airco probleempje

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28998
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Dus als ik het goed begrijp is de reparatie kosteloos uitgevoerd door de garage?
Dat is dan een prima service!
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Waarom zo veel geld uitgeven voor een koppeling,als je voor 295 ex btw een nieuwe orginele pomp hebt?
1. € 295 excl is altijd nog € 357 incl.
2. dan moet de pomp eraf......een kolere werk, zowel in uren als rotwerk..
3. de pomp moet losgehaald worden, dus systeem ligt open. Komt er weer een kleine € 70 bij voor druktest, vacumeren en vullen. Plus weer een bak tijd.

Totaal wordt het dan bijna € 430, plus veeeeel meeeer tijd kwijt

nu kon de pomp blijven zitten, en was voor € 190 klaar. Scheelt de helft.

maar ik heb er wel serieus over nagedacht om wel een nieuwe erin te zetten, maar toch maar voor deze oplossing gekozen. Op dit moment komt eea beter uit.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Pomp ligt er met een half uur naast,vullen is 60 euro en alles bij elkaar ben je anderhalf uur bezig .
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

ja, die werktijden van jouw ken ik, in een proffessionele werkomgeving, en jij bent monteur.
Ik ben een amateurtje, en moet het op de oprit doen, in de tuin. Dus na een tijdje lekker uitgebreid koffie, dan weer eens pauze voor een broodje, etc etc.
Nu was ik met alleen die koppeling in een half uurtje klaar!

Anders weer rijden om het systeem te vullen, en aangezien hij open is geweest, moet je minstens een half uur pompen om echt al het vocht eruit te krijgen, zeker met dit benauwde weer. En jij hebt naast je een airco machine.......ik moet bij iemand een afspraak maken, dus kan er wat beperkter bij. Er was een wachttijd van ruim 10 dagen bij diverse aircoboertjes nu in deze warme tijd. Op dat moment was het sneller en goedkoper om alleen de koppeling te wisselen.......eea werkt weer goed nu!

Maar het zou zomaar kunnen als ik weer zoiets tegenkom (bijv van mijn V50)dat ik beslis om de complete pomp te wisselen, afhankelijk van de beschikbare tijd en geld.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
MarioC70
6th Gear member
Berichten: 4809
Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
Locatie: Utrecht

Dat is ook weer waar...
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Ik ben ook maar een simpele ZZP - er ( Zelfstandige Zonder Poen )
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”