zou dit een goede zijn?

Discovery
5th Gear member

Je moet niet verbaasd over het verbruik, als je rustig aan doet is een werkelijk verbruik van 1:18-1:19 zeker mogelijk. Boordcomputer is meestal wel iets optimistischer.
lint
Geartronic member

Heb je al foto's van je nieuwe aanwinst?
In bestelling: XC60 T6 PIH Ultra Thema dark
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
otomaat
1st Gear member

Was even zoeken hoe het moest, maar hier een foto van de aanwinst.
Heb al een paar kleine ergernissen opgelost, zoals een lam klepje in de middenconsole en een irritante brom van het ventilatortje van de temperatuur sensor. Hier deed de compressor wonderen. Ook de handremkabel wat strakker gezet zodat die ook weer werkt.

Trouwens wel even wennen aan de maten van de auto. Je ziet het niet van binnen hoeveel je nog hebt. Pas als de heg beweegt krijg je door hoe lang die neus eigenlijk is!

Nu alleen de rooklucht nog uit de auto krijgen. Iemand daarvoor een goede tip? Heb al wat lopen poetsen en dat helpt wel wat, maar nog steeds muf.

Ga komende week veel op pad en ben benieuwd hoe dat bevalt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

nette verschijning, op het eerste gezicht zilver (426) ik zie koplampwissers, heb je ook stoelverwarming?
Volvo for life
Oceanracer
Geartronic member

Even je interieurfilter (onder je dashboardkastje) vervangen, scheelt al enorm!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
jpwg001
6th Gear member

Doe eens wat meer foto's. Ziet er op het eerste ook netjes uit.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
otomaat
1st Gear member

Interieurfilter is besteld, goed idee! Airco doet het prima. Verder in de aanval gegaan met wat cockpitspray en dat overstemd al heel wat nu. Ook van de ruiten kwam een hoop bruine ellende.
Stoelen zijn blauw en hebben stoelverwarming en ook geheugen, samen met de spiegels.
Radio klonk beroerd (hu-801) maar in het boekje stond hoe je terug naar default settings kon en nu klinkt het prima! Nu nog een oplossing voor USB en bluetooth voor de telefoon. Zag dat volvotech daar wellicht wat aan kan doen, zal binnenkort eens bellen.
Heb de auto beetje gepoetst en werkelijk elk paneel heeft wel ergens een tik of kras te pakken, behalve het dak dan.

Had m'n dochtertje te pakken met de hoofdsteunen achter die je met een knopje voorin kan laten omklappen, dikke pret maar verder ook wel beetje onzin.

Komt een week met veel kilometers aan morgen, dus ik ben benieuwd hoe het zal bevallen.

Hierbij nog een paar plaatjes
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Nu alleen de rooklucht nog uit de auto krijgen. Iemand daarvoor een goede tip?
Bij de prof. poetser kun je de auto brengen voor een behandeling met OZON! Daarmee gaat de geur er zeker weten uit.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Plein69
4th Gear member

USB kan je oplossen met een Yatour usb mp3 wisselaar.
Kastje te grote van een pakje sigaretten wat je op de wisselaar aansluiting doet.
Ik heb hem via Ebay inclusief verzenden voor € 58,-
Heb je usb, aux en sd kaart.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
MarioC70
6th Gear member

Aantal Eigenaren tot nu toe: 4 Datum eerste toelating NL: 29 juli 2003 APK verloopdatum: 8 augustus 2014 Import auto: Nee Huidige Eigenaar
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf Eigenaar van: 07 september 2012 Dagen Eigenaar: 339 Eigenaar tot: heden Eigenaar 3
Type Eigenaar: Particulier Eigenaar van: 09 december 2005 Dagen Eigenaar: 2464 Eigenaar tot: 07 september 2012 Eigenaar 2
Type Eigenaar: (erkend) bedrijf Eigenaar van: 07 december 2005 Dagen Eigenaar: 2 Eigenaar tot: 09 december 2005 Eigenaar 1
Type Eigenaar: Fleetowner Eigenaar van: 29 juli 2003 Dagen Eigenaar: 862 Eigenaar tot:
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

neem dan een parrot 9200i, ben je meteen klaar voor blue tooth carkit en music interface
Volvo for life
jpwg001
6th Gear member

bart simpson schreef:neem dan een parrot 9200i, ben je meteen klaar voor blue tooth carkit en music interface
Speelt de muziek goed af met een Parrot alleen? Waar dient de Mii dan voor, die Volvotech aanbiedt? Weet jij dat , Bart?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
otomaat
1st Gear member

Dank voor de info, oude leasebak dus.... Dat verklaart wel een hoop krassen en butsen ;-)
Die parrot 9200mki ziet er wel goed uit zeg! Dan is inderdaad alles in 1 keer klaar.
Maar de HU-801 die snapt dat ook helemaal? Dat als je naar de radio luistert hij ook telefoon voorrang geeft?
Zou wel een oplossing zijn zeg!

