@prwi, dan kun je wellicht ook uitleggen waarom varioclean dan veranderd is van opvatting; tot voor kort vond men (zie aantal postings op dit forum)dat alleen minerale
olie goed zou zijn voor de Volvobak, nu gebruikt men Kroon 2062?
ATF olie wissel automaatbak Varioclean
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 17.07.2009 - 10:11
S80 V8
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
XC90 V8
C70 2006
V70 R 2004
V70 T5 2005
S80 D5 GT 2012
V70 T4 LE 2012
XC90 Summum 2006
V70 D5 AWD 2006
S60 D5 2002
850 2.5
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 159
- Lid geworden op: 06.03.2009 - 20:05
- Locatie: het oost'n
hmmm qua specs. lijkt het wel op Mobil 3309
Toepassing
SP Matic 2062 is een zeer hoogwaardige Long Life ATF, speciaal ontwikkeld voor de nieuwe generatie elektronisch geregelde transmissies van transmissiefabrikant Aisin-Warner. Transmissies van Aisin-Warner worden door diverse automerken toegepast in personenwagens en bestelwagens. SP Matic 2062 kan worden toegepast als één van de volgende specificaties of onderdeelnummers wordt gevraagd: JWS 3309, Toyota & Lexus Type T-IV, Volvo 1161540, VAG G055025-A2 & GM 9986195.
Toepassing
SP Matic 2062 is een zeer hoogwaardige Long Life ATF, speciaal ontwikkeld voor de nieuwe generatie elektronisch geregelde transmissies van transmissiefabrikant Aisin-Warner. Transmissies van Aisin-Warner worden door diverse automerken toegepast in personenwagens en bestelwagens. SP Matic 2062 kan worden toegepast als één van de volgende specificaties of onderdeelnummers wordt gevraagd: JWS 3309, Toyota & Lexus Type T-IV, Volvo 1161540, VAG G055025-A2 & GM 9986195.
Volvo V40 CC T3 2019,Crystal White met en een Afneembare trekhaak Volvo V60 Business Edition D4 2018, Scandinavian line, Onyx Black en Afneembare trekhaak,Volvo V70 D5 Geartronic M'08 Momentum, Silver Metallic en Trekhaak
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Wat ik in dit verhaal vooral niet kan plaatsen is dat er niet geflusht is met de machine. Varioclean was daar toch heel positief over, meen ik. Ik ben benieuwd naar hun kant van het verhaal.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
- Peter-S80
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06.09.2013 - 11:47
- Locatie: Oosten van het land
Ik ben voor de zekerheid nu naar de Volvo dealer gegaan en heb de auto met Vida laten uitlezen. Gelukkig kwamen er geen foutcodes uit en lijkt de B4 stop storing ook mee te vallen.
Maar mijn automaatbak schakeld slechter als ooit tevoren. Wat is nu wijsheid, iets moet er gebeuren om de bak tenminste weer te laten schakelen zoals voor de Varioclean drain and fill.
Ik heb in dit draadje nu van alles gelezen en ook zelf op internet gekeken en zie dat er toch zeker Volvo dealers zijn die ook Powerflushen.
Kijk maar eens op deze link :
http://www.harriearendsen.nl/volvo-blog ... onken-zij/
Ik ga me nog eens bedenken wat nu te doen en denk dat ik me toch maar eens ga wagen aan een echte Powerflush met reiniging .
De dealer vertelde mij ook dat er met traditioneel drain en fill erg grote risicos zijn waardoor hun dat zeker niet aan bevelen.
Wordt vervolgd
Maar mijn automaatbak schakeld slechter als ooit tevoren. Wat is nu wijsheid, iets moet er gebeuren om de bak tenminste weer te laten schakelen zoals voor de Varioclean drain and fill.
Ik heb in dit draadje nu van alles gelezen en ook zelf op internet gekeken en zie dat er toch zeker Volvo dealers zijn die ook Powerflushen.
Kijk maar eens op deze link :
http://www.harriearendsen.nl/volvo-blog ... onken-zij/
Ik ga me nog eens bedenken wat nu te doen en denk dat ik me toch maar eens ga wagen aan een echte Powerflush met reiniging .
De dealer vertelde mij ook dat er met traditioneel drain en fill erg grote risicos zijn waardoor hun dat zeker niet aan bevelen.
