Geplaatst: 19.09.2013 - 22:57
Nu klinkt het alsof alle PIHs last van kinderziektes hebben. Behalve een (waarschijnlijk door de dealer verkeerd gemonteerde) riemspanner heb ik met mijn MY13 nog geen enkel probleem met de PIH gehad.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Misschien heb ik dat maandagochtend model en ben ik te verwend om het iGO touch ding te accepteren als navigatiesysteem. In ieder geval goed te horen dat er ook mensen zijn zonder problemen. Sprak vandaag nog een juli MY14 rijder die lyrisch was. Ik blijf hopen.RichieB schreef:Nu klinkt het alsof alle PIHs last van kinderziektes hebben. Behalve een (waarschijnlijk door de dealer verkeerd gemonteerde) riemspanner heb ik met mijn MY13 nog geen enkel probleem met de PIH gehad.
Bedankt Ben. Starters problemen. Ik ben trouwens wel benieuwd of er nog steeds mensen zijn met hetzelfde probleem (elektromotor wil niet meedoen in de hybride stand).Ben schreef:Mods break
@pih2013
Ik weet niet waarom je de BBcode in je profiel hebt geblokkeerd.
Ik heb het net aangezet want anders werken de quotes in je berichten niet.
Helaas is mijn probleem wat structureler. De laatste week voordat de auto naar de dealer ging, was het een uitzondering dat de elektromotor inschakelde.RichieB schreef:Bij de ECO training werd mij verteld dat de diesel motor af en toe het roetfilter schoon blaatst. Dat is ongeveer elke 1000 km. De diesel draait dan 5 à 10 minuten alleen. Daarna gaat de elektromotor weer mee doen.
Vandaag even bij de dealer langs geweest (daar staat de auto nog steedsRoaldH schreef:Heb je gecontroleerd of de automatische voorverwarming actief staat (linker handel -> display in dashboard)?
Het lijkt ook temperatuur gerelateerd. Toen het rond de 10-12 graden was, kon ik het meteen reproduceren, maar gisteren wilde het me niet lukken.pih2013 schreef:Vandaag even bij de dealer langs geweest (daar staat de auto nog steedsRoaldH schreef:Heb je gecontroleerd of de automatische voorverwarming actief staat (linker handel -> display in dashboard)?) en gespeeld met de instellingen van de automatische verwarming. Helaas was het probleem vandaag niet te reproduceren. Ik heb ook sterk de indruk dat het probleem temperatuur gerelateerd is en het is vandaag een stuk warmer dan de afgelopen weken.
Dank je voor je update. Ik kon het niet in de handleiding vinden van de my2013, maar ik denk dat het verantwoordelijk is voor het op temperatuur houden van de olie van de d5 (bij aanslaan aanmerkelijk minder rauw dan bij geen automatische verwarming geactiveerd) en de temperatuur van de batterij. Ik zal dat eens navragen als de batterij van de VOC binnen is en ik de monteur weer persoonlijk spreek. Je opmerking dat de automatische verwarming na een update (vanaf juni/juli denk ik) inactief is, heb ik zelf ervaren.pih2013 schreef:Na 9 dagen de auto eindelijk terug van de dealer. Alle updates gehad die er zijn en een hoop navraag in Belgie en Zweden en de conclusie is dat je volledig gelijk hebt RoaldH.
Als de temperatuur lager is dan zorgt de stand automatisch verwarming voor ongewenst starten van de dieselmotor. Het rare is dat de stand op No voor het ongewenste gedrag zorgt. Het lijkt er ook op dat vanaf een bepaalde update deze stand default op no gezet wordt. Dit betekent dus dat heel wat Volvo rijders dit gaan ervaren als het kouder gaat worden in de komende weken. Waar de stand automatisch verwarmen nu precies voor dient kon de dealer mij vreemd genoeg niet vertellen en van de documentatie word ik ook niet veel wijzer. Advies aan iedereen om deze stand in ieder geval op AAN te zetten.
Rookte vanochtend bij stilstand een klein beetje bij het rechtervoorwiel (na een kort stukje in Pure te hebben gereden).Pvdveen schreef:Een klein diesel motortje zal het niet zijn denk ik. Eerder een diesel kachel.