Edit: http://www.een.be/programmas/volt/recla ... remsysteemfriend schreef:http://www.een.be/mediatheek/761505
Vanavond OP "EEN"in "Volt" test van Volv
- kevinwalter
- 5th Gear member
- Berichten: 1207
- Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Beste Vrolijke Vissendromer, Kijk eens naar de reclame en instructie filmpje van het city safety en pedestrian safety systeem in al die situaties zie je duidelijk dat de bestuurder is afgeleid en dan grijpt het systeem in. Dat de ABS e.d. gewoon blijven werken is helder maar dat overruled de inschatting van de bestuurder op een manier die nooit onwenselijk kan zijn dat is voor city safety en pedestrian safety anders. Overigens is er een uitgebreide test geweest van automatische remsystemen in Duitsland die enkele weken gelden is gepubliceerd in Autoweek. Volgens mij kwam de Volvo er gewoon goed uit.Koidream schreef:En hoe dom is dat dan weer, of is dit speciaal bedoeld om een excuus te hebben voor wanneer het niet werkt. Iedereen zal namelijk reageren in een "reactie" situatie.NielsPHEV schreef:...het is nl zo gemaakt dat het alleen maar ingrijpt als de bestuurder totaal niets doet...
Ik weet niet hoe het met de andere veiligheidssnufjes is in jou wagen zit, maar bij mij blijven de airbags, gordelspanner, kreukelzones, ABS, DSTC, enz... gewoon verder werken. Ook al reageer ik en geef ik zogezegd aan dat ik de situatie "beter" heb ingeschat.
Neen, het systeem staat nog niet op punt en had nog niet mogen geïmplementeerd worden. Weer een mooie voorzet om de concurrentie het systeem te laten vervolledigen en wel een deugdelijk systeem op de markt te brengen.
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Ja, dat snap ik wel, maar het lijkt me toch dat ze dat hier ook gedaan hebben. Althans er is niets dat me aanleiding geeft iets anders aan te nemen.NielsPHEV schreef: De test is wel goed uitgevoerd en het systeem heeft gewerkt, het is nl zo gemaakt dat het alleen maar ingrijpt als de bestuurder totaal niets doet. Dat is overigens precies wat zo'n testje best lastig maakt weet ik uit ervaring. Als de bestuurder wel wat doet (stuurt of remt) dan gaat het systeem er vanuit dat de bestuurder een betere inschatting maakt van de situatie. Het moment dat de systemen de reactie van de mens gaan overrulen is naar mijn inschatting nabij maar fabrikanten zullen
Overigens is er in 5th gear deze test geweest waar het Volvo systeem zelfs de Mercedes S versloeg, dus het zal best een aardig systeem zijn.
Ik denk dat Volt wel laat zien (en dat is volgens mij de doelstelling van het item in dit programma) dat de zaken zoals ze worden voorgesteld in reclames niet de realiteit zijn.
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Volt is een snertprogramma.
Alle tests en in feite heel het programma is gratuit geleuter, niet onderbouwd en beschamend voor een openbare omroep.
Ze wisten wel degelijk dat het wel werkte want anders liet hij de XC60 niet op zijn eigen BMW afdenderen.
Dat er procedurefouten zijn gemaakt bij de testen is wel duidelijk.
Of hoe de VRT erin slaagt het enige merk met de nog enige grote autofabriek in Vlaanderen te kraken.
Volvo zou in het verweer moeten gaan maar ze zwijgen waarschijnlijk wijselijk om de onzin nog niet verder op te drijven.
Alle tests en in feite heel het programma is gratuit geleuter, niet onderbouwd en beschamend voor een openbare omroep.
Ze wisten wel degelijk dat het wel werkte want anders liet hij de XC60 niet op zijn eigen BMW afdenderen.
Dat er procedurefouten zijn gemaakt bij de testen is wel duidelijk.
Of hoe de VRT erin slaagt het enige merk met de nog enige grote autofabriek in Vlaanderen te kraken.
Volvo zou in het verweer moeten gaan maar ze zwijgen waarschijnlijk wijselijk om de onzin nog niet verder op te drijven.
Former:
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- Volvo V50 2.0D Elite Flint Grey MY 2005
- Volvo XC60 2.4D DRIVe Summum Saville Grey MY 2009
- Volvo XC60 D4 Summum Chrystal White MY 2014
Current:
- Volvo XC60 T8 twin engine Inscription Pine Grey MY 2018
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik heb ook eens een van mijn producten in een vergelijkende test bij KASSA gehad.
Daar waar verschillende eerdere van dat soort testen ons product als beste hadden beoordeeld kwam het bij Kassa net in de middenmoot.
Maar ja, als je onwetende ondeskundige lieden een test laat uitvoeren kun je dat verwachten.
Daar waar verschillende eerdere van dat soort testen ons product als beste hadden beoordeeld kwam het bij Kassa net in de middenmoot.
