Volvo maakt prijzen bekend
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 23:29
Paar dingen vallen mij op bij de "nieuwe" V60-D4:
- nu uitgerust met snelheidsafhankelijke elektrische stuurbekrachtiging, was toch niet zo op de "oude" versie ?
- hoera : als accessoire leverbaar een "Reservewiel, thuiskomer onder bagageruimtevloer". Kost wel 525 Euro dus zal wel meer dan alleen een wieltje zijn.
- ook mooi : Scandinavian Line is gebleven, staat op mijn verlanglijstje.
- prijzen vallen niet mee en niet tegen. Zeker, de nieuwe automaat is netjes geprijsd. Voor de lease is de 20% bijtelling een overtuigend argument.
Mijns inziens zal er bijna niet meer voor de D2 gekozen worden. Voor een marginale meerprijs is een veel krachtiger en modernere motor beschikbaar.
De grote concurrent, meer nog dan voorheen is de BMW320EDE.
Dutch-v
- nu uitgerust met snelheidsafhankelijke elektrische stuurbekrachtiging, was toch niet zo op de "oude" versie ?
- hoera : als accessoire leverbaar een "Reservewiel, thuiskomer onder bagageruimtevloer". Kost wel 525 Euro dus zal wel meer dan alleen een wieltje zijn.
- ook mooi : Scandinavian Line is gebleven, staat op mijn verlanglijstje.
- prijzen vallen niet mee en niet tegen. Zeker, de nieuwe automaat is netjes geprijsd. Voor de lease is de 20% bijtelling een overtuigend argument.
Mijns inziens zal er bijna niet meer voor de D2 gekozen worden. Voor een marginale meerprijs is een veel krachtiger en modernere motor beschikbaar.
De grote concurrent, meer nog dan voorheen is de BMW320EDE.
Dutch-v
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 19.06.2012 - 21:12
- Locatie: Noord-Brabant
Als Summum automaat loopt het verschil terug als je de V60 vergelijkt met een 320d automaat in High Executive uitvoering. Dat komt dan vooral ook door de (tijdelijke) upgrade actie bij BMW. Daarnaast zijn uitvoeringen niet helemaal gelijk (V60 std geen xenon, BMW std geen elec verst stoel etc). Een echt vergelijk maken is wel even puzzelen. Sterk bij de Volvo zijn daarnaast het hogere koppel (+20Nm) en het hogere trekgewicht van 1.800 kg (= +200kg tov BMW). Al met al moet dit toch wat nieuwe klanten naar de Volvo showrooms trekken denk ik.arnoud schreef:"Ter vergelijking, de BMW 3-series 320D Efficient Dynamics met 163pk en 20% bijtelling is als estate leverbaar vanaf EUR 42.495 -> EUR 5000 boven de prijs van de V60 met D4 met 181pk"
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1942
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
High executive blijft duurder, en minder pk en minder NM.
Verder is de D4 veeeel zuiniger (3.8 om 4.8l/100km)
Verder is de D4 veeeel zuiniger (3.8 om 4.8l/100km)
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Goede zet van Volvo! Toch wel balen dat we geen lease auto meer hebben 

- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29497
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Waarom? Je kan altijd zelf een auto aanschaffen!rsnhakan schreef:Goede zet van Volvo! Toch wel balen dat we geen lease auto meer hebben
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 137
- Lid geworden op: 19.06.2012 - 21:12
- Locatie: Noord-Brabant
Je hebt wat cijfers verwisseld (of naar de gewone 320d gekeken) denk ik.Marc Apeldoorn schreef: Verder is de D4 veeeel zuiniger (3.8 om 4.8l/100km)
V60 (handbak/automaat) 3,8 resp. 4,2. 320d EDE zowel handbak en automaat 4,3. Vooral dus bij handbak groot verschil. Ook bij S60 vs 320dEDE sedan aardig verschil in uitstoot: 99 om 109 gram. Doet Volvo dus gewoon heel goed. Zeker als je bedenkt dat ook de grote en zware V70/S80 zo laag zitten met de uitstoot. Daar hebben BMW (en Audi) gewoon geen antwoord op.
