Pagina 2 van 3

Geplaatst: 08.10.2013 - 11:01
door LightStar
Als ze niks veranderen dan wordt hij gewoon 20% (auto's onder de 85 gram co2 blijven 14%, de V40 heeft 88 gram), met andere woorden als je nu een auto besteld welke pas in 2014 geleverd kan worden betaal je 20%, het is wachten op Volvo of ze nog wat kunnen aanpassen aan de motor/stroomlijning (dichte gril, kleinere wielen).

Geplaatst: 08.10.2013 - 11:03
door Mork
Volgend jaar vervalt toch ook de vrijstelling voor wegenbelasting en houderschapsbelasting?? voor een D2

Dat zou resulteren in weer een paar tientjes hogere lease per maand?

Geplaatst: 08.10.2013 - 11:06
door MvR
Mork schreef:Volgend jaar vervalt toch ook de vrijstelling voor wegenbelasting en houderschapsbelasting?? voor een D2

Dat zou resulteren in weer een paar tientjes hogere lease per maand?
Ik weet niet hoe dat bij lease gaat? Normaal gesproken zou het 115 euro per maand zijn ongeveer wat je aan wegenbelasting kwijt bent vanaf 1 Jan. 2014 op de Volvo V40. Is het niet zo dat de leasemaatschappij dit compleet door zal berekenen?

Geplaatst: 08.10.2013 - 11:12
door Voskuh
MvR schreef:
Mork schreef:Volgend jaar vervalt toch ook de vrijstelling voor wegenbelasting en houderschapsbelasting?? voor een D2

Dat zou resulteren in weer een paar tientjes hogere lease per maand?
Ik weet niet hoe dat bij lease gaat? Normaal gesproken zou het 115 euro per maand zijn ongeveer wat je aan wegenbelasting kwijt bent vanaf 1 Jan. 2014 op de Volvo V40. Is het niet zo dat de leasemaatschappij dit compleet door zal berekenen?
108 volgens mij en ja, dat wordt gewoon doorberekend.
Ik moest er al rekening mee houden, want nu zit ik ver onder m'n leasebedrag, maar straks ga ik er iets overheen.

Geplaatst: 08.10.2013 - 11:13
door MvR
Ja dat dacht ik dus ook, maar ik las al vaker dan mensen zeggen; een paar tientjes. Maar het zijn er nogal wat :P

Geplaatst: 08.10.2013 - 11:34
door pvdwaal
Doorberekenen of niet, je hebt sowieso dik profijt van 14% vs 20%, vooral als je niet mee hoeft te betalen aan de baas. (een % van het leasebedrag)

BPM is dus alleen bepalend voor het uiteindelijke leasebedrag p/m, terwijl het bijtelling % bepalend is voor wat je daarnaast nog eens aan belasting moet betalen.

Ikzelf betaal dus alleen de 14% bijtelling :D

Geplaatst: 08.10.2013 - 11:35
door MvR
pvdwaal schreef:Doorberekenen of niet, je hebt sowieso dik profijt van 14% vs 20%, vooral als je niet mee hoeft te betalen aan de baas. (een % van het leasebedrag)

BPM is dus alleen bepalend voor het uiteindelijke leasebedrag p/m, terwijl het bijtelling % bepalend is voor wat je daarnaast nog eens aan belasting moet betalen.

Ikzelf betaal dus alleen de 14% bijtelling :D
Ik begrijp het, maar ik ben eigen baas dus ik merk het zelf ook helaas.

Geplaatst: 08.10.2013 - 11:40
door LightStar
Ik denk als je nu nog een 14% auto wil een voorraad auto of geluk moet hebben dat een dealer nog een slot vrij heeft, anders zou ik wachten tot 2014 om te kijken wat Volvo gaat doen.

Geplaatst: 08.10.2013 - 11:50
door OGA244
Als zelfstandige heb je in 2013 iig nog profijt van 13,5% MIA Vamil en 28% KIA, je moet nog maar afwachten of die regelingen gecontinueerd gaan worden in 2014

Geplaatst: 08.10.2013 - 11:51
door NielsPHEV
MIA en KIA ook op een D2 ?

