:Vind nu heel langzaam dat volvo nederland zich schandalig gedraagt. Eerst al met de aanschafprijs en nu ook met het onderhoud.
iets boven je stand gekocht ofzo?

Geplaatst: 03.09.2013 - 08:57
door ferretje
kissyfur schreef: En krijg je in NL gewoon makkelijk de BTW terug. Dat is als je t in BE laat doen volgens mij niet zo makkelijk? Fiscalisten, anyone?
Nee hoor Belgische BTW terugvragen gaat via een speciale website, ongeveer zoals de NL BTW.

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... uitenland/

Geplaatst: 03.09.2013 - 14:24
door Thom
Een Volvo is al prijzig qua onderhoud, maar in dit geval wegen de enorme voordelen toch echt zwaarder lijkt me :roll:

Geplaatst: 03.09.2013 - 21:26
door jp-v60
Thom schreef:Een Volvo is al prijzig qua onderhoud, maar in dit geval wegen de enorme voordelen toch echt zwaarder lijkt me :roll:
Vind de onderhoudsprijzen op zich meevallen, alleen de D6 buiten proportie.
Rij nu een ML ( Bartsimpson is jouw vraag ook weer beandwoordt met boven je stand :wink: en laat ik deze auto ook nou gewoon houden ) en die zijn nooit onder de 1000,- euro. Gaat mij puur om het verschil en dan ook nog eens een verschil met belgie

Geplaatst: 03.09.2013 - 21:27
door jp-v60
Thom schreef:Een Volvo is al prijzig qua onderhoud, maar in dit geval wegen de enorme voordelen toch echt zwaarder lijkt me :roll:
Vind de onderhoudsprijzen op zich meevallen, alleen de D6 buiten proportie.
Rij nu een ML ( Bartsimpson is jouw vraag ook weer beandwoordt met boven je stand :wink: en laat ik deze auto ook nou gewoon houden ) en die zijn nooit onder de 1000,- euro. Gaat mij puur om het verschil en dan ook nog eens een verschil met belgie

Geplaatst: 03.09.2013 - 21:46
door NielsPHEV
een verschil voor een 90 k km's beurt met Belgie van € 340,= da's enorm als dat waar is moeten de belgen moppen over ons maken en dan hebben ze nog gelijk ook

Geplaatst: 03.09.2013 - 21:46
door Zvv
kissyfur schreef:
Magliaveli schreef:30000km beurt NL: € 405 Be: € 323
60000km beurt NL: € 560 Be: € 451
90000km beurt NL: € 840 Be: € 497
120000km beurt NL: € 615 Be: € ?
150000km beurt NL: € 405 Be: € ?
180000km beurt NL: € 1475 Be: € ?

Let op bij deze prijzen komen nog wel de remmen en banden enz.
En krijg je in NL gewoon makkelijk de BTW terug. Dat is als je t in BE laat doen volgens mij niet zo makkelijk? Fiscalisten, anyone?
Gewoon kwestie van BTW nummer geven aan BE dealer, dan is het direct btw = 0.
Eigenlijk is BE altijd btw=0, alleen krijg je dan ook geen factuur :P

Geplaatst: 03.09.2013 - 21:47
door Ben
Ik vind dit wel het woord van de dag hoor !
Hoe krijg je het voor elkaar !
jp-v60 schreef:beandwoordt

Geplaatst: 03.09.2013 - 21:52
door Zvv
kissyfur schreef:
Magliaveli schreef:30000km beurt NL: € 405 Be: € 323
60000km beurt NL: € 560 Be: € 451
90000km beurt NL: € 840 Be: € 497
120000km beurt NL: € 615 Be: € ?
150000km beurt NL: € 405 Be: € ?
180000km beurt NL: € 1475 Be: € ?

Let op bij deze prijzen komen nog wel de remmen en banden enz.
En krijg je in NL gewoon makkelijk de BTW terug. Dat is als je t in BE laat doen volgens mij niet zo makkelijk? Fiscalisten, anyone?
Gewoon kwestie van BTW nummer geven aan BE dealer, dan is het direct btw = 0.
Eigenlijk is BE altijd btw=0, alleen krijg je dan ook geen factuur :P

Geplaatst: 03.09.2013 - 22:00
door volvosan
En hoe zit het met mobiliteitsgarantie als je een beurt in BE laat doen ? (van een NL auto)