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Volvo is met de nieuwe motoren zeer competitief
Dat niemand meer een D2-versie zou willen lijkt me wat overdreven. Prijsverschil is groot genoeg.
Er ontstaan door de BPM-bijtellingen wel wat rare dingen. De S60 T6 (2.0 306pk) is zomaar €20.000 goekoper dan een vergelijkbare S60 T6 AWD (3.0 304pk)!
Wat een beetje merkwaardig is, is dat de V70 D3 ineens terug is. Deze neemt tussen de 20%-bijtellings V70 D2 en V70 D4 juist een onmogelijke positie in. Wie zal er voor een (oude) D3 gaan?
Dat niemand meer een D2-versie zou willen lijkt me wat overdreven. Prijsverschil is groot genoeg.
Er ontstaan door de BPM-bijtellingen wel wat rare dingen. De S60 T6 (2.0 306pk) is zomaar €20.000 goekoper dan een vergelijkbare S60 T6 AWD (3.0 304pk)!
Wat een beetje merkwaardig is, is dat de V70 D3 ineens terug is. Deze neemt tussen de 20%-bijtellings V70 D2 en V70 D4 juist een onmogelijke positie in. Wie zal er voor een (oude) D3 gaan?
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Alle mensen die het geluid van een viercilinder niet kunnen verdragen?? :roll: :evil:Maurice Pierik schreef:Volvo is met de nieuwe motoren zeer competitief
Dat niemand meer een D2-versie zou willen lijkt me wat overdreven. Prijsverschil is groot genoeg.
Er ontstaan door de BPM-bijtellingen wel wat rare dingen. De S60 T6 (2.0 306pk) is zomaar €20.000 goekoper dan een vergelijkbare S60 T6 AWD (3.0 304pk)!
Wat een beetje merkwaardig is, is dat de V70 D3 ineens terug is. Deze neemt tussen de 20%-bijtellings V70 D2 en V70 D4 juist een onmogelijke positie in. Wie zal er voor een (oude) D3 gaan?
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Discovery
- 5th Gear member
- Berichten: 1444
- Lid geworden op: 08.04.2009 - 22:52
- Locatie: Delft
Die D3 is er alweer een tijdje en voor mensen die privé kopen nog steeds interessant.Maurice Pierik schreef:Wat een beetje merkwaardig is, is dat de V70 D3 ineens terug is. Deze neemt tussen de 20%-bijtellings V70 D2 en V70 D4 juist een onmogelijke positie in. Wie zal er voor een (oude) D3 gaan?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 06.07.2013 - 19:57
Dat wordt over 4 jaar de opvolger voor mn V50, een V60 D4. Wel een 2de hansje natuurlijk
Het liefst een Zwarte Summum met beige sport leder en offblack hemelbekleding. Nog ff sparen en blijven dromen.
De nieuwprijzen voor n D4 zijn niet schokkend, mijn V50 2.0d edition I is ook iets van 37.OOO,- EUR.
De nieuwprijzen voor n D4 zijn niet schokkend, mijn V50 2.0d edition I is ook iets van 37.OOO,- EUR.
V50 2.0D Edition 1 Black sapphire metallic 2007
-
- 1st Gear member
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 16.11.2012 - 22:04
- Locatie: Drenthe
Ik kan me vergissen hoor, maar volgens mij heb ik de S60 D4 R-Design (MY2013) eind 2012 geleverd gekregen voor een cataloguswaarde van € 42.175,-. In de prijslijst van mei 2013 staat de vergelijkbare MY2014 versie voor € 38.995,-, en nu met de nieuwe 4-cilinder gaat deze versie € 38.795,- kosten.Mantis schreef:Tegenvaller..stukken minder BPM en dan toch duurder..de dealer hier rekende op 1-2K goedkoper gisteren...dus niet..
