Pagina 2 van 2
Geplaatst: 24.09.2013 - 14:32
door Phacoid
NielsPHEV schreef:meen dat tuning in belgie wat moeilijker aangezien de belgische RDW geen marge naar boven heeft voor wat betreft het vermogen
In België moet er dacht ik een aanpassing gebeuren aan het inschrijvingsbewijs en moet de verzekering op de hoogte gesteld worden. Zonder deze administratie kun je bij een ongeval aansprakelijk gesteld worden op basis van het niet voldoen aan de basisspecificaties.
Geplaatst: 25.09.2013 - 10:51
door Marc
Prima te tunen. T3 en T4 is exact dezelfde motor en na een software-upgrade komen beiden op 200pk.
Geplaatst: 25.09.2013 - 11:03
door CHRISITO
dat noem ik nu eens een antwoord:)
bedankt Marc

Geplaatst: 25.09.2013 - 13:02
door Mark1975
Marc schreef:Prima te tunen. T3 en T4 is exact dezelfde motor en na een software-upgrade komen beiden op 200pk.
Marc, met hoeveel koppel?
Gr.
Geplaatst: 25.09.2013 - 13:21
door V40Rdesign
Standard RICA Difference
Power 150 hp @ 5710 rpm => 200 hp @ 6000 rpm + 50 hp
Torque 240 Nm @ 1920 rpm => 304 Nm @ 2300 rpm + 64 Nm
Geplaatst: 25.09.2013 - 13:52
door twcoolen
T3 kan ook nog naar T4 waarden getuned worden. Dan blijft het koppel gelijk (240Nm) en gaat het aantal PK's naar 180.
Geplaatst: 25.09.2013 - 15:32
door Phacoid
V40Rdesign schreef:Standard RICA Difference
Power 150 hp @ 5710 rpm => 200 hp @ 6000 rpm + 50 hp
Torque 240 Nm @ 1920 rpm => 304 Nm @ 2300 rpm + 64 Nm
Ik merk dat de koppeling gespaard blijft. Verschillende tuners doen er
100Nm bij.
Geplaatst: 25.09.2013 - 16:07
door CHRISITO
Dus rica spaart de koppeling en de andere tuners niet? Wat doen de meer pk s dan als je geen koppel hebt?
Geplaatst: 28.09.2013 - 18:25
door Mork
Dat is goed om te weten dat een T3 dus eigenlijk een afgeknepen T4 is ?
Maar dacht wel iets gelezen te hebben dat de versnellingsbak van bij een T4 een andere overbrenging heeft bij 3 - 4- 5e versneliing
Is dat dan vanwege het zelfde Koppel maar meer PKs ??
Geplaatst: 28.09.2013 - 21:25
door CHRISITO
Dat is idd zo. T3 en T4 zijn dezelfde blok maar de T3 is geknepen in vermogen. Maar ik hoor weinig mensen met tuning ervaring over deze motoren. MSS nog iets te vroeg .?
Geplaatst: 28.09.2013 - 23:12
door Phacoid
Zoek naar ervaringen met de T3 motor. Het is dezelfde als in de S/V60. Daarvan zijn er zeker ervaringen te vinden.
Geplaatst: 02.10.2013 - 14:18
door remmm
V40Rdesign schreef:Standard RICA Difference
Power 150 hp @ 5710 rpm => 200 hp @ 6000 rpm + 50 hp
Torque 240 Nm @ 1920 rpm => 304 Nm @ 2300 rpm + 64 Nm
Ik vraag mij dan altijd af waar die extra power haar druk op legt, m.a.w. wat kan er dan sneller kapot gaan of niet als je auto zoveel meer pk's en koppel te verduren krijgt. Of kan dit blok het prima aan?
Als ik het goed begrijp, krijgt de Ford Fiesta ST met hetzelfde blok ook deze waardes mee, alleen dan affabriek of veranderen ze dan iets aan de kop of weet ik veel wat (ben helaas zelf niet zo technisch)
Geplaatst: 02.10.2013 - 14:25
door pvdwaal
RICA is een echte Volvo specialist en als zij tuning leveren, dan staan ze er voor de volle 100% achter. Ze gaan nooit tot het uiterste van de "hardware".
Je kan ze natuurlijk altijd even vrijblijvend bellen of gewoon mailen.
Geplaatst: 07.10.2013 - 18:11
door Marc
Onze Zweedse software-ontwikkelaar-partner MTE hebben een T3/T4 tot 420Nm uitgeknepen..... veel koppel kán dus wel. Zit een klein turbootje op dat bij een laag toerental al wil presteren, vandaar een hoog koppel. Echter om de betrouwbaarheid te waarborgen zal dit niet in de "standaard" software-upgrade komen... tenzij je persé wilt

Geplaatst: 07.10.2013 - 18:44
door CHRISITO
Dan komen de tandwiellekes je om de oren als die 420 Nm op zijn donder krijgt
Geplaatst: 07.10.2013 - 19:20
door pvdwaal
420Nm is echt bizar uit een benzine blokje

Geplaatst: 01.11.2013 - 16:01
door Marc
CHRISITO schreef:Dan komen de tandwiellekes je om de oren als die 420 Nm op zijn donder krijgt
Nee hoor.... de betreffende auto rijdt nog steeds rond. Is zelf van iemand die bij Volvo Zweden werkt. Niet zo snel paniek....