Maar ja, als je onwetende ondeskundige lieden een test laat uitvoeren kun je dat verwachten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Dus ik neem aan dat Volvo meteen rectificatie heeft verlangd, een dikke schadevergoeding claimt en er volgende week een zaak voor het gerecht in Brussel dient??casper schreef: Ze wisten wel degelijk dat het wel werkte want anders liet hij de XC60 niet op zijn eigen BMW afdenderen.
Dat er procedurefouten zijn gemaakt bij de testen is wel duidelijk.
Of hoe de VRT erin slaagt het enige merk met de nog enige grote autofabriek in Vlaanderen te kraken.
Volvo zou in het verweer moeten gaan maar ze zwijgen waarschijnlijk wijselijk om de onzin nog niet verder op te drijven.
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Dus je bedoelt te zeggen dat als je een rijbewijs hebt en een Volvo met safety features koopt, je dan eerst een vervolgcursus dient te volgen om deskundig te zijn zodat je 'm kunt bedienen omdat het anders wel eens verkeerd met je af kan lopen?Ben schreef: Maar ja, als je onwetende ondeskundige lieden een test laat uitvoeren kun je dat verwachten.
- Koidream
- 3rd Gear member
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
- Locatie: Limburg
Oei Nielsje, lange tenen? Zie maar dat er geen Volvo over rijdt...NielsPHEV schreef:...Beste Vrolijke Vissendromer...
En wat reclamefilmpjes betreft (als je die er dan toch wil bijhalen). Wij van WC-eend adviseren... inderdaad, daarom heet het ook een reclamefilmpje.
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Nee, dat bedoel ik niet te zeggen. Als je in een auto met dergelijke voorzieningen gaat rijden krijg je daar instructie bij.Superfunky schreef:Dus je bedoelt te zeggen dat als je een rijbewijs hebt en een Volvo met safety features koopt, je dan eerst een vervolgcursus dient te volgen om deskundig te zijn zodat je 'm kunt bedienen omdat het anders wel eens verkeerd met je af kan lopen?Ben schreef: Maar ja, als je onwetende ondeskundige lieden een test laat uitvoeren kun je dat verwachten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Koidream
- 3rd Gear member
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
- Locatie: Limburg
En die instructie zegt, als er iets onverwachts gebeurt, doe dan zeker niets, het systeem zal dit wel voor jou doen. Zo is het toch, niet?Ben schreef:...
Nee, dat bedoel ik niet te zeggen. Als je in een auto met dergelijke voorzieningen gaat rijden krijg je daar instructie bij.
Nu moet je mij eens vertellen wie niet reageert op een plotse en onverwachte "dreiging"?
Hoe kun je een dergelijk systeem verdedigen?
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Ik heb allerminst lange tenen krijg de indruk dat jij degene bent waar ik een rugvinnetje heb geraakt, waarvoor overigens oprecht mijn excuses. De gekozen nickname maakte dat ik een ontwikkelt gevoel voor humor veronderstelde. Je post teruglezende trek ik inderdaad een andere conclusie.Koidream schreef:Oei Nielsje, lange tenen? Zie maar dat er geen Volvo over rijdt...NielsPHEV schreef:...Beste Vrolijke Vissendromer...
En wat reclamefilmpjes betreft (als je die er dan toch wil bijhalen). Wij van WC-eend adviseren... inderdaad, daarom heet het ook een reclamefilmpje.
Portee van mijn boodschap heb je helaas gemist, zal het uitleggen, de reclame filmpjes laten juist duidelijk zien waar het systeem voor bedoelt is en wanneer het systeem werkt ! nl als jezelf niets doet. Dus niet wij van wc eend....
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20770
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
En als reactie en aanvulling op de boodschap van Niels,
In de praktijk heb ik dit meegemaakt. Je wordt afgeleid en let even niet op. Op dat moment gaat het systeem in werking. Daarvoor is het systeem ontwikkeld en voorkomt uiteindelijk een botsing of vermindert de schade bij een botsing.
In de praktijk heb ik dit meegemaakt. Je wordt afgeleid en let even niet op. Op dat moment gaat het systeem in werking. Daarvoor is het systeem ontwikkeld en voorkomt uiteindelijk een botsing of vermindert de schade bij een botsing.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Koidream
- 3rd Gear member
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
- Locatie: Limburg
Om niet in een Welles - Nietes discussie terecht te komen laat ik jullie het laatste woord omtrent deze. Niet dat je mij overtuigt hebt, maar om de topic niet verder te bevuilen trek ik me maar effe terug 

BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Koidream, als je zelf reageert kan je altijd veel harder remmen dan city safety aangezien city safety maar een beperkt deel van het remvermogen kan aanspreken.
Voor wat betreft overtuigen of gelijk tja volgens mij verwar je hier een jouw mening, (dat city safety en pedestrian safety e.d. de bestuurder moet overrulen) met het feit dat het systeem dat niet doet wat ook helder gecommuniceerd wordt. Je zou eens kunnen informeren bij je dealer of ze een testje kunnen organiseren is echt heel interessant.
