Pagina 2 van 2

Geplaatst: 05.11.2013 - 19:17
door Thijs
Ik heb eens zo een training gehad. In het theorie gedeelte werd ook uitgelegd dat de betere banden achter moeten. Hij demonstreerde dit met twee schaalmodellen, identiek en zo groot als een hand, dus niet zo'n piepklein modelletje. Er zaten rubber bandjes om de wielen. Bij de ene plakband om de voorwielen, bij de andere om de achterwielen. Hij duwde ze een paar keer gewoon recht voor uit. Al heel snel werd duidelijk dat de betere banden idd achter moeten zitten!

Geplaatst: 05.11.2013 - 21:58
door Bakboord1
Thijs schreef:Ik heb eens zo een training gehad. In het theorie gedeelte werd ook uitgelegd dat de betere banden achter moeten. Hij demonstreerde dit met twee schaalmodellen, identiek en zo groot als een hand, dus niet zo'n piepklein modelletje. Er zaten rubber bandjes om de wielen. Bij de ene plakband om de voorwielen, bij de andere om de achterwielen. Hij duwde ze een paar keer gewoon recht voor uit. Al heel snel werd duidelijk dat de betere banden idd achter moeten zitten!
Let dus op met plakband!! Lol

OT niets meer aan toe te voegen.

Geplaatst: 06.11.2013 - 11:27
door Quota
Bakboord1 schreef:
Thijs schreef:Ik heb eens zo een training gehad. In het theorie gedeelte werd ook uitgelegd dat de betere banden achter moeten. Hij demonstreerde dit met twee schaalmodellen, identiek en zo groot als een hand, dus niet zo'n piepklein modelletje. Er zaten rubber bandjes om de wielen. Bij de ene plakband om de voorwielen, bij de andere om de achterwielen. Hij duwde ze een paar keer gewoon recht voor uit. Al heel snel werd duidelijk dat de betere banden idd achter moeten zitten!
Let dus op met plakband!! Lol

OT niets meer aan toe te voegen.
*Gaat snel een rolletje duktape in de auto leggen*

Geplaatst: 06.11.2013 - 19:04
door Waltersan
T is mij zo verteld dat je met de achterkant erg weinig kan doen in een noodsituatie, en voor heb je aandrijving, en kun je sturen. Dus beste banden achter.

Geplaatst: 31.12.2013 - 15:53
door mightyspawn
Ik heb Kumho onder onze V70 gelegd, wilde eens een B merk proberen. Heb sinds ik autorij (12 jaar) altijd Continental gehad. Wilde het voor de grap eens proberen. Via een ebay auction in Duitsland ze heel goedkoop kunnen bemachtigen, waren helemaal nieuw.

Nu bijna een jaar later, kan ik zeggen dat we er best tevreden mee zijn. De V70 is best een pittige auto met zn automaat en 170pk 5 cilinder. Ik rij er behoorlijk vlot mee, ook als het weer wat minder is. Uiteraard pas ik me wel aan, maar doorrijden kan altijd. Nooit het gevoel dat die slipt, tractie lampje brand nooit, ook niet bij wegrijden bij een stoplicht. Laatst berg omhoog in Belgie. Vanuit Maastricht de snelweg op richting Aachen. Heb je meteen een flinke helling en moet je flink wat gas geven om snelheid te maken. Daar ging het lampje een paar keer branden. Maar is niet vreemd, deze automaat wil bij kick down de 6000rpm in gaan.

De banden liggen er nu bijna 50.000 op (auto wordt behoorlijk veel gebruikt zakelijk). En zien er amper versleten uit.

Dus ja kan de Kumho wel aanraden, nu nog even afwachten wat ze doen bij 90.000. Over een klein jaartje volgt er een update.

Zijn 17 inch banden die op een R velg passen.

aanvulling: stil zijn ze ook, heb niet het idee dat ze meer lawaai maken dan voorheen met de Continental banden. Ook hoge snelheden doen ze het prima. Ga iedere maand op familiebezoek in Saarbrucken en rij dan een flink stuk door de eiffel. 180 gemiddeld en dat bevalt ze prima. Voelen ook niet heet aan bij aankomst.

Dus goeie shit uit Zuid Korea

Geplaatst: 31.12.2013 - 16:27
door lint
Goed om te horen dat de Kumho banden goed bevallen, je hoort vaak negatieve dingen over dit merk banden maar het kan dus ook anders uitpakken.

Geplaatst: 14.01.2014 - 19:04
door mightyspawn
Zeer zeker, daarom was ik ook huiverig. Maar vond t meevallen. Heb nu ook een set zomerbanden voor mijn 740 besteld in 15 inch.

Maar winterbanden blijf ik A merk houden. Maar die hoeven er deze winter denk ik niet meer op, misschien over paar weken. Maar dan leg ik ze nog maar op 1 auto.

Geplaatst: 14.01.2014 - 19:51
door PGV90
Thijs schreef:Ik heb eens zo een training gehad. In het theorie gedeelte werd ook uitgelegd dat de betere banden achter moeten. Hij demonstreerde dit met twee schaalmodellen, identiek en zo groot als een hand, dus niet zo'n piepklein modelletje. Er zaten rubber bandjes om de wielen. Bij de ene plakband om de voorwielen, bij de andere om de achterwielen. Hij duwde ze een paar keer gewoon recht voor uit. Al heel snel werd duidelijk dat de betere banden idd achter moeten zitten!
Volgens mij heb ik diezelfde test met 2 schaalmodelletjes gezien ;-)
Maar dit geld alleen voor oudere auto's, zonder ABS en ESP.
Wat je zag, en ook in de filmpjes, is dat de wielen geheel blokkeerden.

Ik hou het nog op de beste banden op de aangedreven as (voor) en op de as waar het meeste geremd wordt (ook voor). Dat zijn de situaties die zich het meeste voordoen in het dagelijkse verkeer.

Verder helemaal mee eens dat de banden tijdig vervangen worden, en er voor en achter gewoon goede banden liggen,zonder een al te groot profiel verschil.