V60 PIH - tuning

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Gesloten
WouterJ
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 06.03.2013 - 09:16

Mijn Golf 6 GTI ging met JD chip van 210 naar 270 PK en van 280 Nm naar ca. 400 Nm. Is alleen maar zuiniger geworden daarna. En al 75.000 km probleemloos.

255 top lijkt me ook veel maar dat vind ik ook niet zo interessant. Waar het om gaat zijn de tussenacceleraties en het rijdt gewoon lekkerder, met meer koppel/vermogen.
Bobbling
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19.06.2013 - 16:37

Voor mij dezelfde ervaring met Golf 6 GTD met JD chip van 170 naar 211 pk en 450nm. Al 108.000 km zonder problemen. Het meten van CO2 zonder rollenbank lijkt mij ook erg lastig, zeker als je ziet onder welke omstandigheden de fabrikant het uitvoert.
V60 T5 Momentum 2019 / Onyx Black metallic met een berg opties :)
Renault Megane Estate TCE 180
Volvo V60 D6 MY2014 Crystal white
Audi A4 Cabriolet 3.0
VW Golf 6 GTD
Peugeot 307 CC 180pk
Toyota Avensis 2.0 d4d
Renault Megane Grandtour 1.6 16v
Renault Megane Coupe 1.6 16v
Renault Megane Coupe 1.6
V70D5AWD
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 05.04.2011 - 08:33

Heb een PIH rijder gesproken die in duitsland al moeiteloos 240 op de teller had waarbij hij aangaf dat er nog meer inzat....Ik rij zelf een V70 D5 met Rica stage2 (240pk/460NM) Beetje opletten met wegrijden in de eerste versnelling maar daarna een bak koppel beschikbaar. Trekt bovenin de toeren beter door en motor reageert gewoon veel sneller en gretiger. Duidelijk merkbaar dus. Deze tuning kan dus gewoon in de D6. Meer is het niet schat ik zo in.
V60PIH MY2014
V70D5AWD Edition sport 2007
Gebruikersavatar
Arnold
5th Gear member
Berichten: 1640
Lid geworden op: 17.06.2007 - 14:47
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Weet iemand of de dealer ook een Polestar Tuning voor de D6 gaat leveren?
2023: XC60 T8-AWD-Recharge / 2020: XC60 T8 / 2019: V90 Cross Country D5 / 2018-8: Tesla Model S 100D
2013-2018: V60 D6 PIH / 2013: XC90 D5 AWD / 2009-2013: V70 D5 / 2001-2009: meerdere V70's.
Gebruikersavatar
drowel
5th Gear member
Berichten: 1906
Lid geworden op: 19.03.2006 - 20:08

Volgens mij niet!
WouterJ
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 06.03.2013 - 09:16

DriverV70 schreef:Weet iemand of de dealer ook een Polestar Tuning voor de D6 gaat leveren?
Stond eerder hier ergens op het forum een post van iemand die Polestar destijds had benaderd met deze vraag. Zij gaven toen aan dat ze niet met tuning voor de PIH zouden komen. FWIW.
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

V70D5AWD schreef:Heb een PIH rijder gesproken die in duitsland al moeiteloos 240 op de teller had waarbij hij aangaf dat er nog meer inzat...
Dat was ik. :-) Ik denk dat hij wel naar 245 km/u kan als je de ruimte hebt. Met 200 km/u cruisesnelheid heb ik nog een inhaalactie gedaan om net voor iemand in te voegen voordat de rijstrook ophield. Dat viel me helemaal niet tegen. Maar het kan altijd beter en sneller natuurlijk..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
friend
2nd Gear member
Berichten: 240
Lid geworden op: 06.02.2013 - 15:21

Tegen mij hebben ze gezegd:
Polestar schreef:At the moment there are no plans for a optimization upgrade for the V60 Hybrid. We suggest that you check our website regularly for the latest information for the optimizations available on the Dutch market.
Wat niet is kan dus nog komen, zo lijkt het.
Bobbling
2nd Gear member
Berichten: 70
Lid geworden op: 19.06.2013 - 16:37

