Leasemaatschappijen hebben meestallease contracten tot maximaal 180.000km, daar is een reden voor. Een auto voortijdig uit de lease halen vind ik ook wel bijzonder. Als een auto niet in het Nederlandse handelscircuit duikt opduikt heeft meestal als oorzaak dat er te veel onkosten zijn geweest.
Maar vervelend dat het je alweer over komt.
Het filmpje zou voor mij iets duidelijker zijn als je ook even iets gas had gegeven....Dit kan van alles zijn.
Motor houdt in S60 DRIVe (D2)
-
- 3rd Gear member
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Dat had ik inderdaad beter kunnen doen. Ik zal binnenkort weer eens luisteren.
-
- 2nd Gear member
De D2 heeft sowieso last van luidruchtige verstuivers. Ik ben de klacht ook al op andere (PSA) fora tegengekomen. De dealer van mij kon er niets mee.. En even andere dealer ook niet. Heb het maar voor lief genomen.
Volvo C30 1.6d Summum (2010)
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Sinds een kleine maand houdt de S60 in bij het accelereren. Bovendien schokt hij.
Boven de 3000 toeren merk je heel goed dat het vermogen ongelijkmatig afneemt. Als je hem op de cruise zet, merk je dat hij schokken doorgeeft.
De dealer heeft de injectoren gemeten en er is na deze meting één van de injectoren vervangen. Het is er wel iets beter op geworden, maar nog steeds is het probleem aanwezig.
Iemand enig idee wat het nog meer kan zijn?
- een andere injector defect?
- verstopt brandstoffilter? (zou bij 180.000 km vervangen moeten zijn)
- ?
Het verbruik is iets hoger dan normaal. Bovendien merk je ook dat het verbruik onregelmatig is. Zo wil het verbruik nog wel eens met 1L/100km omhoog springen, waarna hij na een seconde of 2 weer daalt. Airco aan of uit maakt geen verschil.
Oh ja, tot slot: een maand geleden hebben we voor het eerst V-Power Diesel getankt. 100 km na het tanken van deze brandstof begonnen de problemen. Heeft dit ermee te maken? De volgende tank wordt in ieder geval weer normale diesel.
Boven de 3000 toeren merk je heel goed dat het vermogen ongelijkmatig afneemt. Als je hem op de cruise zet, merk je dat hij schokken doorgeeft.
De dealer heeft de injectoren gemeten en er is na deze meting één van de injectoren vervangen. Het is er wel iets beter op geworden, maar nog steeds is het probleem aanwezig.
Iemand enig idee wat het nog meer kan zijn?
- een andere injector defect?
- verstopt brandstoffilter? (zou bij 180.000 km vervangen moeten zijn)
- ?
Het verbruik is iets hoger dan normaal. Bovendien merk je ook dat het verbruik onregelmatig is. Zo wil het verbruik nog wel eens met 1L/100km omhoog springen, waarna hij na een seconde of 2 weer daalt. Airco aan of uit maakt geen verschil.
Oh ja, tot slot: een maand geleden hebben we voor het eerst V-Power Diesel getankt. 100 km na het tanken van deze brandstof begonnen de problemen. Heeft dit ermee te maken? De volgende tank wordt in ieder geval weer normale diesel.
- lint
- Geartronic member
Je hebt geen brandende waarschuwingslampjes of boodschappen in het display?
Kan probleem met de brandstoftoevoer zijn, verstopt brandstoffilter, niet frisse verstuivers etc.
Kan ook nog een probleem zijn met het DPF.
De auto laten uitlezen geeft vaak meer duidelijkheid, ook over oorzaken die je bij het uitblijven van foutcodes dan kan afstrepen.
Kan probleem met de brandstoftoevoer zijn, verstopt brandstoffilter, niet frisse verstuivers etc.
De auto laten uitlezen geeft vaak meer duidelijkheid, ook over oorzaken die je bij het uitblijven van foutcodes dan kan afstrepen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Roetfilter kan inderdaad ook nog. Foutmeldingen of lampjes die branden zijn er inderdaad niet. De motor loopt wel gewoon goed volgens de dealer en hij klinkt ook erg mooi.lint schreef:Je hebt geen brandende waarschuwingslampjes of boodschappen in het display?
De dealer heeft hem al een aantal keer uitgelezen en gisteren is de motormanagement software vernieuwd. Maar we zijn al weer 600 km verder en nog steeds zijn de problemen er.
- lint
- Geartronic member
Ja, als er geen foutcodes zijn met uitlezen en de dealer zegt dat de motor prima loopt en ook nog nieuwe soft ware voor het motormanagement is geladen wordt het lastiger om een oorzaak te vinden.
Als het roet filter de oorzaak is zie vaak een foutcode of een melding in het display.
Als het roet filter de oorzaak is zie vaak een foutcode of een melding in het display.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Wij hebben een onderhoudsvrije roetfilter. Aldus Volvo.lint schreef:Ja, als er geen foutcodes zijn met uitlezen en de dealer zegt dat de motor prima loopt en ook nog nieuwe soft ware voor het motormanagement is geladen wordt het lastiger om een oorzaak te vinden.
Is er een mogelijkheid dat het adaptief op is? Of dat deze verstopt zit? Maar dan zouden we een melding moeten krijgen en het lijkt me dat ze bij de laatste beurt dit wel gecontroleerd hebben.
Roetfilter lijkt me dus uitgesloten.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Volgende week maar weer een bezoekje...
Heeft iemand nog tips? Het tikkende geluid, dat ik in de eerste post heb beschreven, is nog deels aanwezig. Na het vervangen van de injector is dit veel minder geworden.
