Die rode olie zit er al 11 jaar in, om dat nou in allerijl te gaan vervangen lijkt mij wat overdreven...
De dop een halve slag draaien werkte overigens averechts. De lekkage was nu veel meer dan de eerste paar dagen. Na het weekend toch maar even een nieuwe dop bestellen.
Olie stuurbekrachtiging
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Andrew82
- 3rd Gear member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 21.05.2012 - 20:11
- Locatie: Den Haag
Ohw oepsOceanracer schreef:Die rode olie zit er al 11 jaar in, om dat nou in allerijl te gaan vervangen lijkt mij wat overdreven...
De dop een halve slag draaien werkte overigens averechts. De lekkage was nu veel meer dan de eerste paar dagen. Na het weekend toch maar even een nieuwe dop bestellen.

Dan zal het toch met het uitdrogen van t rubber in de dop te maken hebben, ben benieuwd of het met een nieuwe dop verholpen is.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Voor mijn info;
Wielen van de grond
Motor laten lopen
Retourleiding ontkoppelen
Moet je ook nog sturen terwijl je de oude olie aftapt? Of is het laten draaien van de pomp voldoende om de olie rond te laten gaan?
Wielen van de grond
Motor laten lopen
Retourleiding ontkoppelen
Moet je ook nog sturen terwijl je de oude olie aftapt? Of is het laten draaien van de pomp voldoende om de olie rond te laten gaan?
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
1. Wielen van de grond
2. Stuur uiterst rechts/links draaien
3. Reservoir legen (leegzuigen met een injectspuit o.i.d.)
4. Reservoir vullen met de helft van de benodigde hoeveelheid
5. Motor starten
6. Stuur uiterst de andere kant op draaien
7. Rest uit het reservoir legen
8. Reservoir afvullen met de andere helft van de benodigde hoeveelheid
Klusje van niks.
2. Stuur uiterst rechts/links draaien
3. Reservoir legen (leegzuigen met een injectspuit o.i.d.)
4. Reservoir vullen met de helft van de benodigde hoeveelheid
5. Motor starten
6. Stuur uiterst de andere kant op draaien
7. Rest uit het reservoir legen
8. Reservoir afvullen met de andere helft van de benodigde hoeveelheid
Klusje van niks.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik heb die dop nog eens losgedraaid, een halve slag gedraaid en weer gemonteerd. Echter bij de "klik" de dop weer iets terug gedraaid. En tot op heden geen lekkage of gezweet. Even afwachten of het nu echt over is...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Andrew82
- 3rd Gear member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 21.05.2012 - 20:11
- Locatie: Den Haag
Zou mooi zijn!Oceanracer schreef:Ik heb die dop nog eens losgedraaid, een halve slag gedraaid en weer gemonteerd. Echter bij de "klik" de dop weer iets terug gedraaid. En tot op heden geen lekkage of gezweet. Even afwachten of het nu echt over is...

- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Te mooi om waar te zijn... Reservoir weer nat! Dus van de week toch maar een nieuwe dop halen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Vandaag bleek de aansluiting naar de condensor lek. Eerst dat maar even gefikst. Die dop komt van de week wel...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Hij staat bij een koude motor op "max hot". Zo is hij door de dealer bijgevuld na het vervangen van de D-riem. En juist sinds die tijd lekt hij. Een teveel aan olie ligt dus voor de hand, er is echter een schrijven dat de olie inderdaad tot die stand moet worden bijgevuld. Dat zou het probleem dus niet moeten zijn.
Ik heb een nieuwe dop besteld, hopen dat hij morgen binnen is. Dan weten we dit weekend meer.
Ik heb een nieuwe dop besteld, hopen dat hij morgen binnen is. Dan weten we dit weekend meer.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Johann
- 5th Gear member
- Berichten: 1305
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 17:11
- Contacteer:
Is daar in 2004 of 2005 niet een ander reservoir voor gekomen?
Lekkage van type 1 is een product eigenschap.
Lekkage van type 1 is een product eigenschap.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
De nieuwe dop zit er op! Zojuist het reservoir weer goed schoongemaakt zodat ik kan zien of hij nu nog steeds lekt. Daar heb ik inderdaad wel een tientje voor over...
En het lek werd hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door twee compleet verweerde O-ringen op de aansluiting van de leiding naar de condensor.
Er is inderdaad een nieuw type reservoir gebruikt in de nieuwere modellen, maar daar heb ik natuurlijk niks aan. Bovendien is hij 11 jaar lekvrij geweest, dus hij moet ook weer lekvrij te krijgen zijn.
En het lek werd hoogstwaarschijnlijk veroorzaakt door twee compleet verweerde O-ringen op de aansluiting van de leiding naar de condensor.
Er is inderdaad een nieuw type reservoir gebruikt in de nieuwere modellen, maar daar heb ik natuurlijk niks aan. Bovendien is hij 11 jaar lekvrij geweest, dus hij moet ook weer lekvrij te krijgen zijn.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Update: gisteren dus de dop vervangen, vandaag naar Dokkum heen en weer gereden en nog kurk droog! Zou het dan toch?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Goed om te horen Erwin!
Vandaag even gekeken en ik heb gelukkig al het juiste reservoir, dus ik hoef me geen zorgen te maken!
Vandaag even gekeken en ik heb gelukkig al het juiste reservoir, dus ik hoef me geen zorgen te maken!

Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Bespaart je weer een tientje! 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Andrew82
- 3rd Gear member
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 21.05.2012 - 20:11
- Locatie: Den Haag
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Zondag, maandag én vandaag weer op pad geweest met de Volvo en nog steeds geen enkel spoor van wat ook maar een beetje op zweten of lekken lijkt. De dop en het reservoir blijven kurkdroog. Conclusie: niet het reservoir maar de dop was lek. Toch weer € 40,00 bespaard...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race