Die vind ik ook wel mooi en ze zijn niet duur (500 euro ongeveer voor een set velgen). Waarom zijn deze goed voor in de winter?
Hier zelfs met zomerbanden (niet helemaal de juiste maat) voor rond de 700 euro...
http://www.hoogendoornvelgen.nl/aanbieding-lv5
Even navragen waar deze geleverd worden met ET50
Winterbanden + velgen
-
- 4th Gear member
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
- LightStar
- 4th Gear member
Dat is het probleem, als ik ga kijken op een velgen site en ik selecteer 17" steek 5x108 dan hou ik enkel ET40 over.. en ik wil minimaal ET49V40Rdesign schreef:Die zijn te krijgen tussen ET35 en ET50. Maar waarom wil je ET40 hebben?
http://www.profiletyrecenter.nl/wheelty ... 8fa7c814e7
-
- 3rd Gear member
Ik werd door m'n dealer gebeld met de keuze om 17" winterbanden om de huidige velgen te leggen (Ixion, standaard R-Design) of 16" LM velgen met 16" winterbanden te bestellen. De prijs zou ongeveer gelijk zijn.. Ik heb niet gevraagd wat voor 16" velgen het dan zijn, maar dat lijkt mij eigenlijk sowieso de beste keuze. Dan komen m'n 17" niet in de pekel!
Van de leasemij kreeg ik te horen dat het +/- 12 euro per maand kost voor een set winterbanden. Niet heel verkeerd toch?
Van de leasemij kreeg ik te horen dat het +/- 12 euro per maand kost voor een set winterbanden. Niet heel verkeerd toch?

- LightStar
- 4th Gear member
-
- 4th Gear member
at bij Profiletyrecentre had ik ook gevonden. Maar volgens de link van V40Rdesign is die velg wel in ET 50 te leveren (maar aan de andere kant, misschien dat dat betekent 17-19 inch en ET 30-50, alleen niet dat zowel 17" als 19" inch ook allebij in de hele range van ET 30-50 te krijgen zijn
Ik zal straks een een leverancier bellen voor de ET-maten van deze velg
12 euro per maand, 120 euro per jaar. Volgens mij is het wat prijzig, maar ja, 2 euro minder per maand merk je ook weinig van.
12 euro per maand, 120 euro per jaar. Volgens mij is het wat prijzig, maar ja, 2 euro minder per maand merk je ook weinig van.
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
-
- 3rd Gear member
Bij ons niet, aparte optie. Nu heb ik er in eerste instantie niet voor gekozen, maar achteraf denk ik dat het toch wel handig kan zijn. Gezien ik wel eens naar Duitsland ga en het daar verplicht is in de winter.. En gelukkig mag ik winterbanden achteraf nog toevoegen aan het contract!LightStar schreef:Winterbanden zitten bij ons in de leaseprijs verwerkt, zou niet weten wat het bij ons normaal zou moeten kosten mocht het er niet in zitten.
Ligt er natuurlijk aan wat voor banden en velgen je er voor krijgt. Het zou in 4 jaar (looptijd contract) dan 576 euro zijn. Als ik een nieuwe set velgen + goede banden koop ben ik dat ook wel kwijt denk ik? Alleen zit er bij de leasemij dan ook nog bij in dat ik de banden kan laten vervangen als ze versleten zijn. Als ik het zelf koop moet ik dat nog extra betalenzakraket schreef:at bij Profiletyrecentre had ik ook gevonden. Maar volgens de link van V40Rdesign is die velg wel in ET 50 te leveren (maar aan de andere kant, misschien dat dat betekent 17-19 inch en ET 30-50, alleen niet dat zowel 17" als 19" inch ook allebij in de hele range van ET 30-50 te krijgen zijn