Voor wat betreft overtuigen of gelijk tja volgens mij verwar je hier een jouw mening, (dat city safety en pedestrian safety e.d. de bestuurder moet overrulen) met het feit dat het systeem dat niet doet wat ook helder gecommuniceerd wordt. Je zou eens kunnen informeren bij je dealer of ze een testje kunnen organiseren is echt heel interessant.
- casper
- 5th Gear member
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: 16.08.2009 - 10:49
Je kent er helemaal niets van, zoveel is duidelijk!Koidream schreef: Neen, het systeem staat nog niet op punt en had nog niet mogen geïmplementeerd worden. Weer een mooie voorzet om de concurrentie het systeem te laten vervolledigen en wel een deugdelijk systeem op de markt te brengen.
Hoe kan jij nu oordelen als je het zelf niet in je wagen hebt of life meegemaakt.Koidream schreef: En die instructie zegt, als er iets onverwachts gebeurt, doe dan zeker niets, het systeem zal dit wel voor jou doen. Zo is het toch, niet?
Nu moet je mij eens vertellen wie niet reageert op een plotse en onverwachte "dreiging"?
Hoe kun je een dergelijk systeem verdedigen?
Citysafety heeft mij alleszins eenmaal van een ongeval behoed toen een wagen plots van opzij voor mij heen kwam geschoten.
Dus, alstublieft, stop met onnozele commentaar te schrijven als je er niets van afweet.
Prima, ga dan misschien toch maar eerst eens een cursus Nederlands volgen !Koidream schreef:Om niet in een Welles - Nietes discussie terecht te komen laat ik jullie het laatste woord omtrent deze. Niet dat je mij overtuig[rainbow]t[/rainbow] hebt, maar om de topic niet verder te bevuilen trek ik me maar effe terug
- Koidream
- 3rd Gear member
- Berichten: 474
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
- Locatie: Limburg
Proficiat Casper, de fout heb je gevonden. Maar, enige beleefdheid of opvoeding is je blijkbaar onbekend. Waar denk je het verst mee te komen, met een schrijffoutje maken of met je gelijk proberen te halen door beginnen onvriendelijk, onbeschoft en naast de kwestie te antwoorden.casper schreef:Je kent er helemaal niets van, zoveel is duidelijk!Koidream schreef: Neen, het systeem staat nog niet op punt en had nog niet mogen geïmplementeerd worden. Weer een mooie voorzet om de concurrentie het systeem te laten vervolledigen en wel een deugdelijk systeem op de markt te brengen.
Hoe kan jij nu oordelen als je het zelf niet in je wagen hebt of life meegemaakt.Koidream schreef: En die instructie zegt, als er iets onverwachts gebeurt, doe dan zeker niets, het systeem zal dit wel voor jou doen. Zo is het toch, niet?
Nu moet je mij eens vertellen wie niet reageert op een plotse en onverwachte "dreiging"?
Hoe kun je een dergelijk systeem verdedigen?
Citysafety heeft mij alleszins eenmaal van een ongeval behoed toen een wagen plots van opzij voor mij heen kwam geschoten.
Dus, alstublieft, stop met onnozele commentaar te schrijven als je er niets van afweet.
Prima, ga dan misschien toch maar eerst eens een cursus Nederlands volgen !Koidream schreef:Om niet in een Welles - Nietes discussie terecht te komen laat ik jullie het laatste woord omtrent deze. Niet dat je mij overtuig[rainbow]t[/rainbow] hebt, maar om de topic niet verder te bevuilen trek ik me maar effe terug
Wat mij betreft een grote L...
Btw, uw leestekens staan ook niet op de juiste plaats en je zinsbouw is er één van een vierjarige (om me effen tot uw niveau te verlagen)
@ admin: mijn account mag je schrappen, ik denk niet dat ik me op deze manier hoef te laten kleineren door een stukje onbenul. Ik dacht dat ik duidelijk aangegeven had dat ik me in deze terugtrok, wil men dan toch nog natrappen op een dergelijke kinderachtige manier dan is het voor mij over.
All the best aan zij die wel manieren hebben.
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Kom op jongens, niet zo kinderachtig.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Superfunky
- 5th Gear member
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 26.02.2013 - 00:24
Man, dat is nog helemaal niks! Wat ik hier allemaal al voor drek over me heen gekieperd heb gekregen!! Puur masochisme is 't!Koidream schreef: op deze manier hoef te laten kleineren door een stukje onbenul.
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27359
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Dus stel je rijd met +/- 30 km/h, je let niet op en de auto voor je maakt een noodstop dan zal je er met een ingrijpend systeem alsnog tegenaan zitten?NielsPHEV schreef:Koidream, als je zelf reageert kan je altijd veel harder remmen dan city safety aangezien city safety maar een beperkt deel van het remvermogen kan aanspreken.
Ken de precieze werking van het syteem niet en ging er min of meer vanuit dat dit zal zorgen dat je er dan achter stil komt te staan in plaats van achterop. (tenzij het uiteraard echt niet haalbaar is om op tijd stil te staan)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D