Wordt vervolgd
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Dus ook als u op dit moment geen klachten of opmerkingen over uw automaat / transmissie heeft, kan het zeer interessant zijn uw versnellingsbak te laten spoelen / powerflushen. U bent van harte welkom om aanwezig te zijn bij de handeling en te zien welke verontreiniging deze Flush verwijdert.
----------------------------------------------------------------------------------
Dit staat oa in het artikel,,waarom flushen als je geen klachten hebt vraag ik me dan af,je laat toch ook je koppeling niet preventief vervangen omdat hij wellicht een keer stuk kan gaan?
----------------------------------------------------------------------------------
Dit staat oa in het artikel,,waarom flushen als je geen klachten hebt vraag ik me dan af,je laat toch ook je koppeling niet preventief vervangen omdat hij wellicht een keer stuk kan gaan?
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1498
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
Tsja, je remvloeistof en motorolie vervang je wel periodiek en niet pas als er een storing is.
Maar eens, ik krijg de indruk dat je toch een optimum moet zien te vinden tussen 'never change a working system' en flushen voordat je bak storingen geeft.
Vooral dat laatste is natuurlijk moeilijk te voorspellen
Marc
Maar eens, ik krijg de indruk dat je toch een optimum moet zien te vinden tussen 'never change a working system' en flushen voordat je bak storingen geeft.
Vooral dat laatste is natuurlijk moeilijk te voorspellen
Marc
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Mario, volgens de aanbieders van powerflushes veroudert de olie, waardoor de smerende en koelende werking afneemt. Het is dus in feite een periodieke vervanging.
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 03.03.2013 - 08:48
Peter ik denk dat je de juiste weg bewandelt, ik heb zelf ruim 20 jaar ervaring in volvo-onderhoud. en heb volvo's in onderhoud gehad met echte schakelproblemen, auto's die ook zelfs melding geven voor transmissieservice vereist. Deze klanten zijn lachend na 2 powerflushen weggereden.. Ja soms moet je 2 keer flushen om alle versmering eruit te krijgen, dit zijn dan ook extreme gevallen, maar je behoed de klant wel voor een gehele automaatrevisie van 3000 euro. Dat de automaten van volvo gevoelig zijn is bekend, daarom is tijdig onderhoud en olie verversen ook zo belangrijk. Het inleren van een automaat zoals deze doe je door een proefrit en niet softwarematig. de B4 storing heb ik in mijn carriere nog maar 1 keer meegemaakt. Dus dat komt niet zo vaak voor. Volvo schrijft wel voor om onder zware omstandigheden en taxi's de automaatolie om de 75.000 km te verversen. Ze geven dus wel degelijk aan dat de olie verslechterd, alleen de vraag is wat zijn zware omstandigheden.. Zomervakantie met caravan erachter berg op in 40 graden buitentemperatuur vind ik wel degelijk een zware omstandigheid.. en heb dan ook al meerdere auto's gehad met transmissie problemen doordat de temperatuur in de bak te hoog wordt, nieuwe schone olie kan de temperatuur wel aan. Daarom is preventief goed onderhoud zo belangrijk, want één keer een zware omstandigheid kan al voor problemen zorgen, en het komt altijd ongelegen.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Maar dan blijft nog over het feit,een bak die al stuk is,wordt niet beter na flushen..
Als je 20jaar ervaring hebt met Volvo,dan weet je als geen ander dat die bakken nu eenmaal regelmatig stuk gaan en storingen geven..
Bak specialisten komen om in defecte bakken,ik heb er zelf al een stuk of 6 liggen die stuk zijn,ook met km standen van onder de 200000km..
Als je 20jaar ervaring hebt met Volvo,dan weet je als geen ander dat die bakken nu eenmaal regelmatig stuk gaan en storingen geven..
Bak specialisten komen om in defecte bakken,ik heb er zelf al een stuk of 6 liggen die stuk zijn,ook met km standen van onder de 200000km..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- diesel01
- 8th Gear member
- Berichten: 19910
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb met mijn V70 GT louter goede ervaringen gehad nadat hij is geflusht.Peter-S80 schreef:Ik ben voor de zekerheid nu naar de Volvo dealer gegaan en heb de auto met Vida laten uitlezen. Gelukkig kwamen er geen foutcodes uit en lijkt de B4 stop storing ook mee te vallen.