-
- 4th Gear member
Ja, maar na 4 jaar zijn de velgen nog steeds geld waard terwijl je ze bijna compleet hebt afbetaald. Maar goed, dat is een beetje offtopic
-
- 4th Gear member
Ik heb even geinformeerd bij dit bedrijf aangezien zij mooie prijzen hebben
Velg zou inderdaad goed winterbestendig zijn. In hun systeem (bij de NL-leverancier) zou echter alleen een ET40 leverbaar zijn in 17", maar ondanks dat zij aangaven dat het best kan ("velg komt mooier uit") ga ik dat niet doen.
Staat ongetwijfeld goed, maar ik rij nog liever op stalen velgen dan dat ik allerlei trekkende/duwende bewegingen/spoorgevoeligheid krijg.
Ik heb aangegeven dat op de Borbet-site letterlijk staat dat 17" ET35-50 te krijgen zou moeten zijn
http://www.borbet.de/de/produkte/raeder ... ?history=2
Ik heb afgesproken dat ik even een mail stuur en dat zij maandag gaan informeren met een prijsopgave als reactie.
Ik heb ook een bericht gestuurd naar Borbet met de vraag of ET50 in NL leverbaar moet zijn.
Ben benieuwd, jullie horen nog.
edit: ik zie hier http://www.velgenshop.nl/velgen/borbet- ... utovelgen/
dat de ET lijkt te hangen met de steek
Velg zou inderdaad goed winterbestendig zijn. In hun systeem (bij de NL-leverancier) zou echter alleen een ET40 leverbaar zijn in 17", maar ondanks dat zij aangaven dat het best kan ("velg komt mooier uit") ga ik dat niet doen.
Staat ongetwijfeld goed, maar ik rij nog liever op stalen velgen dan dat ik allerlei trekkende/duwende bewegingen/spoorgevoeligheid krijg.
Ik heb aangegeven dat op de Borbet-site letterlijk staat dat 17" ET35-50 te krijgen zou moeten zijn
http://www.borbet.de/de/produkte/raeder ... ?history=2
Ik heb afgesproken dat ik even een mail stuur en dat zij maandag gaan informeren met een prijsopgave als reactie.
Ik heb ook een bericht gestuurd naar Borbet met de vraag of ET50 in NL leverbaar moet zijn.
Ben benieuwd, jullie horen nog.
edit: ik zie hier http://www.velgenshop.nl/velgen/borbet- ... utovelgen/
dat de ET lijkt te hangen met de steek

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 4th Gear member
Pff..ik ben er klaar mee. Ik ga ook op wintersport dus moeten er sneeuwkettingen om de wielen (als je pecht hebt). Lijkt me niet wenselijk bij dit soort velgen.
Ik ga gewoon een setje zwarte stalen velgen kopen.. punt.
Mocht er nog reactie komen op de Borbets dan laat ik het weten, maar ik koop ze niet.
Mocht er nog reactie komen op de Borbets dan laat ik het weten, maar ik koop ze niet.
- LightStar
- 4th Gear member
is 16" dan niet makkelijker ?zakraket schreef:Pff..ik ben er klaar mee. Ik ga ook op wintersport dus moeten er sneeuwkettingen om de wielen (als je pecht hebt). Lijkt me niet wenselijk bij dit soort velgen.
-
- 2nd Gear member
Ik wilde ook voor de winter op 16" stalen velgen bestellen, maar de leasemaatschappij gaf aan dat er dan vooor dat setje bijna 1000 euro erbij kwam bij mijn lease aan accessoires. heb maar besoten om in de zomer op 225/45/17 banden rond te rijden en in de winter op 205/50/17. Rij dus met de Ixion velgen in de zomer en de winter. De winterbanden zijn al ingecalculeerd in mijn leasebedrag.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
-
- 4th Gear member
Ik heb geen lease
ik heb hem zakelijk gekocht.
@ lightstar, ja 16" 205/55R16 wordt het dan.

@ lightstar, ja 16" 205/55R16 wordt het dan.
-
- 4th Gear member
ter info: hier worden de juiste stalen velgen verkocht, een setje winterwielen heb je voor rond de 600 euro. Scheelt 300 euro met de stalen wielen van de Volvodealer.
http://www.velgenshop.nl/volvo-stalen-v ... eek-5-108/
Heb ze zojuist besteld, met Fulda Kristall Montero 3 banden (stille winterband met goede verbruiksindicatie), 205/55 R16
http://www.velgenshop.nl/volvo-stalen-v ... eek-5-108/
Heb ze zojuist besteld, met Fulda Kristall Montero 3 banden (stille winterband met goede verbruiksindicatie), 205/55 R16
- LightStar
- 4th Gear member
Vandaag de toestemming gekregen van de Leasemaatschappij om de banden te laten monteren op eigen velgen ! en mag ze gelukkig bij de Volvo dealer laten monteren (ipv een Profile of Kwik-Fit).