Forté Advanced Formula Diesel Treatment

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
JosW
5th Gear member

Ja ik weet het Erwin. Als je het zuiver doet dan rijden deze auto's onder exact dezelfde omstandigheden. Dat kan in een "laboratorium-opstelling". In dit geval dus bijvoorbeeld een race-circuit waarop de auto's op hetzelfde moment rijden en dezelfde kilometers maken. Ik geef toe, een kostbaar verhaal en wie heeft belang bij de uitkomsten? De petrochemische industrie zeker niet, denk ik.
servige
Starter

Helpt Forte ja in Zweden hebben ze aangetoond dat dit bacteriegroei tegengaat maar ook het gebruik van Aceton 100ml. per tank doet wonderen :P
V70/2.4D/2003
8th Gear member

Michel84 schreef:Volvo dealer zei dat in de diesel van tegenwoordig bio-diesel wordt toegevoegd. In bio-diesel zitten bacterien en dit is schadelijk voor de motor, dit middel gaat bacterie groei tegen en zorgt voor een schoner systeem.

Aldus Furness car Zwolle.

Kent iemand dit verhaal? Ben ook benieuwd of er een kern van waarheid in zit...
Ja. En wat men tegenwoordig biodiesel noemt daar is weinig "bio" aan. Tenminste, in het verleden maakte men alhier biodiesel van koolzaad. Tegenwoordig doen ze dat door gebruikte vetten (dierlijke!) te bewerken met wat chemische zooi en noemen dat dan biodiesel. Ik kan mij, als boerenkoolchemicus, voorstellen dat er rottingsprocessen gaan beginnen en aldus bacteriegroei. Die bacteriën moeten dood en daarvoor neem je dus die Forté

NB: Het is maar een hypothese.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
lint
Geartronic member

Klinkt als een aannemelijke hypothese.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”