Pagina 2 van 3

Geplaatst: 06.09.2013 - 21:46
door harold.bijmolt
al een V90 gevonden RoyvW? ik rij de 150kW automaat op Vialle LPI probleemloos! dat van een zoemende gaspomp is waar, maar dat hoor je alleen de eerste 5 tellen na het starten. dat van dat leegrijden is achterhaald: mijn installatie - zomer 2012 - ingebouwd schakelt bij een lege lpg-tank automatisch over op benzine. succes, ben benieuwd....
o ja, actieradius met ringtank bij mij ca. 380 KM (vnl. snelwegverkeer en meestal niet harder dan 125km/u) dit komt neer op 1 : 7,8 ofzo

Geplaatst: 07.09.2013 - 00:42
door broker
Heb je met je LPI installatie al veel km gemaakt? Na 3 auto's ( 1x 940, 1x 850 en 1x S90) en per auto meer dan 100000 km, de 940 zelfs 200000 km was ik er klaar mee. Injectoren, intankpompen, omschakelrelais, ik heb ze in die periode allemaal meermalen moeten vervangen. Het meeste gelukkig onder garantie. Maar geef mij maar de veel bedrijfszekerder dampgasinjectie. Daar rijd ik al 8 jaar zonder grote problemen ( op de injectors na, maar die kosten niet veel) mee rond.

Gr. Jan.

Geplaatst: 07.09.2013 - 13:11
door harold.bijmolt
de v70 van mijn vrouw (bj. 2002) heeft inmiddels 360 k gereden (bij 320 k gaspomp vervangen) en bij 120 k en 240 k kleppen laten stellen (heb besloten nu gewoon door te rijden met dat ding).
mijn v90 is bij 175 k ingebouwd en inmiddels 220 k.

geen bijzonderheden tot op heden. beiden vialle lpi

Geplaatst: 09.09.2013 - 13:51
door RoyvW
harold.bijmolt schreef:al een V90 gevonden RoyvW? ik rij de 150kW automaat op Vialle LPI probleemloos! dat van een zoemende gaspomp is waar, maar dat hoor je alleen de eerste 5 tellen na het starten. dat van dat leegrijden is achterhaald: mijn installatie - zomer 2012 - ingebouwd schakelt bij een lege lpg-tank automatisch over op benzine. succes, ben benieuwd....
o ja, actieradius met ringtank bij mij ca. 380 KM (vnl. snelwegverkeer en meestal niet harder dan 125km/u) dit komt neer op 1 : 7,8 ofzo
Nog geen V90/S90 gevonden, maar dan moet ik ook zeggen dat ik niet bewust aan het kijken ben. Eerst moet mijn vriendin ergens in het land een baan vinden als verloskundige. Op het moment dat zij dan kilometers gaat maken krijgt ze de S60 en ga ik opzoek naar een S90/V90. Momenteel zou dat gewoon zonde zijn van het geld i.v.m. de wegenbelasting.

Geplaatst: 09.09.2013 - 13:53
door RoyvW
harold.bijmolt schreef:de v70 van mijn vrouw (bj. 2002) heeft inmiddels 360 k gereden (bij 320 k gaspomp vervangen) en bij 120 k en 240 k kleppen laten stellen (heb besloten nu gewoon door te rijden met dat ding).
mijn v90 is bij 175 k ingebouwd en inmiddels 220 k.

geen bijzonderheden tot op heden. beiden vialle lpi
Mijn S60 heb ik gekocht met 275k op de teller, nu bijna 300k op de teller en bij navraag bij de verschillende garages zijn de kleppen nog nooit gesteld. Ook verder geen grote problemen met de installatie, alleen de injectorbusjes moeten overnieuw vastgemaakt worden, maar dat hoeft niet per direct te gebeuren.

Geplaatst: 09.09.2013 - 15:38
door piet22
harold.bijmolt schreef:al een V90 gevonden RoyvW? ik rij de 150kW automaat op Vialle LPI probleemloos! dat van een zoemende gaspomp is waar, maar dat hoor je alleen de eerste 5 tellen na het starten. dat van dat leegrijden is achterhaald: mijn installatie - zomer 2012 - ingebouwd schakelt bij een lege lpg-tank automatisch over op benzine. succes, ben benieuwd....
o ja, actieradius met ringtank bij mij ca. 380 KM (vnl. snelwegverkeer en meestal niet harder dan 125km/u) dit komt neer op 1 : 7,8 ofzo
De nieuwste Vialle LPI system schakelen inderdaad automatisch om van LPG naar benzine, maar nog steeds als de tank niet geheel leeg is. Vialle schrijft hierover: Het AFS-systeem is ontwikkeld om er voor te zorgen dat er altijd voldoende vloeibaar LPG beschikbaar is voor de pomp. Wanneer er niet voldoende LPG aanwezig is zal de pomp damp gaan oppompen.

