Pagina 2 van 9

Geplaatst: 17.12.2013 - 15:52
door jp-v60
gister voor het eerst getankt, ging 47 liter in. Toch twee liter meer dan opgave :)

Geplaatst: 17.12.2013 - 17:56
door JeroenV60PHID
Vandaag weer deze melding (had hem Zaterdag ook al). Nu eerst een ritje van 10-15km op pure even een half uurtje stilgestaan (niet aan de lader) en wegrijden met deze melding. Bij het stoplicht even motor uit en aan maar nog steeds.. Toen bijna een uur geparkeerd en toen kon ik weer op pure wegrijden (ruim 20km).

Accu was vol bij vertrek en diesel voor 90% gevuld. Tijdens deze situatie werkt regeneratie ook niet.

Geplaatst: 17.12.2013 - 18:26
door RoaldH
JeroenV60PHID schreef:Vandaag weer deze melding (had hem Zaterdag ook al). Nu eerst een ritje van 10-15km op pure even een half uurtje stilgestaan (niet aan de lader) en wegrijden met deze melding. Bij het stoplicht even motor uit en aan maar nog steeds.. Toen bijna een uur geparkeerd en toen kon ik weer op pure wegrijden (ruim 20km).

Accu was vol bij vertrek en diesel voor 90% gevuld. Tijdens deze situatie werkt regeneratie ook niet.
En automatisch verwarmen staat aan?

Geplaatst: 17.12.2013 - 19:31
door JeroenV60PHID
Ja

Geplaatst: 17.12.2013 - 20:26
door tomtom
RichieB schreef:Volvo vindt dat je de diesel beter kan gebruiken om te rijden dan om je auto vantevoren te verwarmen. Je actieradius wordt hierdoor juist vergroot.
Dan kunnen ze het voorverwarmen beter helemaal laten voor wat het is (en de accu's er ook uit trekken) :D ! Nog meer diesel km's! Maareuh alle gekheid op een stokje; met mijn V70 had ik dit ook maar dan moest de tank wel wat serieuzer leeg zijn (ca 5%-10% nog). Ik heb ook sterk het idee dat dit systeem ook nog eens een stuk zuiniger is dan mijn vorige Volvo standkachel. Nog meer een reden om niet zo benauwd te opereren....

Geplaatst: 18.12.2013 - 08:34
door JeroenV60PHID
RichieB schreef:Volvo vindt dat je de diesel beter kan gebruiken om te rijden dan om je auto vantevoren te verwarmen. Je actieradius wordt hierdoor juist vergroot.
Op de reclame hoor ik ze alleen maar over hoe fijn voorverwarming is (en dat is het ook). De D6 heeft natuurlijk een mindere actieradius dan andere auto's in zijn segment door zijn kleinere tank.
Tja EN-EN kan niet.. EN voorverwarmen EN de actieradius van bijna 900km. Dan kies ik toch voor voorverwarmen in deze maanden.

Geplaatst: 18.12.2013 - 09:05
door RoaldH
JeroenV60PHID schreef:Ja
Denk dat Jeroen gelijk heeft met de roetfilter schoonmaakprocedure… Alleen de auto volledig uit en weer aanzetten, laat de auto weer in Pure rijden.

Geplaatst: 18.12.2013 - 09:07
door RoaldH
JeroenV60PHID schreef:Op de reclame hoor ik ze alleen maar over hoe fijn voorverwarming is (en dat is het ook). De D6 heeft natuurlijk een mindere actieradius dan andere auto's in zijn segment door zijn kleinere tank.
Tja EN-EN kan niet.. EN voorverwarmen EN de actieradius van bijna 900km. Dan kies ik toch voor voorverwarmen in deze maanden.
Je kan niet alles hebben idd. Maar je kan toch ook elektrisch voorverwarmen met de kabel aangesloten? Dat "kost je max 5 km" elektrische actieradius.