Maar mijn automaatbak schakeld slechter als ooit tevoren. Wat is nu wijsheid, iets moet er gebeuren om de bak tenminste weer te laten schakelen zoals voor de Varioclean drain and fill.
Ik heb in dit draadje nu van alles gelezen en ook zelf op internet gekeken en zie dat er toch zeker Volvo dealers zijn die ook Powerflushen.
Kijk maar eens op deze link :
http://www.harriearendsen.nl/volvo-blog ... onken-zij/
Ik ga me nog eens bedenken wat nu te doen en denk dat ik me toch maar eens ga wagen aan een echte Powerflush met reiniging .
De dealer vertelde mij ook dat er met traditioneel drain en fill erg grote risicos zijn waardoor hun dat zeker niet aan bevelen.
Wordt vervolgd
De eerste keer door Gery waarbij de minerale olie werd vervangen door full synthetisch die naar mijn mening naar verloop van tijd weer slip gaf.
Nadat de de dealer, die inmiddels een powerflush machine had aangeschaft, er weer een minerale voorgeschreven olie in had gedaan schakelde de auto perfect.
Vandaar dat ik een beetje neig naar nogmaals een flush maar dan de full monty, reiniger, spoelen, nieuwe olie en alle tellers op nul en de bak naar mijn rijstijl instellen.
Het word ook onderschreven dat een bak mogelijk nogmaals geflusht moet worden een goed resultaat te krijgen.
V90 D5 AWD Inscription Polestar B&W, HUD, 360camera, standkachel trekhaak
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Beste lezers,
het standpunt Volvo of Volvo dealer verwoord in onderstaande link m.a.w. ja graag Power flushen!:
Is toch fijn dat zelf Volvo voortschrijdend inzicht heeft
http://www.harriearendsen.nl/service/powerflushen/
gr Bob
het standpunt Volvo of Volvo dealer verwoord in onderstaande link m.a.w. ja graag Power flushen!:
Is toch fijn dat zelf Volvo voortschrijdend inzicht heeft
http://www.harriearendsen.nl/service/powerflushen/
gr Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
- Bover
- 8th Gear member
- Berichten: 13822
- Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
- Locatie: Auvergne France
Mario mag het forum van jou wat meer onderbouwde kritieken ontvangen. Superlatieven alsMarioC70 schreef:Maar dan blijft nog over het feit,een bak die al stuk is,wordt niet beter na flushen..
Als je 20jaar ervaring hebt met Volvo,dan weet je als geen ander dat die bakken nu eenmaal regelmatig stuk gaan en storingen geven..
Bak specialisten komen om in defecte bakken,ik heb er zelf al een stuk of 6 liggen die stuk zijn,ook met km standen van onder de 200000km..
*regelmatig stuk en storingen
* specialisten komen om in kapotte Volvo bakken
Daarnaast, bakken die erkend stuk zijn, ja die zijn niet te maken met een flush
Tevens heb ik twee bedrijven gebeld in Almelo en Lunteren voor mijn plezier en een mini onderzoekje. Tijdsduur 12 minuten.
Beide herstelbedrijven geven aan niet meer reparaties van Volvo bakken te ontvangen dan van andere merken zoals Duitse en Franse merken. Alleen de Engelse merken pieken negatief.
En ja flushen is een erkend middel onderhoud te plegen inmiddels. Bij de dealer of ander gespecialiseerde bedrijven. Dit draadje ging over ervaringen bij een bedrijf.
Ik heb mij bij de dealer laten uitleggen dat Powerflush werkelijk werkt omdat het tegenover andere systemen de bak bij Powerflush wel van binnen wordt schoonmaakt en vuile deeltjes ook daadwerkelijk afgevoerd worden.
Mogelijk is dat bij Peter dat vuile loslatende deeltjes gedoe niet afgevoerd uit de bak en daarom doet zijn bak wat vreemd. Zoals al eerder hierboven is beschreven.
gr Bob
Franse (auto)verhalen en XC70 viewtopic.viewtopic.php?t=83680&start=5740
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
en nu op mijn eigen blog [bcolor][/bcolor]https://bobvermeer.eu/
Dieselpower France nog een echte 5 cilinder : XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno1995. Obbe Tuning modificatie....
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Er rijden wel veel meer duitse auto,s rond dan Volvo,s,die vergelijking gaat niet op.
Het zijn ook vaak dezelfde merken bakken die gebruikt worden,ZF,Asian,Borgwarner enz.