Reken maar uit: jij rijdt 380 km bij een geschat verbruik van 1 : 7.8. Dat betekent dat je steeds ca 48 liter LPG zal tanken. Mesman monteert in de Volvo 940/960 estates een Vialle tank van 72 liter bruto in de ruimte van het reservewiel dus bij 80% vulling 58 liter netto. Er blijft bij jou dus steeds 58-48 = 10 liter LPG over in de tank.

Met het Prins VSI systeem is een 77 liter tank in de ruimte van het reservewiel mogelijk. Bij 80% vulling is dit ca 62 liter netto die helemaal leeg gereden mag worden. Bij een verbruik van 1 : 7.8 levert dit een actieradius van 480 km op.

Piet

Geplaatst: 24.10.2013 - 15:32
door RoyvW
Ik heb een 2.5 960 Automaat Estate op het oog van 1995, deze staat bij Used Volvo Kempen in Liempde. Auto heeft 385.000KM gelopen en is uitgevoerd met een Vialle LPi installatie. D-riem is recent vervangen.

Kennen jullie dit bedrijf en is een 960 met 385.000km aan ervaring nog een goede koop? Tips waar op te letten?

Ik hoor het graag. :-)

Geplaatst: 24.10.2013 - 21:15
door Msuidgeest
Dat bedrijf ken ik wel: mijn huidige S90 en vorige 960 komen daar vandaan.

Ik vind het daar praatjesmakers maar ze zijn wel oprecht. En dat was de reden om daar 2 maal zaken te doen.

Geplaatst: 25.10.2013 - 10:28
door RoyvW
Ik ga morgen bij de auto kijken, ik ben vooral benieuwd naar de 2.5 i.c.m. de 4-traps automaat. Hoeveel toeren maakt de auto bij 120 km/h?

Geplaatst: 25.10.2013 - 21:47
door Msuidgeest
3100 omwentelingen in de hoogste versnelling. Mijn vorige auto, een 960, was een 2,5 liter ...

Geplaatst: 25.10.2013 - 23:25
door Scotloop
Wat een verschil met mijn ex 740 handbak, die had 2500 omwentelingen... Scheelt toch een hoop vind ik!

Geplaatst: 26.10.2013 - 11:16
door Msuidgeest
Ik heb ook een 940 turbo automaat gehad. Die deed nauwelijks 2600 omwentelingen bij 120 km/uur.

Geplaatst: 26.10.2013 - 13:24
door wim de jong
Goh, wat een verschil dan met een handbak en automaat.
mijn 965 - 2,5 met een 5-handbak doet onder de 3000 rpm bij 120 km/h.
hoeveel precies weet ik niet uit mijn hoofd, (dacht iets tussen de 2700 - 2900) rpm.

Heeft de 965 automaat een lock-up bij hogere snelheden? (dus geen slip mogelijk)

Als je een beetje redelijk rijd, is het verbruik ook wel aardig op LPG-G3: gemiddeld 1:9,1 over 3 pompbeurten nu gemeten.

Geplaatst: 28.10.2013 - 08:21
door RoyvW
We zijn bij de auto wezen kijken maar de eerste indruk was meteen slecht. Auto stond ergens ongepoetst in een hoek weggestopt en zat onder het zand. Toen ik dichterbij ging kijken zag ik dat er overal schade was. De voor- en achterbumper waren flink beschadigd en het linker spatbord voor stond naar buiten gebogen. Bij het openen van de bestuurders deur zag ik roest in de dorpel en de bekleding die los aan het laten was. We hebben ons dan ook maar niet de moeite genomen om überhaubt een proefrit te maken.

Is toch altijd apart hoe mooi een auto op een foto kan uitzien tot je terplaatse bent en het eigenlijk niet meer dan een "grafbak" is.

Geplaatst: 28.10.2013 - 15:23
door wim de jong
Apart om te lezen dat je een auto van 15 jaar oud, een V90 met bijna 4 ton erop voor € 2300 als nieuw verwacht: onbeschadigde bumpers, strakke bekleding etc.
Natuurlijk heeft zo'n auto gebruikssporen, en een schaafwondje aan de hoekpunten van de bumper. Maar als je die weg wilt hebben, is ook zo gepiept. Voor die prijs kun je er zelf nog wel wat mee doen om hem te verfraaien, zeg ik altijd.
Een onberispelijke V90 vind je bijna nergens, en als hij dat gaat benaderen, vragen ze er toch wel iets meer voor.....tot wel € 8500 en soms nog meer dan € 10.000.
Mijn zoon heeft voor een 965 (2 jaar ouder) al € 5000 gegeven, en deze was goed onderhouden.

