Geplaatst: 28.07.2013 - 22:19
Aanhanger? Ik zie alleen een vrachtwagen met dubbellucht?
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Dat is niet helemaal waar, Pirelli is toch een goede merkband misschien niet het merk van je voorkeur.dbosker schreef:Klopt, alleen heb je daar bij 1e montage wat minder invloed op. Mijn C70 stond af fabriek op Pirelli's. Niet mijn eerste keus, maar ik kan niet tegen de Volvo-dealer zeggen dat ik de auto alleen met Michelin's geleverd wil zien.lint schreef:Al met al weer een extra argument om alleen maar banden te kopen van een goed aangeschreven merk.
Zo is het bij de aanhanger ook.
dat is hem nu juist de clouBen schreef:Aanhanger? Ik zie alleen een vrachtwagen met dubbellucht?
Als ik had geweten dat deze Hullie Wullie banden gemonteerd waren, had ik daar zeker op voorhand een opmerking over gemaakt. Ik wilde ook niet beweren dat Pirelli een B-merk is, alleen niet mijn persoonlijke voorkeur.lint schreef:Dat is niet helemaal waar, Pirelli is toch een goede merkband misschien niet het merk van je voorkeur.dbosker schreef:Klopt, alleen heb je daar bij 1e montage wat minder invloed op. Mijn C70 stond af fabriek op Pirelli's. Niet mijn eerste keus, maar ik kan niet tegen de Volvo-dealer zeggen dat ik de auto alleen met Michelin's geleverd wil zien.lint schreef:Al met al weer een extra argument om alleen maar banden te kopen van een goed aangeschreven merk.
Zo is het bij de aanhanger ook.
Als je de dealer vraagt om een ander merk banden bij aflevering zal dat best mogelijk zijn, soms met enige extra kosten.
Dat is Japan hé. Dat zijn die anderedbosker schreef:Ja, zelfs vissen aan jouw forumnaam te zienKoidream schreef:En dit zijn dan nog maar alleen Chinese banden, binnenkort komt alles van China..
Tjee Dick dat had heel anders af kunnen lopen.dbosker schreef:dat is hem nu juist de clouBen schreef:Aanhanger? Ik zie alleen een vrachtwagen met dubbellucht?
http://www.veldhuizen.eu/index.php?opti ... &Itemid=26
Voor een vrachtwagen heb je een vrachtwagenrijbewijs nodig. Voor deze combinatie een BE rijbewijs. Wel een maximum snelheid van 80 km/u en tachograafverplichting.
Klopt ook wel en tevens als de achterste as gelift kan worden is de draaicirkel kleiner van de auto .Ben schreef:Ach, ik dacht altijd dat dat was om banden te sparen.
Tom,diesel01 schreef:Tjee Dick dat had heel anders af kunnen lopen.dbosker schreef:dat is hem nu juist de clouBen schreef:Aanhanger? Ik zie alleen een vrachtwagen met dubbellucht?
http://www.veldhuizen.eu/index.php?opti ... &Itemid=26
Voor een vrachtwagen heb je een vrachtwagenrijbewijs nodig. Voor deze combinatie een BE rijbewijs. Wel een maximum snelheid van 80 km/u en tachograafverplichting.
Is het ineens van alles naar niets gegaan?
Ik ben ben van mening dat dergelijke combinatie een gevaar is voor mensen die uitsluitend B E rijbewijs hebben.
Met een C rijbewijs krijg je onderricht in het gehele plaatje ook banden horen daarbij ik keek vroeger met aankoppelen van opleggers altijd naar de staat van de banden.
Bij dubbel lucht altijd of er stenen tussen zaten en of het hele zaakje op spanning stond ook de trekker bekeek regelmatig(iig eens per week).
Ik had overigens een hekel aan vrachten die aan het maximum(50ton terreingewicht) geladen waren omdat die het uitersten van materiaal en dus ook van banden vroegen.
Bijzonderdbosker schreef:dat is hem nu juist de clouBen schreef:Aanhanger? Ik zie alleen een vrachtwagen met dubbellucht?
http://www.veldhuizen.eu/index.php?opti ... &Itemid=26
Voor een vrachtwagen heb je een vrachtwagenrijbewijs nodig. Voor deze combinatie een BE rijbewijs. Wel een maximum snelheid van 80 km/u en tachograafverplichting.
Nog nooit gezien of misschien ook wel maar dan in ieder geval niet gezien dat het een trekker-oplegger combinatie is.dbosker schreef:klopt, is een hiaat in de wet, ......
Ik kan mij in die optiek helemaal verplaatsen in de keuze.dbosker schreef:Tom,diesel01 schreef:Tjee Dick dat had heel anders af kunnen lopen.dbosker schreef: dat is hem nu juist de clou
http://www.veldhuizen.eu/index.php?opti ... &Itemid=26
Voor een vrachtwagen heb je een vrachtwagenrijbewijs nodig. Voor deze combinatie een BE rijbewijs. Wel een maximum snelheid van 80 km/u en tachograafverplichting.
Is het ineens van alles naar niets gegaan?
Ik ben ben van mening dat dergelijke combinatie een gevaar is voor mensen die uitsluitend B E rijbewijs hebben.
Met een C rijbewijs krijg je onderricht in het gehele plaatje ook banden horen daarbij ik keek vroeger met aankoppelen van opleggers altijd naar de staat van de banden.
Bij dubbel lucht altijd of er stenen tussen zaten en of het hele zaakje op spanning stond ook de trekker bekeek regelmatig(iig eens per week).
Ik had overigens een hekel aan vrachten die aan het maximum(50ton terreingewicht) geladen waren omdat die het uitersten van materiaal en dus ook van banden vroegen.
Ja, de mannen zagen ineens het loopvlak voorbijkomen. Nadere inspectie liet zien dat de staat van de andere banden niet veel beter was.
Een C rijbewijs zou ook kunnen, echter dat beperkt ons wel weer danig in de bedrijfsvoering. Er zijn immers meer mensen met een BE rijbewijs dan een C rijbewijs.
Mijn mening is nog steeds (totdat het tegendeel blijkt) dat het in de banden zit. Banden zouden extreme slijtage kunnen vertonen als gevolg van wringen in de bocht, maar het loopvlak mag niet loslaten.
Schorpioen schreef:Zijn dit de banden van de trekker of de oplegger?
Ben ik gelijk met je eens.Schorpioen schreef:Dan is het denk ik toch een Veldhuijzen probleem.
Iveco levert namelijk alleen Michelin, Bridgestone, Continental en Pirelli af fabriek.
Hebben de banden wel de juiste load index?