Pagina 2 van 2
Geplaatst: 13.09.2013 - 21:03
door JosW
Ja ik weet het Erwin. Als je het zuiver doet dan rijden deze auto's onder exact dezelfde omstandigheden. Dat kan in een "laboratorium-opstelling". In dit geval dus bijvoorbeeld een race-circuit waarop de auto's op hetzelfde moment rijden en dezelfde kilometers maken. Ik geef toe, een kostbaar verhaal en wie heeft belang bij de uitkomsten? De petrochemische industrie zeker niet, denk ik.
gebruik forte
Geplaatst: 14.09.2013 - 10:32
door servige
Helpt Forte ja in Zweden hebben ze aangetoond dat dit bacteriegroei tegengaat maar ook het gebruik van Aceton 100ml. per tank doet wonderen 
Geplaatst: 14.09.2013 - 11:09
door V70/2.4D/2003
Michel84 schreef:Volvo dealer zei dat in de diesel van tegenwoordig bio-diesel wordt toegevoegd. In bio-diesel zitten bacterien en dit is schadelijk voor de motor, dit middel gaat bacterie groei tegen en zorgt voor een schoner systeem.
Aldus Furness car Zwolle.
Kent iemand dit verhaal? Ben ook benieuwd of er een kern van waarheid in zit...
Ja. En wat men tegenwoordig biodiesel noemt daar is weinig "bio" aan. Tenminste, in het verleden maakte men alhier biodiesel van koolzaad. Tegenwoordig doen ze dat door gebruikte vetten (dierlijke!) te bewerken met wat chemische zooi en noemen dat dan biodiesel. Ik kan mij, als boerenkoolchemicus, voorstellen dat er rottingsprocessen gaan beginnen en aldus bacteriegroei. Die bacteriën moeten dood en daarvoor neem je dus die Forté
NB: Het is maar een hypothese.
Geplaatst: 14.09.2013 - 12:10
door lint
Klinkt als een aannemelijke hypothese.