Maar is deze ook niet de moeite waard om te bekijken? (is € 1000 meer)
Is wel bijzonder, een V90 (3.0 liter) met een handbak......komt niet zo veel voor.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/vol ... 8681/fotos

Geplaatst: 28.10.2013 - 15:27
door MarioC70
Beetje km gelopen,maar knappe auto wel..

http://link.marktplaats.nl/732532567

Geplaatst: 28.10.2013 - 16:03
door RoyvW
wim de jong schreef:Apart om te lezen dat je een auto van 15 jaar oud, een V90 met bijna 4 ton erop voor € 2300 als nieuw verwacht: onbeschadigde bumpers, strakke bekleding etc.
Natuurlijk heeft zo'n auto gebruikssporen, en een schaafwondje aan de hoekpunten van de bumper. Maar als je die weg wilt hebben, is ook zo gepiept. Voor die prijs kun je er zelf nog wel wat mee doen om hem te verfraaien, zeg ik altijd.
Een onberispelijke V90 vind je bijna nergens, en als hij dat gaat benaderen, vragen ze er toch wel iets meer voor.....tot wel € 8500 en soms nog meer dan € 10.000.
Mijn zoon heeft voor een 965 (2 jaar ouder) al € 5000 gegeven, en deze was goed onderhouden.

Maar is deze ook niet de moeite waard om te bekijken? (is € 1000 meer)
Is wel bijzonder, een V90 (3.0 liter) met een handbak......komt niet zo veel voor.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/vol ... 8681/fotos
Ben ik niet met je eens Wim. Als jij deze auto had zien staan dan was je ook weggelopen. Er waren zelfs rubbers rond de ramen weg waardoor het water zijn gang kon gaan. Ik ben het met je eens dat je een auto kunt opknappen, maar dan moet je wel een beetje basis hebben en deze auto zag er wel erg slecht uit. Voor €2500 - €3000,- moet je best een net exemplaar kunnen vinden.

Geplaatst: 28.10.2013 - 16:04
door RoyvW
MarioC70 schreef:Beetje km gelopen,maar knappe auto wel..

http://link.marktplaats.nl/732532567
Die ziet er inderdaad een stuk beter uit, helaas geen automaat maar je kunt niet alles hebben natuurlijk. Thanks for the link!

Geplaatst: 28.10.2013 - 16:26
door MarioC70
:)

Re: Orientatie LPG V90

Geplaatst: 20.07.2015 - 11:07
door RoyvW
Ondertussen zijn we weer 2 jaar verder en had ik destijds in plaats van de 960/V90 een V70 Classic diesel gekocht, dit ook omdat ik verhuisd was en een 150KM per dag woon-werk moest rijden, overigens nog stteds met volle tevredenheid. Nu hebben we een huis gekocht in mijn geboorteplaats in het zonnige Limburg waardoor ik minder kilometers maak en wel erg dicht bij de Belgische grens woon waar de LPG nu nog maar 0,29c de liter kost. Daarnaast ziet de toekomst voor de Diesels zonder roetfilter er niet zo rooskleurig uit i.v.m. de aangekondigde belastingverhogingen. Enfin; 1+1=2 en die dikke oerdegelijke 960/V90 met een LPG installatie begint me langzaam weer te kietelen. Nu ben ik er wel van overtuigd dat ik een Estate wil rijden, dit mag een 960 of V90 zijn maar, natuurlijk wel lekker in het leer en dergelijke.

Nu zit ik alleen nog steeds met de vraag; welke LPG installatie? Het doel is om toch een fatsoendelijke actieradius te krijgen met de wagen. Het liefte minimaal 450 kilometer, 700km zou natuurlijk fantastisch zijn.
Er wordt gesproken over een cilindertank van 100 liter achter de achterbank van de S90, maar is dit ook mogelijk in een Estate? Een 100 of 120 litertank zou namelijk fantastisch zijn. Wat ik begrepen heb is dat een ringtank voor een 960/V90 maximaal 77 liter bruto (62 liter netto) is en dat lijkt mij met een verbruik van 1:7 dan ook wel de minste tank wat een actieradius oplevert van 432KM. Wat zijn de mogelijkheden van een cilindertank in een Estate?