Klopt want daar had ik nog een beetje hoop op. We stonden eigenlijk een beetje naar het scherm te kijken en moesten lachen om de geringe hoeveelheid tekst over montage..
Het was meteen duidelijk dat de waterpomp niet genoeg ruimte heeft tot de balk. Het blok moest dus naar beneden of naar boven. Naar beneden kon niet omdat de aandrijafas al snel op de draagarm zou liggen, dus naar boven was nog de enige optie. Deze auto heeft nu 180K gelopen dus we hebben afgesproken om de volgende distributiewissel eerder te doen en dan wel de waterpomp mee te pakken.
Ik kan me trouwens herinneren dat er vroegah auto's waren waar het blok uit moest om dit te fixen....
Condensor en distributie vervangen door dennis850estate
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Contacteer:
-
- 6th Gear member
Dat is inderdaad ook heel vreemd,dus het komt neer op je eigen inbreng,daar gaan ze maar van uit..
Maar het is inderdaad even prutsen,maar je krijgt er vanzelf handigheid in,
Ik haal de boutjes los met een rateltje die je om een hoekje kan zetten van een klein doppendoosje,heb het dopje iets ingekort,waardoor hij er makkelijker tussen gaat.
Maar het is inderdaad even prutsen,maar je krijgt er vanzelf handigheid in,
Ik haal de boutjes los met een rateltje die je om een hoekje kan zetten van een klein doppendoosje,heb het dopje iets ingekort,waardoor hij er makkelijker tussen gaat.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- dennis850estate
- Forumsponsor
- Contacteer:
ik heb wel zo'n rateltje maar ik kreeg inderdaad het standaard dopje er niet zomaar tussen. Ga ik bij de volgende maar eens voorbereidenMarioC70 schreef: Ik haal de boutjes los met een rateltje die je om een hoekje kan zetten van een klein doppendoosje,heb het dopje iets ingekort,waardoor hij er makkelijker tussen gaat.

- dennis850estate
- Forumsponsor
- Contacteer:
Ik denk ook dat ze om dit soort gereedschap aanpassingen niets in vida geschreven hebben.
- Bover
- 8th Gear member
Kijk zo helpen de techneuten elkaar. Het is inderdaad een groot verschil een blok in V70 of V50. Voor mij als ervaringsleek is de V50 wel een vol gestopt vooronder. Ben dan weer blij met V70 ruimte.
Ik weet niet of ik dit hier kan vragen (anders new topic starten), maar ik heb een zingend geluid bij mijn rechterwiel. Begint bij de 40km/u en gaat steeds harder naarmate de snelheid toeneemt. redelikl ge`oem kan ik je wel vertellen....
Lijkt wel een lager? Dennis heeft mijn volvo in onderhoud en hij heeft al de voorschokbrekers vervangen, de draagarmen.
Iemand dat "zingen" bekend voor? Woensdag kijkt dennis ernaar.
Bob
Ik weet niet of ik dit hier kan vragen (anders new topic starten), maar ik heb een zingend geluid bij mijn rechterwiel. Begint bij de 40km/u en gaat steeds harder naarmate de snelheid toeneemt. redelikl ge`oem kan ik je wel vertellen....
Lijkt wel een lager? Dennis heeft mijn volvo in onderhoud en hij heeft al de voorschokbrekers vervangen, de draagarmen.
Iemand dat "zingen" bekend voor? Woensdag kijkt dennis ernaar.
Bob
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....