Iemand hem al in gebruik?
s80-d5 2003 handbak, volvotune power-eco tuning
Fat Rat
5th Gear member

ik ben er zelf niet heel bekend mee, maar mijn broertje had in het verleden een 9100 van parrot in zijn Citroen, gebruikte het ding er alleen nooit voor omdat het vreselijk klonk.
Volgens mij zit de Parrot tussen je radio(en goede versterker enzo) en de speakers direct op de lijn. Ik weet het niet precies hoe het allemaal aangesloten is, en of de parrot alle speakers aan kan sturen.
Zeker als je veel in de auto zit zou ik gaan voor een betere optie voor muziek alla grom of de yatour of de Mii. Die hangen allemaal aan de radio en gaan via de radio/versterker.

Voor de rest, goeie keuze zo'n lekkere S80 D5, baal er regelmatig van dat ik niet zo veel woon-werk kilometers rij......

overigens lijkt het alsof je handrem hendel rechtop staat? Zou ik serieus overwegen even naar de handremschoentjes na te laten kijken/vervangen bij een volgende beurt gezien de handremschoentjes nog weleens problemen geven als ze ouder worden.
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
otomaat
1st Gear member

Als volvo-tech terug is van vakantie zal ik eens bellen. De nieuwe remschoentjes zijn besteld! Dat wordt de eerste klus samen met het interieurfilter. Inderdaad veel te doen over die handrem, snel vervangen!

En wat een fijne auto, ben er nu paar dagen mee op pad, heerlijk!
otomaat
1st Gear member

Eindelijk mogen tanken ;-). Boordcomputer liegt dat ie barst, maar ik ben toch niet ontevreden, na meten van de liters (twee keer geduldig zover afgetankt dat het aan de rand van de vulopening staat) kom ik uit op 1 op 17,7 (compu dacht 1:21,6). Dat met airco aan en best doorrijden vind ik helemaal fijn!
Hopelijk dit weekend het filter en de handremblokjes in huis zodat ik die zorg ook kwijt ben.
Oceanracer
Geartronic member

Zei ik:
Oceanracer schreef:BC met een FLINKE korrel zout nemen!
:D
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
otomaat
1st Gear member

Ja, die voorspelling klopte. Nog even een quiz: zoek de verschillen!

Wat een smeerboel zeg, maar gelukkig weinig werk om even leeg te krabben.
Ben benieuwd of ik verschil zal merken. Is wel een prettig idee in ieder geval dat er geen brokken rotzooi meer naar binnen worden getrokken.
In het spruitstuk voor zover ik daar met keukenrol kon komen wat het meer olie dan dikke brokken roet zoals in de slang en mixer. Heb de moed niet om die ook los te halen.
otomaat
1st Gear member

Zo, terug van een tochtje Uden, volvo-tuning. Daar wordt de mens vrolijk van, om nog maar niet te spreken van de volvo zelf! Zeer gastvrij, kundig en duidelijke uitleg. EGR is verleden tijd en met eco-power tuning er bij is het echt een heel andere auto. Van het bedeesde karakter is niets meer te bespeuren, freude am fahren voor in de plaats gekomen. Wat een fijne soepele motor is het nu! Krijg de grijns maar moeilijk van het gezicht. En wat een kracht zit er in, zonder geaarzel moeiteloos naar 220, heb daar maar losgelaten al was er nog wat over. Dat is een keer voor bij de buren.
Bij 120 km/u stond BC eerst op 5,7 (was al niet slecht) en nu op 5,1. Dus als het speelkwartier straks weer over is verwacht ik er ook zuiniger mee te rijden.
Morgen vervangen van handrem, filter en ook nog een motorsteun op het menu. Dan is alles op orde wat betreft onderhoud.
Maar mocht je een d5 hebben op 163pk, doe jezelf een lol en ga even langs Uden....
otomaat
1st Gear member

Zoals gevreesd lag de handremvoering vrolijk rondjes mee te tollen in het trommeltje. Even stevig meppen met een rubber hamer om de schijf er af te krijgen en ook die veertjes is wel even gepruts maar dan is het ook weer voor een tijdje klaar. Schijven en blokken achter zijn ook bijna aan de beurt. Je verveelt je nooit met een auto... Met een nieuw actief koolfilter zal het wel frisser gaan ruiken hopelijk. Komende week weer flink wat kilometers om te proberen.
Plaats reactie

Terug naar “S80”