Pagina 2 van 8

Geplaatst: 18.09.2013 - 21:15
door wim de jong
Het is de hele houding van Serva. Zelf ben ik al 2 keer in de kou gezet door Serva....ook omdat "ze" geen zin hadden om ff naar de auto te kijken wat er precies loos was (ik dacht een lekke slang van het stuurhuis naar de pomp, maar ik wist niet precies de toe- of afvoer van de leiding) Ik wilde deze aanschaffen, stond al met mijn bankpasje in de hand, maar wilde wel zeker weten dat ik de goede kocht. Maar de receptionist zei dat de monteur geen tijd had om ff te kijken, en ik kon wel een afspraak maken ....(ja, duh, over 3 weken, en dan doorrijden met een lekke slang, elke dag stuurbekrachtigingsolie bijvullen)
Doorrijden naar Scholten in Ede, en die repareerden hem direct, kon direct op de brug, en een half uurtje later reed ik weg.....met de nieuwe drukslang..
DA'S PAS SERVICE !!!

Dus vanaf toen altijd naar Scholten, nooit meer naar Serva!

Geplaatst: 18.09.2013 - 21:17
door Fiscaal
Het verhaal van Marcel verbaast me. Wij rijden pas een jaar een Volvo (uit 2001) en ik ben een paar keer bij de dealer geweest. Voor kleine dingen en volgende week voor een kleine beurt met apk. Iedere keer werd ik altijd direct en enorm klantvriendelijk geholpen. Asbak kreeg ik niet los, loopt meteen mee en haalt het er uit. Lampje koplamp defect, de receptionist die er toen zat kende ik niet eens, maar liet direct een monteur de lamp maken (gratis). Ik had een aantal kleine dingen die gemaakt moesten worden en ik mocht van de monteur meekijken, hij legde dingen uit en foto's maken e.d. Overigens had ik de auto ergens anders gekocht. M.a.w. ik ben hier zeer tevreden (en hoop dat ook te blijven).

Geplaatst: 18.09.2013 - 21:36
door PaulV70d5summum!
@Marcel, Buitenweg Baarn een optie?

Geplaatst: 18.09.2013 - 21:40
door lint
Sommige dealers leren het nooit en blijven ook in deze mindere tijden voor de autoverkoop bijzonder arrogant.

Geplaatst: 18.09.2013 - 21:41
door PaulV70d5summum!
En uiteindelijk gaan die ook OM!!

Geplaatst: 18.09.2013 - 21:57
door lint
Ze zullen wel moeten want het is een keer over met zo'n arrogante houding!

Geplaatst: 19.09.2013 - 01:31
door haasje
Walter schreef:...Zeker nu er 3 maal daags geleverd wordt, is de standaard voorraad sterk verlaagd.
Om hier even op in te haken. Wat me tegenwoordig wel opvalt is dat er dealers zijn die niets meer op voorraad hebben. Zo komt een kennis van me(65+) bij een volvo dealer hier in de buurt voor een set nieuwe ruitenwissers (was aantal dagen geleden tijdens die heftige regenbuien). Wordt hem doodleuk verteld dat ze niet op voorraad zijn en dat ze die dag ook niet meer binnen kunnen hebben, of meneer de volgende dag maar even terug wil komen. Is het dan vreemd dat hij even naar de lokale automaterialen zaak rijdt en daar wel met een set nieuwe wisserbladen op de auto naar huis rijdt (gemonteerd door medewerker, kosten daarvoor €0).
Wat dat betreft ben ik erg blij met de lokale dealer hier die tenminste nog een "normaal" magazijn heeft en de meeste gangbare onderdelen gewoon op voorraad heeft.

Geplaatst: 19.09.2013 - 06:31
door V70/2.4D/2003
Mijn lampjemoment: Het lampje van een sidemarker was defect (van de huidige V70NN dus want de vorige had geen sidemarker. Naar de lokale dealer, lampje niet op voorraad en dus bestellen. Twee dagen later Ïm Hause" en keurig een belletje dat "ze" er waren. Ik had namelijk gelijk maar twee besteld en de dealer voor de eigen voorraad ook een paar want, zo zei men, "Die gaan eigenlijk nooit kapot".
Quanta Costa: bijna 25 euro voor twee lullige k*tlampjes.

Service was goed, dat dan weer wel. Het defecte lampje werd vervolgens namelijk even gratis door de receptionist vervangen......is service meneer.
Dat laatste had ik natuurlijk ook zelf kunnen doen maar ik was redelijk ruig in de kop dat twee lampjes van het formaat halve vingerhoed zo duur moeten zijn.
Maar goed, beide sidemarkers branden weer zoals het hoort. Pas door de gleuf en klaar.