Heeft iemand nog tips? Het tikkende geluid, dat ik in de eerste post heb beschreven, is nog deels aanwezig. Na het vervangen van de injector is dit veel minder geworden.
-
- 2nd Gear member
Sorry, maar je rijdt met een veredelde Peugeot/ford, geen vergelijk mogelijk met een originele VOLVO aandrijflijn die bij correct gebruik en onderhoud nagenoeg onverslijtbaar zijn.
In diverse threats las ik dat je rustig cruised aan 170 km/h, meer dan volgeladen in tropische omstandigheden kilometers verslindt aan toch wel respectabele snelheden....
Ik vrees dat na 180.000 km je 1.6 wel stilaan "moe" wordt.
Vrij logisch toch?
In diverse threats las ik dat je rustig cruised aan 170 km/h, meer dan volgeladen in tropische omstandigheden kilometers verslindt aan toch wel respectabele snelheden....
Ik vrees dat na 180.000 km je 1.6 wel stilaan "moe" wordt.
Vrij logisch toch?
Volvo S60 D3 GT, MY 2011
-
- 2nd Gear member
Klopt, het probleem kan ik zelf niet oplossen.
Daar zijn er dealers voor.
PS : waarom geen second opinion gaan vragen bij een PSA dealer, zij hebben ervaring zat met deze motoren. Het gestelde probleem ansich heeft niet echt te maken met Volvo maar met de motor zelf....
Daar zijn er dealers voor.
PS : waarom geen second opinion gaan vragen bij een PSA dealer, zij hebben ervaring zat met deze motoren. Het gestelde probleem ansich heeft niet echt te maken met Volvo maar met de motor zelf....
Volvo S60 D3 GT, MY 2011
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Beste isomo, die 170 km/h komt zelden voor. Wellicht twee tot maximaal drie keer per jaar. Dat mag toch wel hoop ik? Dat we lange afstanden met deze auto afleggen klopt helemaal. Niets mis mee toch? Onderhoud wordt op tijd gedaan en de auto wordt met liefde behandeld. De motor wordt erg rustig warm gereden en we laten hem altijd nog nadraaien voordat we hem uitzetten.
Ik zou graag willen weten wat het probleem hier is en wat een mogelijke oplossing is. De dealer doet in ieder geval z'n best en volgende week nemen we weer contact op.
Johan s60, de D2 heeft een onderhoudsvrije roetfilter.
Ik zou graag willen weten wat het probleem hier is en wat een mogelijke oplossing is. De dealer doet in ieder geval z'n best en volgende week nemen we weer contact op.
Johan s60, de D2 heeft een onderhoudsvrije roetfilter.
- Fredhead
- Geartronic member
Volgens mij moet het roetfilter bij een bepaalde kilometerstand wel vervangen worden.
Bij mijn S60 is hij ook onderhoudsvrij, maar met bij 240.000 km wel vervangen worden, zou het filter niet helemaal uitsluiten
Bij mijn S60 is hij ook onderhoudsvrij, maar met bij 240.000 km wel vervangen worden, zou het filter niet helemaal uitsluiten
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
- Phacoid
- 3rd Gear member
Ik denk onderling dat Volvo-dealers na zoveel jaar ook een boel ervaring hebben opgebouwd. Een Volvo zien rijden die geen PSA-motor heeft is onderling een zeldzaamheid geworden in België. Menig auto-technicus waarmee je praat geeft zelf al aan dat er een hoop problemen zijn met deze motoren.isomo schreef:PS : waarom geen second opinion gaan vragen bij een PSA dealer, zij hebben ervaring zat met deze motoren. Het gestelde probleem ansich heeft niet echt te maken met Volvo maar met de motor zelf....
- lancer
- 6th Gear member
Veel voorbarige conclusies, dit kan van alles zijn. Luchtaanvoer (egr?), brandstoffilter, electronica etc. Probleem is alleen dat je in de garage wel de goede monteur nodig hebt om het goed te analyseren.
Ik heb zelf ook zo'n 1.6 gehad. De eerste auto waar ik nooit wat mee heb gehad, behalve een kraakje uit het dashboard.
Ik heb zelf ook zo'n 1.6 gehad. De eerste auto waar ik nooit wat mee heb gehad, behalve een kraakje uit het dashboard.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ferdi, de roetfilter hoeft niet vervangen te worden. Als je de onderhoudsprijzen voor onze Volvo bekijkt, zie je dat dit het ook waar maakt. Voorheen zag je om de 120.000 km een bedrag van boven de €1000 staan. Dit is niet meer het geval. Ik las zelfs elders op het forum dat er geen regeneratievloeistof is voor de D2.
lancer, bedankt voor de tips. Ik zal het meenemen bij een volgend bezoek.
lancer, bedankt voor de tips. Ik zal het meenemen bij een volgend bezoek.
- Fredhead
- Geartronic member
Datzelfde geld voor mijn filter ook, alleen is er wel beschreven dat hij bij 240.000 km wel vervangen dient te worden.
Bedenk ik me nu: mijn oude 2.0D die hielt op een gegeven moment ook een beetje in, werd veroorzaakt door een vieze sensor die de turbodruk regelde.
Weet de naam van deze sensor niet meer, maar wellicht dat ze dat bij de dealer wel weten en ernaar kunnen kijken
Bedenk ik me nu: mijn oude 2.0D die hielt op een gegeven moment ook een beetje in, werd veroorzaakt door een vieze sensor die de turbodruk regelde.
Weet de naam van deze sensor niet meer, maar wellicht dat ze dat bij de dealer wel weten en ernaar kunnen kijken
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D