Geen goede zet van Volvo
Of zie ik iets over het hoofd? :?
2013 S60 D4 R-Design
2016 V60 D4 Nordic+ Sport Polestar Performance
2016 V60 D5 Twin Engine Special Edition
2021 XC40 Recharge T5 Plug-In Hybrid Inscription
2025 V60 Plus, T6 AWD Plug-in Hybrid
2016 V60 D4 Nordic+ Sport Polestar Performance
2016 V60 D5 Twin Engine Special Edition
2021 XC40 Recharge T5 Plug-In Hybrid Inscription
2025 V60 Plus, T6 AWD Plug-in Hybrid
- Maurice Pierik
- 4th Gear member
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 15.06.2006 - 18:24
- Locatie: Helmond
Het gaat er bij de fabrikanten om dat de consumentprijs 'logisch' en concurrerend is. Het is erg naïef te veronderstellen dat Volvo met een nieuwere, zuinigere, sterkere, bijtellings-vriendelijkere auto ineens het 'BPM-voordeel' aan de potentiële klant te geven. Volvo kan mijn inziens terecht de oude prijs (met een geringe meerprijs) rekenen, en in dit geval een grotere marge pakken.Mantis schreef:Tegenvaller..stukken minder BPM en dan toch duurder..de dealer hier rekende op 1-2K goedkoper gisteren...dus niet..
Geen goede zet van Volvo
Als Volvo geen geld kan verdienen kunnen ze de zaak wel sluiten. Daarbij zou een prijsverlaging bepaald niet gunstig uitpakken voor de tweedehandswaarde van de oudere types. Daar zullen Volvo-klanten namelijk ook niet om zitten te springen.
Soms rekent Volvo het BPM-voordeel wel door. Bijvoorbeeld bij de laatste C30 D2. Maar dit was vooral om nog een beetje aantallen van deze toch moeilijk verkopende auto te kunnen neerzetten.
Soms rekent Volvo zelfs een negatieve meerprijs om de consumentenprijs 'normaal' te krijgen. Zo hadden (hebben) diverse Geartronic varianten een minderprijs, omdat door de BPM-regeling (gebaseerd op de veel hogere CO2-waarde) anders de prijs veel te hoog zou uitvallen.
Nederland heeft een nogal complexe manier van belasting heffen. Ik ga ervan uit dat de Volvo importeur niet veel meer doet dan eerst een consumentenprijs bepalen, om vervolgens dit terug te rekenen naar de kale prijs en BTW en BPM-toeslagen.
Waarschijnlijk werden ze hier bij de S60/V60 T6 AWD daar een beetje moe van, en hebben ze de twintig mille meerprijs voor de AWD-versie maar voor lief genomen. Deze auto's zullen in Nederland toch al niet met bosjes de deur uit gaan.
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Als alles goed gaat, willen we eind volgend jaar naar een nieuwe auto kijken. Op dit moment (kan het) nog nietlint schreef:Waarom? Je kan altijd zelf een auto aanschaffen!rsnhakan schreef:Goede zet van Volvo! Toch wel balen dat we geen lease auto meer hebben

-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 21.07.2009 - 14:39
- Locatie: Haarlem
Ik heb de mijne (V70 met de nwe D4) zojuist besteld. Het lange wachten is begonnen.
XC60 T5 Inscription
V70 D4 Summum
V70 2.0D Limited Edition & Plus line
V50 2.0D Edition II & Mobility line
S40 2.0T Europa Nordic
S40 1.8
V70 D4 Summum
V70 2.0D Limited Edition & Plus line
V50 2.0D Edition II & Mobility line
S40 2.0T Europa Nordic
S40 1.8
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
eind november valt toch wel mee?
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ik heb nog wel ergens een oude D4 staan, overmorgen ok?
Volvo for life