Pagina 2 van 3
Geplaatst: 26.09.2006 - 09:49
door Jaco S
mmmmm zeer netjes gedaan nu alleen de spuit er dan nog over en klaar is die!!!!
ziet er prima uit!!
Geplaatst: 26.09.2006 - 09:58
door Gmid
Zo dan!!
Respect dat je dat aandurft, en gaaf dat het is gelukt!
Geplaatst: 26.09.2006 - 10:42
door Rob
zonder het forum was het me zeker niet gelukt!
Geplaatst: 26.09.2006 - 10:49
door mightyspawn
vreemd gezicht met een letter-cijfer-letter nummerplaat

Geplaatst: 26.09.2006 - 10:55
door Rob
de bedoeling is om er nog minimaal 5 jaar mee rond te rijden. Kwa kilometers geen probleem, het gaat mis als iemand hem total loss rijdt, een risico dat we allemaal lopen
Geplaatst: 26.09.2006 - 12:31
door Michel740Turbo
mightyspawn schreef:vreemd gezicht met een letter-cijfer-letter nummerplaat

Ja dat viel mij ook meteen.
Heb je ook foto's hoe het er technisch onder de kap uit ziet ik ben wel benieuwd mocht ik ooit een fase 1 willen kopen :razz:
Geplaatst: 26.09.2006 - 19:07
door 440 GLE automaat
wel knap gedaan alleen het kleur verschil en de.
gedeukte kenteken plaat is geen gezicht.
Geplaatst: 26.09.2006 - 20:08
door mightyspawn
welke kleur gaat die eigenlijk worden?
Geplaatst: 26.09.2006 - 21:00
door Rob
Er is nog twijfel: de originele rode kleur van mijn eigen 91 versie of de mooiere maar wel duurdere kleur van de onderdelen uit 95. de verdeling in gebruikt plaatwerk is ongeveer 50 %
Geplaatst: 26.09.2006 - 22:59
door mightyspawn
die donkerrode metallic is wel wat mooier ja, eigenlijk de mooiste kleur van de 4xx
Geplaatst: 26.09.2006 - 23:53
door 440 GLE automaat
hehe
ik ben gezegend met die kleur..
en ben er overigens erg blij mee
Geplaatst: 26.09.2006 - 23:56
door Gmid
Als je kunt kiezen, zou ik toch voor het sportievere brandweerwagen rood gaan. het bordeax rood is ook erg mooi, maar geeft m toch meer een 'classy' look.
Geplaatst: 27.09.2006 - 00:50
door Caerbannog
Ik zou uit kostenoverweging voor het brandweer-rode gaan.
Als je de rest Flame-Red gaat spuiten moet je zóveel meenemen; instap gedeelten bij de deuren, rand bij de achterklep, dorpels, enz. Daar ga je heel erg veel werk van krijgen als je 't zelf doet, of heel veel kosten.
Daar komt nog bij dat Flame-red een metallic kleur is en daarom vele malen duurder dan een normale lak. (ik weet de samenstelling van flame-red niet, maar mijn dark-grey-metallic (323) bestaat voor ca. 40% uit parelmoer, en dit is duuuuuuur)
Suk6 verder, ziet er allemaal zeer goed uit!!

Geplaatst: 27.09.2006 - 15:20
door Rob
ik heb geen verstand van het spuiten van een auto, laat staan inzicht in het werk eraan. Situatie: voor en achterbumper, motorkap, kofferdeksel en beide linker portier zijn vervangen en dus metallic, de rest is origineel rood. Kan er iemand een overzicht maken wat er in beide gevallen wel en niet gespoten moet worden?
Geplaatst: 27.09.2006 - 15:25
door Gmid
Eigenlijk heel simpel... Vaste carrosseriedelen spuiten is heel duur, omdat alles eraf en eruit moet. losse carrosseriedelen spuiten is een stuk goedkoper. Dus deuren, motorkap, bumpers. Kun je zelf eraf halen, zelf glad schuren, en dan is het spuiten een stuk goedkoper.
En dan nog de afweging die al genoemd is voor metallic. Dat kan zo een heel stuk duurder zijn.
Geplaatst: 27.09.2006 - 15:27
door Rob
Bij het overzetten van de motorkap waren er 2 mogelijkheden: 1):gebruik maken van de sluiting van de nieuwe kap. Deze heeft 1 sluitpunt gecombineerd met de windhaak. Dit zou betekenen dat ik ook het schot in de motorruimte zou moeten overzetten, onduidelijk is wat dat zou betekenen voor de plaats van de radiator.
2). gebruik maken van de twee sluitpunten van de oude kap en de aparte windhaak. dit heeft als voordeel dat er in de motorruimtwe niets hoeft te worden gewijzigd. De sluitpunten zitten met bouten aan de kap vast en zijn op zich eenvoudig over te zetten. Wel is het veel werk om de juiste positie te bepalen. Het nadeel van deze oplossing is wel dat de koplampen niet direct passen. Het vergt wat knutselwerk, temeer ook omdat de stekkers anders zijn. Ik heb op de sloop een halve kabelboom gehaald om alles aan te kunnen sluiten. Ik zal kijken of ik binnenkort wat detailfoto's kan plaatsen. Achteraf zeg ik dat het goed te doen is, vooraf had ik echt wel wat twijfels.
Geplaatst: 27.09.2006 - 15:31
door Rob
Ik breng de auto compleet weg en krijg hem gespoten weer terug, nadat er wat bankbiljetten van eigenaar zijn gewisseld. Zelf heb ik geen mogelijkheid om er iets zelf aan te doen. Zou dat helemaal alleen moeten doen en daar durf ik me niet aan te wagen. Ik weet wat het me gaat kosten als de auto helemaal rood wordt. De metallic lak komt 300 euro duurder uit. Maar zit er dan verschil in werk?
Geplaatst: 27.09.2006 - 15:37
door Gmid
Als ze de hele auto overspuiten zit er geen of nauwelijks verschil in werk. Enkel de lak zelf. Metallic lak is gewoon duurder.
Geplaatst: 27.09.2006 - 16:24
door Rob
in week 45 plaats ik een foto met het resultaat.
Geplaatst: 08.10.2006 - 15:44
door Rob
Mag ik nu nog wel zeggen dat ik een 440 sunray heb, want zo ziet hij er niet meer uit. Aan de andere kant zou ik ook niet anders zijn met een zwart gezicht en een bril op.......