Pagina 2 van 2

Geplaatst: 29.08.2013 - 13:40
door zakraket
Dat is nou grappig. Ik kom uit een Seat Leon met sportonderstel (Sportup) en niet alleen maakten daar de banden (Michelin Pilot Sport 3) veel lawaai - je moest echt je stem verheffen), je voelt elke oneffenheid. Sterker nog, bij lage snelheden leek het wel alsof je de banden voelde schrapen.

Met de originele banden (Bridgestone RE050) was het werkelijk niet om aan te horen, die zijn destijds onder coulance vervangen.
De D2 rijdt imho juist als over een zijden laken, zeker met iets lagere bandenspanning.

Het sportonderstel van de Leon is echt knetterhard ivm een R-design D2

Ik moet wel zeggen dat nu ik ongeveer 1800km gereden heb ik de indruk krijg dat er meer bandengeluid ontstaat.

Geplaatst: 29.08.2013 - 14:05
door Smitse82
Ik heb inmiddels 4000 km er op zitten met mijn R-Design D2, maar de bevindingen kan ik bij mij niet plaatsen. Ik kom dan ook van uit een megane coupe 1.5 dci (2009, eerste oplevering nog 25% bijtelling) en dat was al een wereld van verschil. Ik heb nooit het idee dat ik de radio harder moet zetten, en trillingen in het stuur nee. Het rijdt gewoon verschrikkelijk relaxed.

Maar goed zoals ik al schreef ten opzichte van mijn vorige auto is het al zo'n verschil dat mij misschien niet eens opvalt.

Geplaatst: 29.08.2013 - 14:06
door HakanC
Ik rij met 18 inch (225 breed) en sportonderstel.. Bandenspanning op 2,3 bar. Heb nergens last van. Wel stond mijn stuur ook iets scheef. Met de eerste beurt hadden ze dat hersteld.

Ow ja edit: Bandenmerk Michelin (sport3 ofzo?)

Geplaatst: 10.09.2013 - 12:13
door tvherpen
zakraket schreef:Dat is nou grappig. Ik kom uit een Seat Leon met sportonderstel (Sportup) en niet alleen maakten daar de banden (Michelin Pilot Sport 3) veel lawaai - je moest echt je stem verheffen), je voelt elke oneffenheid. Sterker nog, bij lage snelheden leek het wel alsof je de banden voelde schrapen.

Met de originele banden (Bridgestone RE050) was het werkelijk niet om aan te horen, die zijn destijds onder coulance vervangen.
De D2 rijdt imho juist als over een zijden laken, zeker met iets lagere bandenspanning.

Het sportonderstel van de Leon is echt knetterhard ivm een R-design D2

Ik moet wel zeggen dat nu ik ongeveer 1800km gereden heb ik de indruk krijg dat er meer bandengeluid ontstaat.
Ik kwam uit een gewone Seat Leon, wel de nieuwste versie. Maar die voelde dus wel iets soepeler aan qua sturen.

Ik heb laatst eens als bijrijder bij een andere V40 (geen sportchassis, MY2013 20% versie) aan het stuur gevoeld en daar voelde de vibratie hetzelfde.

Ik heb niet zozeer problemen met de strakke vering, want dat rijd ook wel lekker in de bochten. Het is meer de feedback op het stuur die ik onnatuurlijk vind aanvoelen. Bijvoorbeeld als de weg een beetje afloopt naar links, dan gaat hij meesturen. Ook als je bij het uitrollen of afremmen met 1 wiel over een kuil in de weg rijd heeft hij de neiging om een een ruk naar links of rechts te maken als je het stuur niet stevig vast zou houden. Bij het gasgeven trekt hij hem wel meer recht voor mijn gevoel.

Denk dat ik er gewoon een keer mee langs de dealer ga.

Geplaatst: 10.09.2013 - 12:19
door zakraket
tvherpen schreef:Bijvoorbeeld als de weg een beetje afloopt naar links, dan gaat hij meesturen. Ook als je bij het uitrollen of afremmen met 1 wiel over een kuil in de weg rijd heeft hij de neiging om een een ruk naar links of rechts te maken als je het stuur niet stevig vast zou houden.
Exact.

Geplaatst: 05.10.2013 - 08:51
door kstuff
Een ander probleem wat ik had, wat het zoekerige weggedrag. Hier heeft de dealer ook al eens naar gekeken en een monteur heeft een proefrit gemaakt. Het rijgedrag is normaal en de auto is vanuit de fabriek goed uitgelijnd was de reactie. Nu heb ik zelf de stoute schoen aangetrokken en ben gisteren naar een banden special bedrijf geweest en heb hier de Volvo op de uitlijn bank laten plaatsen. Wat blijkt na meeting, dat de achteras domweg uit het lood onder de auto staat, welk het zoekerige weggedrag verklaart. Ook de voorwielen stonden niet helemaal zoals het behoort. Na dit aangepast te hebben, waren de 1e km huiswaarts vele malen beter dan voorheen.

Geplaatst: 05.10.2013 - 12:29
door Inny
Ugh! Maar goed dat je je niet gek hebt laten maken, en fijn dat het nu is opgelost!

Geplaatst: 05.10.2013 - 12:31
door lint
Zo zie je maar een goed bandenbedrijf is goud waard!

Geplaatst: 07.10.2013 - 15:23
door pvdwaal
lint schreef:Zo zie je maar een goed bandenbedrijf is goud waard!
Zeker, voor winterbanden en alle toekomstige banden ga ik ook naar een grote hier vlakbij.