Volvo V70 T5

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
Kwartel
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 25.06.2012 - 16:19
Locatie: Bemmel

Bakboord1 schreef:Ik ken alleen de 2.4 en een getunde R.
Mijn zoon van (toen nog) drie vroeg toen ik de keuze had om de R te pakken voor ons ritje. Geen verdere uitleg nodig lijkt me.
Maar een R heeft vanwege de awd meer kans op onkosten. Een R heeft ook meer specifieke onderdelen dan een T5 zoals de remmen.
Het oranje leer in de R daar ben ik nog steeds jaloers op. :-)

Zelf vind ik nivomat nog steeds een zeer mooie optie op de v70. Bijna een must.
Ik zou ook kijken naar leer + stoelverwarming. Nice to have.
En indien mogelijk een model van na de facelift.

Check bij aankoop meteen de bekende zaken zoals de draagarmrubbers.
ok good info, mooie keus ook van je zoontje :)

Ik ben sowieso van plan om een aankoopkeuring bij Volvo te doen mocht het allemaal zo ver zijn, dan weet ik gelijk hoe het er echt voor staat. Kost geloof ik 95 euro.
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

15000 km met een T5 is een dure aangelegenheid met de huidige benzineprijs.
Maar wel een beer van een motor :)
En een vergelijkbare D5 is in de houderschapbelasting door zijn gewicht ook geen feest.
Verder wordt hier vaak nogal hoog aan Bovag garantie getild als deze garage een goede naam belangrijk vind en zijn klanten graag terug ziet is Bovag niet nodig , en kun je ook zo evt. zaken regelen.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Gebruikersavatar
Kwartel
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 25.06.2012 - 16:19
Locatie: Bemmel

V70 T5 assen schreef:15000 km met een T5 is een dure aangelegenheid met de huidige benzineprijs.
Maar wel een beer van een motor :)
En een vergelijkbare D5 is in de houderschapbelasting door zijn gewicht ook geen feest.
Verder wordt hier vaak nogal hoog aan Bovag garantie getild als deze garage een goede naam belangrijk vind en zijn klanten graag terug ziet is Bovag niet nodig , en kun je ook zo evt. zaken regelen.
Wat doe jij gemiddeld met de T5?
In mijn geval komt het door de week neer op 80-20% snelweg-binnendoor met cruise control snelheden rond de 100-110 km/u.

Niet heel logisch waarschijnlijk om hiervoor een T5 aan te schaffen, maar in het weekend rij ik ook nog regelmatig :)
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9311
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

Topsnelheid is niet belangrijk, acceleratie wel. Dus eigenlijk wel heel logisch om hiervoor een T5 aan te schaffen ;) Geen probleem dus om 110 te rijden :)
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
prwi
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40

V70 T5 assen, ik doe 1:11 met een 2.5T Geartronic, 50km woonwerk autoweg/autosnelweg/stad.

JeroenSpock, T5 6.8 seconden, 2.5T 7.4. Die 0.6 seconden merk je niks van die enkele keer dat je voluit accelereert. Voor 99.9 procent van de tijd is een 2.5T een veel fijnere motor.
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

Onze T5 is mijn vrouw haar boodschappen autootje in de stad iig onder de 1:10.
Op vakantie naar italie , haal ik op de snelweg met een "normaal" tempo ook 1:11/ 1:12
Een T5 verbruikt met normaal woon werk verkeer niet meer dan een 2,4 140pk( bron mijn buurman met een S60)
Wordt wel anders als je het gas dieper intrapt , maargoed een T5 koop de ook niet voor het "nieuwe rijden".....
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1938
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Wij rijden met de T5 in de stad gemiddeld 1 op 8.
In de zomer naar Frankrijk met volle auto en 115 op tomtom op cruisecontrol geeft de boordcomputer na tankbeurt nog 999 km tot lege tank. Reken maar uit.... > 1 op 12,5!

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
Gebruikersavatar
devnullT4
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 23.11.2009 - 00:01

prwi schreef:T5 6.8 seconden, 2.5T 7.4. Die 0.6 seconden merk je niks van die enkele keer dat je voluit accelereert.
Niet gebaseerd op ervaring vermoed ik? Ik heb laatst in een 2.5T gereden, dat is niet te vergelijken met een HPT. Die 0.6 sec. is vrij theoretisch, een 2.5T is sneller van zijn plek, maar mist de ervaring bij echt doortrekken hoor.
prwi schreef:Voor 99.9 procent van de tijd is een 2.5T een veel fijnere motor.
Daar ben ik het mee eens, de low pressure "heb je meer aan" bij normaal gebruik.
Gebruikersavatar
Walter
Geartronic member
Berichten: 24664
Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
Locatie: Randstad
Contacteer:

kan bevestigen dat de acceleratie van een T5 inderdaad een stuk heftiger voelt dan bij de 2.4T/2.5T
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
Gebruikersavatar
Willempie5
3rd Gear member
Berichten: 362
Lid geworden op: 14.02.2012 - 16:10
Locatie: Twello

Of je verwend je 2.5T met een remapping.....

