Pagina 2 van 4
Geplaatst: 23.06.2013 - 13:51
door Oceanracer
Mijn Volvo heeft nu 340.000 km op de klok en ziet er nog erg netjes uit en ik zou hem ook gewoon aan een bekende durven verkopen. De km-stand hoeft het probleem dus niet te zijn. Maar aangezien je hem toch niet koopt, nog even over dat stuur: Dat is echt niet normaal hoor! Mijn stuur is nog origineel en ziet er nog spik en span uit! Lekker even verder kijken dus.
Geplaatst: 23.06.2013 - 13:56
door V70/2.4D/2003
Het schoonhouden van de binnenkant zal bij de vorige eigenaar (eigenaren) wel niet echt aan de orde zijn geweest. Maar met wat TLC krijg je dat dan wel weer spik en span.
Maar op gevoel: Laat deze maar staan en neem eens contact op met The Volvoboy. Die heeft er ook ééntje in de verkoop staan
Geplaatst: 23.06.2013 - 14:33
door Marcel_VW
V70/2.4D/2003 schreef:de auto een koopje is en die toch wel snel verkocht wordt
Wat niet kan, mijn MY04 V70 met krap 240K op de klok was
binnen 20 uur na inruil al weer overschreven op naam van de nieuwe eigenaar.
Ik zeg niet dat dat niet kan maar de auto staat sinds begin juni bij het bedrijf (dus zo'n supersnelle verkoop is het sowieso al niet?) en ik vind dat een bedrijf dit niet zo hoeft te stellen? Ze kunnen ook zeggen dat het verstandig is om, voor af te reizen naar het bedrijf, even te informeren of deze nog beschikbaar is. Dat geeft een hele andere toon aan een bericht.
Geplaatst: 23.06.2013 - 14:40
door Marcel_VW
V70/2.4D/2003 schreef:Het schoonhouden van de binnenkant zal bij de vorige eigenaar (eigenaren) wel niet echt aan de orde zijn geweest. Maar met wat TLC krijg je dat dan wel weer spik en span.
Maar op gevoel: Laat deze maar staan en neem eens contact op met The Volvoboy. Die heeft er ook ééntje in de verkoop staan
Die T5 had ik hier, en op Marktplaats, ook al zien staan, echter die is zo te zien echt in hele mooie verzorgde staat maar die is voor mij momenteel boven budget én is niet voorzien van een trekhaak (eis voor aanschaf).
Geplaatst: 23.06.2013 - 14:42
door Oceanracer
Het is áltijd verstandiger een auto aan te schaffen zónder trekhaak, want dan is er in elk geval ook nooit een te zware aanhanger achteraan geknoopt. Gewoon zelf even monteren. Appeltje-eitje!
Geplaatst: 23.06.2013 - 14:50
door Marcel_VW
Oceanracer schreef:Het is áltijd verstandiger een auto aan te schaffen zónder trekhaak, want dan is er in elk geval ook nooit een te zware aanhanger achteraan geknoopt. Gewoon zelf even monteren. Appeltje-eitje!
Als de montage net zo is als bij de tegenwoordige VAG autos dan is dat niet even appeltje eitje. Althans de electronica niet. De haak en balk zelf stelt vaak niks voor.
Je redenering m.b.t. de belasting klopt hoor, ben ik het mee eens. Echter het moet allemaal wel in het plaatje passen
Misschien de zoektocht maar weer terug stellen naar een nette S70/V70 classic :roll:
Geplaatst: 23.06.2013 - 15:11
door Oceanracer
Zelf ooit eens bij een Golf 4 een trekhaak gemonteerd, de S60 waar jij naar kijkt is net zo oud. Valt allemaal wel mee, met nieuwere modellen is het wel lastiger, dat klopt.
Geplaatst: 23.06.2013 - 15:25
door Marcel_VW
Oceanracer schreef:Zelf ooit eens bij een Golf 4 een trekhaak gemonteerd, de S60 waar jij naar kijkt is net zo oud. Valt allemaal wel mee, met nieuwere modellen is het wel lastiger, dat klopt.
Ja bij Golf 4 / Bora / Audi A3 8L stelt het allemaal niets voor, balk eronder, kabelboom tussen de lampen klikken en klaar. Heb begrepen dat dit laatste bij een S60/V70N niet op gaat ivm storingen.