Geplaatst: 08.10.2013 - 11:52
door MvR
Bij Full Operational lease heb je daar niks aan toch? ;)

Geplaatst: 08.10.2013 - 12:05
door OGA244
nee, daarom zou ik hem als ondernemer zelf kopen

Geplaatst: 08.10.2013 - 13:00
door V40Rdesign
Alle voordeel regelingen hebben de lease maatschappijen ook dus die vangen voor al die auto's deze regelingen. Mede daarom worden kunnen ze de auto nog redelijk goedkoop in de lease zetten mits deze regelingen niet door de lease wordt terug ontvangen zouden de lease prijzen velen malen hoger liggen waarom omdat ze tweedehand geen kont waard zijn. Dus ga er vanuit dat zij de auto helmaal naar 0 willen afschrijven omdat er geen tweedehand markt is voor milleu diesels met een hoge MRB zeker niet bij de particulier die de kilometers niet maakt.

Geplaatst: 08.10.2013 - 13:13
door Poekoek
pvdwaal schreef:Bij afleveren had de dealer nog geen info hierover helaas
Bedankt voor je antwoord.

@ LightStar: het is mij bekend dat wanneer er niet gedaan wordt, de V40 in 2014 20% bijtelling heeft. Vandaar ook de vraag of er al iets bekend is of Volvo er wél iets aan gaat doen.

Geplaatst: 08.10.2013 - 13:25
door HakanC
V40Rdesign schreef:Alle voordeel regelingen hebben de lease maatschappijen ook dus die vangen voor al die auto's deze regelingen. Mede daarom worden kunnen ze de auto nog redelijk goedkoop in de lease zetten mits deze regelingen niet door de lease wordt terug ontvangen zouden de lease prijzen velen malen hoger liggen waarom omdat ze tweedehand geen kont waard zijn. Dus ga er vanuit dat zij de auto helmaal naar 0 willen afschrijven omdat er geen tweedehand markt is voor milleu diesels met een hoge MRB zeker niet bij de particulier die de kilometers niet maakt.
Dat wat je nu schrijft kan wel misschien gelden voor een 3 pitter polo of ibiza.. Maar om nou te zeggen dat een V40 D2 niks meer waard zouo zijn?? Ehm.. beetje overdreven..

Geplaatst: 08.10.2013 - 13:35
door pvdwaal
HakanC schreef:Dat wat je nu schrijft kan wel misschien gelden voor een 3 pitter polo of ibiza.. Maar om nou te zeggen dat een V40 D2 niks meer waard zouo zijn?? Ehm.. beetje overdreven..
+1

Geplaatst: 08.10.2013 - 13:58
door kisman
HakanC schreef:
V40Rdesign schreef:Alle voordeel regelingen hebben de lease maatschappijen ook dus die vangen voor al die auto's deze regelingen. Mede daarom worden kunnen ze de auto nog redelijk goedkoop in de lease zetten mits deze regelingen niet door de lease wordt terug ontvangen zouden de lease prijzen velen malen hoger liggen waarom omdat ze tweedehand geen kont waard zijn. Dus ga er vanuit dat zij de auto helmaal naar 0 willen afschrijven omdat er geen tweedehand markt is voor milleu diesels met een hoge MRB zeker niet bij de particulier die de kilometers niet maakt.
Dat wat je nu schrijft kan wel misschien gelden voor een 3 pitter polo of ibiza.. Maar om nou te zeggen dat een V40 D2 niks meer waard zouo zijn?? Ehm.. beetje overdreven..
+2

Geplaatst: 08.10.2013 - 14:00
door Voskuh
Ligt eraan wie erin heeft gereden denk ik :P

Geplaatst: 08.10.2013 - 14:01
door Inny
Een collega van mij had eerder dit jaar een V40 besteld toen hij nog 20% was, deze was bij aflevering 14% geworden. Dit mazzeltje zou je volgend jaar ook kunnen hebben. Uiteraard niet iets waar je op gaat gokken. ;-)

Ik verwacht dat 'ie volgend jaar gewoon weer in de 14% komt, de vraag is of er een (lange) periode zal zijn waarin hij weer 20% is.

Geplaatst: 08.10.2013 - 14:05
door LightStar
Inny schreef:Een collega van mij had eerder dit jaar een V40 besteld toen hij nog 20% was, deze was bij aflevering 14% geworden. Dit mazzeltje zou je volgend jaar ook kunnen hebben. Uiteraard niet iets waar je op gaat gokken. ;-)

Ik verwacht dat 'ie volgend jaar gewoon weer in de 14% komt, de vraag is of er een (lange) periode zal zijn waarin hij weer 20% is.
dat lijkt me sterk... ik heb destijds (1 week voor de 14% kwam ook een 20% besteld en deze is toch echt 20%....)