Motor en herrie

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
TPRPowerflush
2nd Gear member
Berichten: 54
Lid geworden op: 20.01.2013 - 22:30
Locatie: Ter Aar
Contacteer:

De ATF kleur hoeft niet altijd een indicatie te zijn van slijtage.

De zwarte kleur komt door oxidatie van de metalen delen in de bak die wordt veroorzaakt door de van de aanwezige stoffen in de ATF, zwavel, fosfor etc, die zorgen er voor dat een en ander gaat verkleuren, te samen met slijtage aan de platen en dergelijke.

Rondrijden met dergelijke ATF geeft juist slijtage aan de bak, omdat de additieven na zeg 80.000 km en vier jaar uit de ATF verdwenen zijn.
Vanaf dat moment ga je extra slijtage krijgen aan de automaat, hij hoeft dan nog niet slecht te schakelen trouwens..

Ik heb wagens gespoeld die rode olie in de automaat hadden, zie zag er als nieuw uit, helder rood, en toch schakelde de wagen slecht...
De wagen had kennelijk in opslag gestaan, want na de spoeling en een vulling nieuwe ATF schakelde hij weer als nieuw.....
Powerflush in de randstad?
www.tprpowerflush.nl

voor: Powerflush, uitlezen, inleren, reparaties, diagnose, EGR klep reiniging, EGR klep softwarematig wegschrijven, kwaliteits ( Eco ) Tuning by Volvotune.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”