Geplaatst: 23.06.2013 - 15:32
door Johan s60
Gewoon aansluiten op de aanhangwagen bedrading al dan niet met orginele stekker en relais erin voor de mistlamp en klaar, je kan nog software laden voor de mistlamp uitschakeling zodra de stekker erin zit, als je dit zou willen.
Die (grijze) stekker ligt bij het linker achter licht.
Geplaatst: 23.06.2013 - 16:16
door Marcel_VW
Dat klinkt makkelijker als dat ik het begrepen had! Thanks.
Geplaatst: 23.06.2013 - 16:36
door Oceanracer
Zei ik!

Geplaatst: 23.06.2013 - 17:24
door V70/2.4D/2003
Zo is dat. Koop die van Koen nu maar gewoon.
Geplaatst: 24.06.2013 - 14:46
door sju_art
De 2.4t is niet een sterke motor. Vergeleken met de T5 en D5 zijn er behoorlijk wat met gescheurde cilinder wanden.
Die van mij en die van 1tje in de projecten sectie is al gegaan, des al niet te min boven de 300.000.
De in basis gelijke 2.5t (van voor 2000) komt ook regelmatig voorbij met gescheurde cilinder wanden.
Ik zou een 2.4t met een hoge kilometerstand lekker laten staan.
Wellicht dat het rij gedrag of onderhoud was (bij iedereen?), maar ze gaan vaker kapot dan comfortabel.
Geplaatst: 24.06.2013 - 15:17
door Oceanracer
Die van jou liep op gas, dat is natuurlijk niet representatief voor alle LP-turbo's.
Geplaatst: 24.06.2013 - 16:37
door sju_art
Die in de projecten loopt op bezine, die op het 850 forum ook. Ik snap je punt, maar helaas gaat het niet op. Het schijnt meer met de krachten te maken te hebben; de wandjes zouden makkelijker kunnen bewegen en scheuren.
Wat de exacte oorzaak is weet ik niet, ik kijk puur naar de uitval en herken een patroon in de 2.4t/2.5t (van voor 2000) met hoge kilometerstanden.
De S60R en V70R is ook zo'n voorbeeld; op het swedespeed forum ook veel geschuerde cilinder wanden. Motor is te zwak voor de toepassing als ik in de makrt was voor zoiets.
Ik verwacht trouwens niet dat de 2.4t kapot gaat door rustig rijden, maar nogmaals ik kan het niet exact aanwijzen. Ik weet wel dat als ik deze auto blijf rijden, het oude blok nieuwere, dikkere bussen krijgt

.
Geplaatst: 24.06.2013 - 18:42
door Thijs
Met dan dus kleinere zuigers?
Geplaatst: 24.06.2013 - 19:10
door Oceanracer
Ik denk dat de manier van rijden belangrijker is dat de duur van het rijden. Het zou zeker zo kunnen zijn dat de marges destijds aan de dunne kant waren, maar bij normaal gebruik zou dat zeker geen problemen hoeven geven. Een hogere temperatuur (gas) of tuning kan zéker een gescheurde cilinderwand tot gevolg hebben, evenals slecht/onvoldoende onderhoud. Maar zoiets uit zich veelal pas met de hogere km-standen.
Geplaatst: 24.06.2013 - 19:22
door Mart van der Steeg
V70/2.4D/2003 schreef:Zo is dat. Koop die van Koen nu maar gewoon.
+1
Geplaatst: 24.06.2013 - 19:42
door RonS60
Die blauwe van de link ziet er opzich niet zo heel gek uit, alleen vind ik alle knopjes/schakelaars op de foto's er wel heel erg nicotine achtig uit zien... het lijkt een beetje of de vorige eigenaar zijn longen behoorlijk heeft geasfalteerd in de auto... en de wielen... maar dat is smaak.
Geplaatst: 24.06.2013 - 20:06
door The Volvoboy
RonS60 schreef:Die blauwe van de link ziet er opzich niet zo heel gek uit, alleen vind ik alle knopjes/schakelaars op de foto's er wel heel erg nicotine achtig uit zien... het lijkt een beetje of de vorige eigenaar zijn longen behoorlijk heeft geasfalteerd in de auto... en de wielen... maar dat is smaak.
+1, viel mij ook al op, gore knoppen...
En zoals al genoemd heb ik er inderdaad ook een te koop staan (een T5)
