Pagina 2 van 4

Geplaatst: 23.08.2013 - 13:43
door Kwartel
Bakboord1 schreef:Ik ken alleen de 2.4 en een getunde R.
Mijn zoon van (toen nog) drie vroeg toen ik de keuze had om de R te pakken voor ons ritje. Geen verdere uitleg nodig lijkt me.
Maar een R heeft vanwege de awd meer kans op onkosten. Een R heeft ook meer specifieke onderdelen dan een T5 zoals de remmen.
Het oranje leer in de R daar ben ik nog steeds jaloers op. :-)

Zelf vind ik nivomat nog steeds een zeer mooie optie op de v70. Bijna een must.
Ik zou ook kijken naar leer + stoelverwarming. Nice to have.
En indien mogelijk een model van na de facelift.

Check bij aankoop meteen de bekende zaken zoals de draagarmrubbers.
ok good info, mooie keus ook van je zoontje :)

Ik ben sowieso van plan om een aankoopkeuring bij Volvo te doen mocht het allemaal zo ver zijn, dan weet ik gelijk hoe het er echt voor staat. Kost geloof ik 95 euro.

Geplaatst: 25.08.2013 - 17:38
door V70 T5 assen
15000 km met een T5 is een dure aangelegenheid met de huidige benzineprijs.
Maar wel een beer van een motor :)
En een vergelijkbare D5 is in de houderschapbelasting door zijn gewicht ook geen feest.
Verder wordt hier vaak nogal hoog aan Bovag garantie getild als deze garage een goede naam belangrijk vind en zijn klanten graag terug ziet is Bovag niet nodig , en kun je ook zo evt. zaken regelen.

Geplaatst: 26.08.2013 - 09:18
door Kwartel
V70 T5 assen schreef:15000 km met een T5 is een dure aangelegenheid met de huidige benzineprijs.
Maar wel een beer van een motor :)
En een vergelijkbare D5 is in de houderschapbelasting door zijn gewicht ook geen feest.
Verder wordt hier vaak nogal hoog aan Bovag garantie getild als deze garage een goede naam belangrijk vind en zijn klanten graag terug ziet is Bovag niet nodig , en kun je ook zo evt. zaken regelen.
Wat doe jij gemiddeld met de T5?
In mijn geval komt het door de week neer op 80-20% snelweg-binnendoor met cruise control snelheden rond de 100-110 km/u.

Niet heel logisch waarschijnlijk om hiervoor een T5 aan te schaffen, maar in het weekend rij ik ook nog regelmatig :)

Geplaatst: 26.08.2013 - 09:28
door JeroenSpock
Topsnelheid is niet belangrijk, acceleratie wel. Dus eigenlijk wel heel logisch om hiervoor een T5 aan te schaffen ;) Geen probleem dus om 110 te rijden :)

Geplaatst: 26.08.2013 - 11:51
door prwi
V70 T5 assen, ik doe 1:11 met een 2.5T Geartronic, 50km woonwerk autoweg/autosnelweg/stad.

JeroenSpock, T5 6.8 seconden, 2.5T 7.4. Die 0.6 seconden merk je niks van die enkele keer dat je voluit accelereert. Voor 99.9 procent van de tijd is een 2.5T een veel fijnere motor.

Geplaatst: 27.08.2013 - 13:12
door V70 T5 assen
Onze T5 is mijn vrouw haar boodschappen autootje in de stad iig onder de 1:10.
Op vakantie naar italie , haal ik op de snelweg met een "normaal" tempo ook 1:11/ 1:12
Een T5 verbruikt met normaal woon werk verkeer niet meer dan een 2,4 140pk( bron mijn buurman met een S60)
Wordt wel anders als je het gas dieper intrapt , maargoed een T5 koop de ook niet voor het "nieuwe rijden".....

Geplaatst: 27.08.2013 - 18:34
door Edwin
Wij rijden met de T5 in de stad gemiddeld 1 op 8.
In de zomer naar Frankrijk met volle auto en 115 op tomtom op cruisecontrol geeft de boordcomputer na tankbeurt nog 999 km tot lege tank. Reken maar uit.... > 1 op 12,5!

Gr. Edwin.

Geplaatst: 27.08.2013 - 21:29
door devnullT4
prwi schreef:T5 6.8 seconden, 2.5T 7.4. Die 0.6 seconden merk je niks van die enkele keer dat je voluit accelereert.
Niet gebaseerd op ervaring vermoed ik? Ik heb laatst in een 2.5T gereden, dat is niet te vergelijken met een HPT. Die 0.6 sec. is vrij theoretisch, een 2.5T is sneller van zijn plek, maar mist de ervaring bij echt doortrekken hoor.
prwi schreef:Voor 99.9 procent van de tijd is een 2.5T een veel fijnere motor.
Daar ben ik het mee eens, de low pressure "heb je meer aan" bij normaal gebruik.

Geplaatst: 28.08.2013 - 08:06
door Walter
kan bevestigen dat de acceleratie van een T5 inderdaad een stuk heftiger voelt dan bij de 2.4T/2.5T

Geplaatst: 28.08.2013 - 11:05
door Willempie5
Of je verwend je 2.5T met een remapping.....