RichieB schreef:
V70D5AWD schreef:Heb een PIH rijder gesproken die in duitsland al moeiteloos 240 op de teller had waarbij hij aangaf dat er nog meer inzat...
Dat was ik. :-) Ik denk dat hij wel naar 245 km/u kan als je de ruimte hebt. Met 200 km/u cruisesnelheid heb ik nog een inhaalactie gedaan om net voor iemand in te voegen voordat de rijstrook ophield. Dat viel me helemaal niet tegen. Maar het kan altijd beter en sneller natuurlijk..
Ben wel benieuwd hoe de tussen acceleratie is van pak hem beet 150 tot 230 km/h zonder tuning en natuurlijk met.. :)
V60 T5 Momentum 2019 / Onyx Black metallic met een berg opties :)
Renault Megane Estate TCE 180
Volvo V60 D6 MY2014 Crystal white
Audi A4 Cabriolet 3.0
VW Golf 6 GTD
Peugeot 307 CC 180pk
Toyota Avensis 2.0 d4d
Renault Megane Grandtour 1.6 16v
Renault Megane Coupe 1.6 16v
Renault Megane Coupe 1.6
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Tot de 200 vond ik het goed te doen, maar ik heb dan ook geen ervaring met 200+ pk diesels. Boven de 210 gaat het een stuk minder vlot en kruipt hij verder naar de 240.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
IV39
4th Gear member
Berichten: 809
Lid geworden op: 30.11.2012 - 13:46

RichieB schreef:Tot de 200 vond ik het goed te doen, maar ik heb dan ook geen ervaring met 200+ pk diesels. Boven de 210 gaat het een stuk minder vlot en kruipt hij verder naar de 240.
Er zit dan blijkbaar geen snelheidsbegrenzer op 230 km per uur.
Waren dit echt kilometers (tomtom) of op de teller?
Volvo V70R AWD Rica 1998
Audi A4 2.0 TDI S-Edition Abt 2010
Volvo V60 D6 Pih
Gebruikersavatar
RichieB
6th Gear member
Berichten: 2784
Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
Locatie: Goeree-Overflakkee

Dat waren Volvo KMs. Mijn TomTom gaf 230 aan waar de V60 240 zei. Als er een begrenzing op had gezeten was dat natuurlijk op de Volvo KMs geweest. Zit er niet op, ook niet bij 240 denk ik.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5274
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Die 285 pk is natuurlijk net zulke grote onzin als het niet meerekenen van het e verbruik in het totale brandstofverbruik. Zolang je power in de accu hebt heb je extra koppel omdat de e motor meehelpt wat je merkt in acceleratie en respons. Boven de ca 130 km/h doet de e motor niet meer mee en het zijn nou juist de harde pk's die je nodig hebt om een hoge topsnelheid te halen. Het vergelijk met 285 Zweedse pony's ipv arabisch volbloed vind ik op zijn plaats.

Interesse om te tunen heb ik niet. Je hebt alleen echt effect van de tuning wanneer je de auto min of meer permanent in de powermodus rijdt en juist die modus helpt het interessante technische concept goeddeels omzeep. Leuk om een keertje te gummen maar niet voor alledag en normaal gebruik. Mijn mening is dat wanneer je enige tijd in de PIH hebt gereden en nog steeds de PIH wilt tunen je de verkeerde auto hebt gekocht en je bevestigd dat de fiscale stimulering zijn doel voorbij schiet en (slik) het oordeel van BS op je van toepassing is.
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

Ja, die Bart is voor velen van ons de spiegel waar we niet in willen kijken :)
Gebruikersavatar
Superfunky
5th Gear member
Berichten: 1231
Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24

NielsPHEV schreef: en (slik) het oordeel van BS op je van toepassing is.
Mooi! Dan val ik in de doelgroep!