Wat men zegt over de Geartronicbakken is,dat ze zeer reparatiegevoelig zijn en vaak storingen veroorzaken.
Als je het forum goed doorspit kom je wel het een en ander tegen over automaat bakken,de meeste storingen zijn bonken,slippen,niet inschakelen enz.
Ik ben geen voorstander van preventief flushen als de bak goed schakelt..
Het zijn ook vaak dezelfde merken bakken die gebruikt worden,ZF,Asian,Borgwarner enz.
Wat men zegt over de Geartronicbakken is,dat ze zeer reparatiegevoelig zijn en vaak storingen veroorzaken.
Als je het forum goed doorspit kom je wel het een en ander tegen over automaat bakken,de meeste storingen zijn bonken,slippen,niet inschakelen enz.
Ik ben geen voorstander van preventief flushen als de bak goed schakelt..
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Als je zelf zo,n machine aangeschaft hebt,dan is dit een mooie reclame..Bover schreef:Beste lezers,
het standpunt Volvo of Volvo dealer verwoord in onderstaande link m.a.w. ja graag Power flushen!:
Is toch fijn dat zelf Volvo voortschrijdend inzicht heeft
http://www.harriearendsen.nl/service/powerflushen/
gr Bob
Ik kan ook een remvloeistof apparaat aanschaffen en op internet zetten dat het zaligmakend is en veel beter voor je remmen en erbij vertellen dat het ongelukken voorkomt,moet je opletten hoe druk ik het dan krijg met m,n remapparaatje..
Maar het gaat over flushen van de bak,doen bij sterk vervuilde bakken,maar niet preventief en zeer zeker niet als de bak al stuk is.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- Peter-S80
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 06.09.2013 - 11:47
- Locatie: Oosten van het land
Heb de stoute schoenen aangetrokken en een afpsraak gemaakt met GS Powerflush. Heb ze het probleem uitgelegd en gevraagd naar de mogelijkheden.
Ze zeggen dat door het niet reinigen van de bak de nieuwe ATF olie het vuil heeft losgemaakt en daardoor de deeltjes in de olie ziteen met alle gevolgen van dien. Erg belangrijk om direct te Powerflushen om verdere schade en problemen te voorkomen.
Op de vraag of preventief flushen aan te bevelen is een even simpel als helder atwoord. Voorkomen is altijd beter als genezen. Als er te lang wordt doorgereden schijnt de vervuiling ervoor te zorgen dat je bak gewoon overleidt met een goede 2 ton op de klok. GS vertelde mij. je motorolie vervang je toch ook ondanks dat je motor nog goed loopt. Je wacht toch zeker niet dat je motor overlijdt voordat je de olie vervangt. Voor een automaatbak geldt hetzelfde.
Ben erg benieuwd morgen en hoop dat het niet te laat is.
Ze zeggen dat door het niet reinigen van de bak de nieuwe ATF olie het vuil heeft losgemaakt en daardoor de deeltjes in de olie ziteen met alle gevolgen van dien. Erg belangrijk om direct te Powerflushen om verdere schade en problemen te voorkomen.
Op de vraag of preventief flushen aan te bevelen is een even simpel als helder atwoord. Voorkomen is altijd beter als genezen. Als er te lang wordt doorgereden schijnt de vervuiling ervoor te zorgen dat je bak gewoon overleidt met een goede 2 ton op de klok. GS vertelde mij. je motorolie vervang je toch ook ondanks dat je motor nog goed loopt. Je wacht toch zeker niet dat je motor overlijdt voordat je de olie vervangt. Voor een automaatbak geldt hetzelfde.
Ben erg benieuwd morgen en hoop dat het niet te laat is.
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4809
- Lid geworden op: 31.08.2011 - 15:24
- Locatie: Utrecht
Veel succes zou ik zeggen..
Een motor vergelijken met een automaatbak is het zelfde als appels met peren vergelijken,maar dit terzijde,doe wat je denkt wat goed is.
Een motor vergelijken met een automaatbak is het zelfde als appels met peren vergelijken,maar dit terzijde,doe wat je denkt wat goed is.
Ik bekijk het vanuit de praktijk,niet vanuit een boekje.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16545
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Weet je wat, allemaal gewoon een handbak, ben je van alle ellende af.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40896
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Gewoon even laten Powerflushen Mario
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70