Het beste van 2 werelden

Geplaatst: 29.08.2013 - 19:19
door Kwartel
Update:
Zaterdag een afspraak gemaakt om een proefrit te maken.
Zijn er nog specifieke zaken waar ik op moet letten qua motor of geartronic? Aankoopkeuring laat ik denk ik wel doen mocht het zo ver zijn. Samen met de garantie moet het dan wel goed komen lijkt me. Garagehouder ken ik zeg maar semi-persoonlijk dus ik verwacht sowieso niet compleet beflikkerd te worden :)

Alle tips zijn welkom!

Geplaatst: 29.08.2013 - 19:44
door Edwin
Schakelen automaatbak moet soepel en bijna of geheel gevoelloos zijn, tenzij je vanuit rustig rijden plotseling van de kickdown gebruik maakt.
Koud mag iets trager zijn, tenminste bij de gewone AT, waar ik ervaring mee heb.
Verder heb een paar keer met de GT gereden en vond die toen redelijk nerveus en (te) snel op en neer schakelen. Kan exemplarisch zijn geweest, maar dat weet ik dan niet zeker.
Motor moet op bedrijfstemperatuur mooi rustig en constant lopen +/- 750 toeren en niet onrustig of met wisselend toerental. Verder zou ik een stukje constante snelheid rijden op de cc en kijken hoe het verbruik is. Bij mij is dat zo ongeveer 1 op 14 bij 80 km/u en 1 op 12,5 bij 120 km/u. Lijkt mij dan ook normaal.

En verder..... wat iedereen, inclusief ikzelf, ook allemaal roept, adviseert en zegt:
Ga kijken, rijden, voelen, ruiken, beleven en ga op je eerste gevoel af!
Werkt bij mij altijd het beste!

Succes en veel plezier!

Gr. Edwin.

Geplaatst: 30.08.2013 - 08:31
door prwi
Edwin, opschakelen in de lagere versnellingen verneem je wel enigzins, terugschakelen merk ik niks van.
De problemen met de AT/GT worden denk ik wel enigzins overbelicht, alleen de mensen die er een probleem mee hebben melden zich op een forum.
Ik heb voorafaand aan mijn proefrit in een D5/GT van een dorpsgenoot gereden: 300dkm+ op de teller, nooit ATF ververst of geflushed en die bak schakelde boterzacht.

Geplaatst: 31.08.2013 - 08:22
door crackedtooth
vergeet audio niet
HU803 of hu850 met premium speakers toch echt superieur geluid

viavia nog een subwoofer zoeken en je hebt echt heerlijk mooi, diep geluid ook op laag volume

T5 kan ik alleen maar aanraden, nu onze 3e T5... trekt heerlijk en toch bij sloom rijden ook rustig.. heel prettige combi tussen onderin rustig en bovenin doortrekken


MBt aankoopkeuring.... gewoon chef onderhoud vragen of hij nog ideeen heeft... gewoon meekijken vragen wat de monteur die het doet zelf van de auto vind

dan nog kun je pech hebben trouwens, maar beperkt je wel de risico;s mee

Geplaatst: 01.09.2013 - 10:31
door Kwartel
Gister dus de proefrit gedaan, wat een feest :)

Auto reed perfect, lekker loom bij rustig rijden en beestachtig met goed gas. Geartronic was boterzacht en reageerde zoals het hoort.

Verder was de wagen in prima staat en bevat eigenlijk alle opties die ik zoek.

Onderhoudshistorie was compleet aanwezig incl rekeningen etc. (Wel een import uit luxemburg 4 jaar terug, dus geen NAP)

Kortom; een dikke kans dat ik binnenkort in een volvo zit! :)

Zal nog wel wat fotos plaatsen als het zover is

Geplaatst: 01.09.2013 - 13:27
door t5power
Mm klinkt goed. Komt er nog een aankoopkeuring?

Geplaatst: 01.09.2013 - 13:43
door Kwartel
Ja ik denk dat ik dat bij de dealer in Arnhem laat doen (scholten), iemand ervaring met die garage?

De stoelen waren ook echt super, niet dat mijn huidige A4 slecht zit maar de halflederen stoelen in de volvo zijn van de klasse 'burgermeester' :)

Geplaatst: 01.09.2013 - 14:51
door crackedtooth
Scholten Arnhem en Nijmegen... SUPER
Arnhem wat groter, prettiger chef werkplaats vind ikzelf
(die is vaak als er iets met mijn auto is,,. denk omdat het een R is)

Dus 110% aanbevolen Scholte Arnhem

En als je bovag garantie doet.. twee weken voor verlopen garantie ook keuyring laten doen...

En wanneer je auto daar in onderhoud wilt laten doen.. kan ik je ook aanraden.. Dealer blijft niet goedkoop maar service en communicatie vind ikzelf heel goed.

Geplaatst: 01.09.2013 - 14:53
door Marc Apeldoorn
Scholten Arnhem aanrader!!

Geplaatst: 04.09.2013 - 10:43
door Kwartel
(updatetje; nog steeds in onderhandeling over inruilprijs)

Nog een ander vraagje.
Tijdens de proefrit heb ik er eigenlijk niet goed genoeg op gelet, maar zit er standaard een boordcomputer op de 2001 modellen? Er zat een knopje met READ op de linker hendel die het volgende liet zien bij het indrukken: 'you have no messages'. Graag zou ik ook info zien als verbruik e.d. maar dat heb ik toen dus niet tevoorschijn kunnen halen.
Standaard liet het schermpje dus niets zien na het starten van de motor.

note: auto heeft verder wel volledige stuurbediening voor CC en radio.