Geen idee, ga het meemaken. Ik cruise vaak 150+, dus als tie daar te sloom is (hetgeen ik niet heb kunnen vaststellen, maar wel een aantal keren voorbij heb zien komen als opmerking van berijders), dan gaat tie naar Rica. Ik zou 't niet doen voor de sprintjes, daar lijkt tie rap zat. Misschien een beetje voir het soepeler karakter dat sommige gebruikers melden.

Verder heb ik 'm toch alleen voor 't geld en zal ik pure alleen gebruiken waar het volgens mij voor dient: in de stad. Verheug me nu al op al die mensen die hun duim naar me opsteken als ik m'n dagelijkse ritten door Utrecht maak. Grote spandoeken: "dank je Superfunky! dankzij jou kunnen wij weer een beetje beter ademen!" Top hoor! Oh ja, ze geven me er ook nog €1.500 voor, goed bezig daar in Utrecht!
v60pih
4th Gear member
Berichten: 517
Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32

Superfunky schreef:.... Ik cruise vaak 150+, dus als tie daar te sloom is (hetgeen ik niet heb kunnen vaststellen, maar wel een aantal keren voorbij heb zien komen als opmerking van berijders), dan gaat tie naar Rica. Ik zou 't niet doen voor de sprintjes, daar lijkt tie rap zat. Misschien een beetje voir het soepeler karakter dat sommige gebruikers melden.
....
Met verkeerde velgen/banden en Rica tuning kan je je garantie zeker wel vergeten (sorry, flauw grapje).

Ik weet nog niet of ik met de PIH naar Rica ga. Mijn huidige heeft wel Rica en dat bevalt overigens prima.
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5274
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

v60pih schreef:Ja, die Bart is voor velen van ons de spiegel waar we niet in willen kijken :)
prachtige metafoor
Gebruikersavatar
NielsPHEV
7th Gear member
Berichten: 5274
Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13

Superfunky schreef:
NielsPHEV schreef: en (slik) het oordeel van BS op je van toepassing is.
Mooi! Dan val ik in de doelgroep!

Geen idee, ga het meemaken. Ik cruise vaak 150+, dus als tie daar te sloom is (hetgeen ik niet heb kunnen vaststellen, maar wel een aantal keren voorbij heb zien komen als opmerking van berijders), dan gaat tie naar Rica. Ik zou 't niet doen voor de sprintjes, daar lijkt tie rap zat. Misschien een beetje voir het soepeler karakter dat sommige gebruikers melden.

Verder heb ik 'm toch alleen voor 't geld en zal ik pure alleen gebruiken waar het volgens mij voor dient: in de stad. Verheug me nu al op al die mensen die hun duim naar me opsteken als ik m'n dagelijkse ritten door Utrecht maak. Grote spandoeken: "dank je Superfunky! dankzij jou kunnen wij weer een beetje beter ademen!" Top hoor! Oh ja, ze geven me er ook nog €1.500 voor, goed bezig daar in Utrecht!
Ik vind de auto echt niet traag boven de 150 km/h. Hierbij geef ik wel toe dat een 3.0 TDI niet mijn referentie is Ik zou zeggen kom een keertje langs ik woon 10 km van de Duitse grens dan gaan we het samen proberen.

Overigens heb ik jaren in Utrecht gewoond en je persoonlijke inspanningen om het stadsmilieu te verbeteren ontroeren me werkelijk.
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

Wat een belachelijke topic, eerst een wagen kopen voor het miljeu en dan gaan tunen voor 2% meer
En vervolgens dik boven de 130 gaan scheuren
Stelletje milieu vervuilers
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

evert65 schreef:Wat een belachelijke topic, eerst een wagen kopen voor het miljeu en dan gaan tunen voor 2% meer
En vervolgens dik boven de 130 gaan scheuren
Stelletje milieu vervuilers
Mwahaha, briljant. En het gaat al om een 285 PK diesel, aangevuld met wat batterijen en een electromotortje. Het geheel gaat al nergens over, laat staan dit topic.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gesloten

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”