Geplaatst: 19.09.2013 - 08:20
door Walter
haasje schreef:
Walter schreef:...Zeker nu er 3 maal daags geleverd wordt, is de standaard voorraad sterk verlaagd.
Om hier even op in te haken. Wat me tegenwoordig wel opvalt is dat er dealers zijn die niets meer op voorraad hebben. Zo komt een kennis van me(65+) bij een volvo dealer hier in de buurt voor een set nieuwe ruitenwissers (was aantal dagen geleden tijdens die heftige regenbuien). Wordt hem doodleuk verteld dat ze niet op voorraad zijn en dat ze die dag ook niet meer binnen kunnen hebben, of meneer de volgende dag maar even terug wil komen. Is het dan vreemd dat hij even naar de lokale automaterialen zaak rijdt en daar wel met een set nieuwe wisserbladen op de auto naar huis rijdt (gemonteerd door medewerker, kosten daarvoor €0).
Wat dat betreft ben ik erg blij met de lokale dealer hier die tenminste nog een "normaal" magazijn heeft en de meeste gangbare onderdelen gewoon op voorraad heeft.
een slimme dealer houdt gewoon een nood voorraad aan van bepaalde hardlopende items. En van die dingetjes die 'effe tussendoor' komen, zoals ruitenwissers etc. Verder is die nieuwe levermethode ideaal, er hoeft praktisch geen enkele auto meer te blijven staan en de magazijnkosten (ruimte, opslag, rente, etc) zijn behoorlijk gedaald.

Geplaatst: 19.09.2013 - 08:28
door Ben
Laatst was het rubbertje van de ruitenwisser die voor mijn neus alsmaar heen en weer zwaait aan het afscheuren. De lokale dealer (niet mijn huisdealer) bezocht en het probleem voorgelegd.
Hmm een wisser voor een 245 uit 1992 ...... ik ga even kijken.
2 minuten later stond de receptionist verbaasd weer achter z'n balie met een baluw doosje in z'n hand. Gewoon op voorraad en voor een prijs....... uit 1992.
Het is dus maar toeval wat er wel en niet voorradig is.
En, ik geloof dat het al eens gemeld is, de dealers worden door Volvocars tegenwoordig 2x per dag beleverd.

Geplaatst: 19.09.2013 - 08:48
door Walter
3 keer Ben

Geplaatst: 19.09.2013 - 08:50
door Ben
Ik hoor net dat de dealers tegenwoordig 3x per dag worden beleverd :-)

Geplaatst: 19.09.2013 - 08:52
door elianmars
Zo te lezen ben ik behoorlijk verwend met Volvo Hooftman in Waddinxveen. Ik word nog net niet met rode loper binnengehaald, maar ben er altijd welkom. Word altijd netjes ontvangen.

Meestal bel ik trouwens eerst, om te vragen of ze de onderdelen, die ik nodig heb, op voorraad hebben.

Geplaatst: 19.09.2013 - 09:22
door Paul
Hier ook, erg tevreden over Hooftman in Waddinxveen. Maar ook Svala in Hillegom!

Geplaatst: 19.09.2013 - 09:43
door Silver_R
Paul schreef: Maar ook Svala in Hillegom!

En daar heb ik juist weer andere ervaringen.

Geplaatst: 19.09.2013 - 09:44
door Ben
Goh, het lijkt net mensenwerk :-)

Geplaatst: 19.09.2013 - 10:07
door M@rcel
Even een mailtje naar dealer met wat je nodig hebt en je krijgt een mailtje terug als het voor je klaar ligt. Met drie leveringen per dag duurt dat nooit lang en je voorkomt een overbodig dealerbezoek.

Werkt prima (Furness, Zwolle)

Geplaatst: 19.09.2013 - 10:16
door JeroenSpock
Ik ben over Veendam ook goed te spreken hoor, ook al is mijn auto daar niet in onderhoud.

Geplaatst: 19.09.2013 - 10:41
door IkeV70
V70/2.4D/2003 schreef: Quanta Costa: bijna 25 euro voor twee lullige k*tlampjes.
Onderdelenprijzen zullen toch niet door de individuele dealers bepaald worden? Daar kan die dealer waarschijnlijk weinig aan doen.

Geplaatst: 19.09.2013 - 11:00
door lint
IkeV70 schreef:
V70/2.4D/2003 schreef: Quanta Costa: bijna 25 euro voor twee lullige k*tlampjes.
Onderdelenprijzen zullen toch niet door de individuele dealers bepaald worden? Daar kan die dealer waarschijnlijk weinig aan doen.
Nee de dealer kan hier niets aan doen maar Volvo zelf wel!