Pagina 2 van 2

Geplaatst: 03.08.2013 - 17:11
door Mart van der Steeg
Vele NL volvo's diesels, al dan niet met caravan, vertoeven nu in frankrijk. Die zullen toch niet allemaal deze problemen hebben.
Mogelijk treedt het nu op vanwege een langere rit dan gebruikelijk?

Geplaatst: 03.08.2013 - 17:57
door Oceanracer
Het is ook zeker niet zo dat íedere vakantieganger problemen ervaart, maar zoals ik al zei, echt ieder jaar komen dezelfde meldingen, n.a.v. tanken in zuidelijke landen hier op het forum terug.

Geplaatst: 03.08.2013 - 18:54
door lint
Met mijn vorige Volvo's, ook D5 motoren, heb ik nooit een probleem gehad in Frankrijk met de dieselbrandstof en ook toen nog met de caravan erachter.

Geplaatst: 05.08.2013 - 11:41
door lint
Ik heb een reactie gehad van Shell op mjn vraag over mogelijk verschil in samenstelling van dieselbrandstof in Europa en samenhang met de storing bij mijn S80.

Neen, dat kan de oorzaak niet zijn.
De kwaliteit en de specificaties van brandstoffen wordt door de Europese unie opgelegd (voor diesel meer bepaald de EU 590 norm).
Alle brandstoffen moeten daaraan voldoen, dus zowel van alle merken als in alle landen.
Idem voor biodiesel : dit is ook een Europese wetgeveing waar ALLE merken in ALLE EU landen het bijmengen van 5,75 biocomponent in alle brandstoffen wordt opgelegd. Terug dus : dat geldt voor alle pompen, alle merken, alle landen.

Met vriendelijke groeten, Bien à vous, kind regards
Dany Vlaminck
Technical Information Centre (TIC) BeNeFrUx
Belgian Shell S.A.
Arnaud Fraiteurlaan 15-23
1050 Brussels
RPR/RPM 0403.048.262
Group tel. : BE : 02 508 9060 / NL : 0900 202 2780 / FR 01 57 60 66 44
Group Fax : BE : 02 508 9743 / NL : 010 300 2591 / FR 09 69 36 60 23
Group Email : shelltechnical-BE@shell.com shelltechnical-NL@shell.com shelltechnical-FR@shell.com or general : TIC@shell.com
WEB SERVICES :
- technical and safety data sheets : www.epc.shell.com
- which oil for which equipment : go to country website (www.shell.be www.shell.nl or www.shell.fr) and click on the LubeMatch link

Geplaatst: 05.08.2013 - 22:25
door Oceanracer
Dan kan het haast niet anders zijn, dan dat het toch aan het rijden van lange afstanden ligt. Dit terwijl je juist zou denken dat dit de motor goed zou doen. Apart hoor.

Geplaatst: 05.08.2013 - 22:34
door MarioC70
Je hebt ook Franse pomphouders die zelf bijmengen,dat wordt even vergeten..

Geplaatst: 05.08.2013 - 22:54
door Oceanracer
Ja, maar ook bij Shell denk je?

Geplaatst: 05.08.2013 - 23:01
door lint
Hoe verklaar je dan de storing door het rijden van langere afstanden.
Normaal heb ik 40 km woon-werkverkeer, enkele reis en 4 dagen per week. Grotendeels over 130 km wegen dus de D5 wordt wel warm.
Nu in de vakantie inderdaad wat langere afstanden en de D5 moet ook wat harder werken, volle auto en heuvels.

Geplaatst: 06.08.2013 - 14:12
door Roenie
Vorig jaar had ik hetzelfde, ook ook bij mij ging het lampje branden. Na uitlezen bleek het de voorste lambda sonde te zijn die een defect aangaf, waarschijnlijk de verwarming daarvan. Nieuwe besteld in de UK en daarna na 5 keer starten was de melding weg.
Gewoon even uit laten lezen bij een Volvo dealer in de buurt daar, weet je gelijk meer.

Geplaatst: 06.08.2013 - 14:47
door lint
Ik heb al een afspraak voor volgende week, als wij weer thuis zijn, om de auto te laten uitlezen bij mijn eigen dealer.

Geplaatst: 09.08.2013 - 16:33
door lint
Vandaag is de auto uitgelezen bij de dealer en er was een defecte temperatuursensor van het roetfilter.
Wordt maandag a.s. vervangen.

Geplaatst: 09.08.2013 - 21:19
door Oceanracer
Ah, ja daar helpt een flesje Forté niet tegen...