Geplaatst: 03.09.2013 - 22:18
door jp-v60
Ben schreef:Ik vind dit wel het woord van de dag hoor !
Hoe krijg je het voor elkaar !
jp-v60 schreef:beandwoordt
sorry als ik een woord verkeerd spel, zal jou niet gauw gebeuren denk ik, ik vermoed dat je voor de klas staat

Geplaatst: 03.09.2013 - 22:21
door bart simpson
volvosan schreef:En hoe zit het met mobiliteitsgarantie als je een beurt in BE laat doen ? (van een NL auto)
die heb je niet, je hebt geen door Volvo NL controleerbaar onderhoud gepleegt

Geplaatst: 03.09.2013 - 22:22
door jp-v60
Ben schreef:Ik vind dit wel het woord van de dag hoor !
Hoe krijg je het voor elkaar !
jp-v60 schreef:beandwoordt
[/quot

Geplaatst: 03.09.2013 - 22:23
door s60magic
En anders wel met de inruil prijs. Als ik de auto ingeruild had op een D5 kreeg ik 2550 euro meer voor mijn auto dan op een D6.
Ben een echte Volvo gek, maar dit geeft mij wel een nare nasmaak.
jp-v60 schreef:ik schrok van de onderhoudskosten, dit verschil snap ik niet. Het is een D5 en dat zal het zelfde onderhoud zijn. Het elektra is onderhoudsvrij. Is gewoon weer een soort melkkoe. Vind nu heel langzaam dat volvo nederland zich schandalig gedraagt. Eerst al met de aanschafprijs en nu ook met het onderhoud.

Re: PIHD onderhoudskosten

Geplaatst: 01.01.2015 - 17:35
door V60Majolee
Magliaveli schreef: Onderhoudskosten vallen eigenlijk relatief nog mee denk ik. Er zitten meer riemen / spanrollen aan een D6, meer en andere vloeistoffen (mogelijk een andere olie i.v.m. het vele aan/uit van de dieselmotor) extra tijd voor nalopen elektro deel en mogelijke software updates.

30000km beurt NL: € 405 Be: € 323
60000km beurt NL: € 560 Be: € 451
90000km beurt NL: € 840 Be: € 497
120000km beurt NL: € 615 Be: € ?
150000km beurt NL: € 405 Be: € ?
180000km beurt NL: € 1475 Be: € ?

Let op bij deze prijzen komen nog wel de remmen en banden enz.
Ik neem aan dat dit prijzen ex. btw zijn?

Ik heb net een 60.0000 km beurt laten doen (bij 67.000 km).
-basis E 471
-winterbandenwissel incl opslag 61,98
-ruitewissers 40,50
totaal 573 (ex btw)
totaal 694 (incl btw)

Wat ik jammer vindt dat is dat verder geen specificatie wordt gegeven van aantal uren arbeidsloon en de kosten van de diverse onderdelen.
Ik heb mijn auto gebracht om half 9, om half 4 kreeg ik te horen dat hij klaar was. totaal max. 6,5 uur werk. Maar ze zijn vast niet continu bezig.
En als proef op de som had ik de dag er voor mijn ruitesproeiervloeistof zelf bijgevuld. Maar het stond toch (als 1 eenheid) op de rekening... Dat heb ik gemeld en komen ze op terug.
En helaas hebben ze de winterbanden niet gebalanceerd. Moet nu toch wel gaan gebeuren.

Kunnen meer mensen hun praktijk/werkelijke 60.000 km beurt delen?

Re: PIHD onderhoudskosten

Geplaatst: 01.01.2015 - 18:23
door RichieB
Slechte beurt met die ruitenwisservloeistof. Ik heb die contole ook een keer gedaan en trof de aangebroken 1L fles aan op de bijrijdersstoel. En zo hoort het als je 1L in rekening brengt.

Re: PIHD onderhoudskosten

Geplaatst: 01.01.2015 - 21:14
door vaudi
Hier ook. Alles standaard vermeld incl. ruitenwisservloeistof. De avond daarvoor zelf nog tot de nok toe gevuld.
Duurt een halve dag werd er opgegeven. In de praktijk is het maar een uurtje. Software update is gratis. (anders is het wel garantie, maar goed, hoort er blijkbaar bij). Je moet blij zijn om een D6 te mogen rijden. Dat was ook al zo met de aanschaf.
We zien wel als we weer een nieuwe nodig zijn. Dan neem ik de ervaringen van nu zeer zeker mee in mijn keuze voor de volgende dealer.