Het beste van 2 werelden
Huidige Volvo’s:
EX90 2025 plus single motor, vapour grey
V70 2007 2.5T Sport Edition, Black sapphire
Gebruikersavatar
Kwartel
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 25.06.2012 - 16:19
Locatie: Bemmel

Update:
Zaterdag een afspraak gemaakt om een proefrit te maken.
Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten qua motor of geartronic? Aankoopkeuring laat ik denk ik wel doen mocht het zo ver zijn. Samen met de garantie moet het dan wel goed komen lijkt me. Garagehouder ken ik zeg maar semi-persoonlijk dus ik verwacht sowieso niet compleet beflikkerd te worden :)

Alle tips zijn welkom!
V70 T5 285pk (volvotune) - 2001
V70 D5 185pk 2007
V70 D3 2016
Gebruikersavatar
Edwin
5th Gear member
Berichten: 1938
Lid geworden op: 09.02.2005 - 08:16
Locatie: Gelderland

Schakelen automaatbak moet soepel en bijna of geheel gevoelloos zijn, tenzij je vanuit rustig rijden plotseling van de kickdown gebruik maakt.
Koud mag iets trager zijn, tenminste bij de gewone AT, waar ik ervaring mee heb.
Verder heb een paar keer met de GT gereden en vond die toen redelijk nerveus en (te) snel op en neer schakelen. Kan exemplarisch zijn geweest, maar dat weet ik dan niet zeker.
Motor moet op bedrijfstemperatuur mooi rustig en constant lopen +/- 750 toeren en niet onrustig of met wisselend toerental. Verder zou ik een stukje constante snelheid rijden op de cc en kijken hoe het verbruik is. Bij mij is dat zo ongeveer 1 op 14 bij 80 km/u en 1 op 12,5 bij 120 km/u. Lijkt mij dan ook normaal.

En verder..... wat iedereen, inclusief ikzelf, ook allemaal roept, adviseert en zegt:
Ga kijken, rijden, voelen, ruiken, beleven en ga op je eerste gevoel af!
Werkt bij mij altijd het beste!

Succes en veel plezier!

Gr. Edwin.
V70 T6 AWD Summum Polestar+
C70 T5 Summum


Volvo 66 DL 1.1
Volvo 340 GL 1.7
Volvo 460 1.8 Luxury-line
Volvo 854 10V
Volvo 855 T-5
Volvo V40 2.0
Volvo V70 T5
Volvo V70 T6 AWD Summum Polestar+
Volvo C70 T5 Summum Dynaudio + 2x woofer Crisp & LOUD!
prwi
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40

Edwin, opschakelen in de lagere versnellingen verneem je wel enigzins, terugschakelen merk ik niks van.
De problemen met de AT/GT worden denk ik wel enigzins overbelicht, alleen de mensen die er een probleem mee hebben melden zich op een forum.
Ik heb voorafaand aan mijn proefrit in een D5/GT van een dorpsgenoot gereden: 300dkm+ op de teller, nooit ATF ververst of geflushed en die bak schakelde boterzacht.
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

vergeet audio niet
HU803 of hu850 met premium speakers toch echt superieur geluid

viavia nog een subwoofer zoeken en je hebt echt heerlijk mooi, diep geluid ook op laag volume

T5 kan ik alleen maar aanraden, nu onze 3e T5... trekt heerlijk en toch bij sloom rijden ook rustig.. heel prettige combi tussen onderin rustig en bovenin doortrekken


MBt aankoopkeuring.... gewoon chef onderhoud vragen of hij nog ideeen heeft... gewoon meekijken vragen wat de monteur die het doet zelf van de auto vind

dan nog kun je pech hebben trouwens, maar beperkt je wel de risico;s mee
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
Kwartel
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 25.06.2012 - 16:19
Locatie: Bemmel

Gister dus de proefrit gedaan, wat een feest :)

Auto reed perfect, lekker loom bij rustig rijden en beestachtig met goed gas. Geartronic was boterzacht en reageerde zoals het hoort.

Verder was de wagen in prima staat en bevat eigenlijk alle opties die ik zoek.

Onderhoudshistorie was compleet aanwezig incl rekeningen etc. (Wel een import uit luxemburg 4 jaar terug, dus geen NAP)

Kortom; een dikke kans dat ik binnenkort in een volvo zit! :)

Zal nog wel wat fotos plaatsen als het zover is
t5power
5th Gear member
Berichten: 2124
Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02

Mm klinkt goed. Komt er nog een aankoopkeuring?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
Gebruikersavatar
Kwartel
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 25.06.2012 - 16:19
Locatie: Bemmel

Ja ik denk dat ik dat bij de dealer in Arnhem laat doen (scholten), iemand ervaring met die garage?

De stoelen waren ook echt super, niet dat mijn huidige A4 slecht zit maar de halflederen stoelen in de volvo zijn van de klasse 'burgermeester' :)
V70 T5 285pk (volvotune) - 2001
V70 D5 185pk 2007
V70 D3 2016
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

Scholten Arnhem en Nijmegen... SUPER
Arnhem wat groter, prettiger chef werkplaats vind ikzelf
(die is vaak als er iets met mijn auto is,,. denk omdat het een R is)

Dus 110% aanbevolen Scholte Arnhem

En als je bovag garantie doet.. twee weken voor verlopen garantie ook keuyring laten doen...

En wanneer je auto daar in onderhoud wilt laten doen.. kan ik je ook aanraden.. Dealer blijft niet goedkoop maar service en communicatie vind ikzelf heel goed.
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Marc Apeldoorn
5th Gear member
Berichten: 1942
Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11

Scholten Arnhem aanrader!!
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
Gebruikersavatar
Kwartel
3rd Gear member
Berichten: 328
Lid geworden op: 25.06.2012 - 16:19
Locatie: Bemmel

(updatetje; nog steeds in onderhandeling over inruilprijs)

Nog een ander vraagje.
Tijdens de proefrit heb ik er eigenlijk niet goed genoeg op gelet, maar zit er standaard een boordcomputer op de 2001 modellen? Er zat een knopje met READ op de linker hendel die het volgende liet zien bij het indrukken: 'you have no messages'. Graag zou ik ook info zien als verbruik e.d. maar dat heb ik toen dus niet tevoorschijn kunnen halen.
Standaard liet het schermpje dus niets zien na het starten van de motor.

note: auto heeft verder wel volledige stuurbediening voor CC en radio.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”