Geplaatst: 18.12.2013 - 10:37
door JeroenV60PHID
De totale actieradius vind ik voldoende, de elektrische actieradius vind ik belangrijker. Heb die nog niet geprobeerd maar ga binnenkort ook laden in de parkeergarage van mijn werk dus dan ga ik dat ook maar eens proberen.

Geplaatst: 18.12.2013 - 13:10
door tomtom
De totale actieradius is inderdaad (net) voldoende en zal maximaal ca. 700km zijn. 1 op 15 met diesel a 45 liter en nog 30-40km elektrisch. Omdat de voorverwarming het dan niet meer doet zul je maar ca 35 liter diesel effectief kunnen gebruiken. Dan komt de actieradius op minder dan 500km en dat vind ik vrij schamel!

Geplaatst: 18.12.2013 - 13:42
door JeroenV60PHID
tomtom schreef:De totale actieradius is inderdaad (net) voldoende en zal maximaal ca. 700km zijn. 1 op 15 met diesel a 45 liter en nog 30-40km elektrisch. Omdat de voorverwarming het dan niet meer doet zul je maar ca 35 liter diesel effectief kunnen gebruiken. Dan komt de actieradius op minder dan 500km en dat vind ik vrij schamel!
Bij actieradius hoef je geen rekening te houden dat je de volgende rit wil voorverwarmen. Wanneer je actieradius ziet als km tussen 2 tankbeurten, bij bv een gemiddelde werkweek zitten er natuurlijk meet laadbeurten bij dus meer km s

Geplaatst: 18.12.2013 - 14:23
door tomtom
Excuus & eens! De laadbeurten had ik dan nog niet (echt) meegeteld. Blijft in elk geval dat het wel iets minder scherp ingesteld mag worden. Buiten dat het prettig is kan door het voorverwarmen ook sneller (vanaf de start) op pure worden gereden.

Geplaatst: 18.12.2013 - 14:32
door JeroenV60PHID
Ja die afstelling mag van mij ook wel minder scherp. Zal wrs voor de landen zijn waar er niet zoveel tankmogelijkheden zijn per km2

Geplaatst: 18.12.2013 - 17:56
door Poni
Als dat het geval is zou ik het zo maken dat de gebruiker het kan instellen, zodanig dat deze kan aangeven wat de minimale actieradius is die je wilt houden.
Zoals het nu is, begin je te denken dat het kacheltje heul veul diesel kan gebruiken en dat ze daarom zo'n reserve hebben geprogrammeerd.

Geplaatst: 18.12.2013 - 18:06
door Ben
JeroenV60PHID schreef:Ja die afstelling mag van mij ook wel minder scherp. Zal wrs voor de landen zijn waar er niet zoveel tankmogelijkheden zijn per km2
En voor landen waar de temperaturen wat meer dalen dan hier en de kachel langer tijd nodig heeft om die 2 mtr sneeuw die gevallen is te laten smelten.

Re: Pure is niet beschikbaar door tijdsbeperkingen hybridesystee

Geplaatst: 31.01.2014 - 17:04
door jvov60
Vandaag "Pure is niet beschikbaar door tijdsbeperkingen hybridesysteem" gehad, maar ook helemaal geen Hybride of Regeneratie gehad. En dat op een rit van 160km steeds niet beschikbaar. Ook niet na een stop en opnieuw starten van de auto. De accu ging uiteindelijk naar 40km range, maar zonder dat er gebruik van werd gemaakt.

Alle mogelijke normale en bekende oorzaken kan ik bijna uitsluiten, want:
- De auto was natuurlijk na 20km wel lekker warm van binnen.
- De tank zat helemaal vol.
- De accu was helemaal vol.
- Deze week voor vandaag zeker 900km gereden, waarvan hoogstens 100 op accu. Geen oude brandstof dus en de 12V accu moet ook gewoon vol zijn.
- Geen stoelverwarming en geen airco aan. Geen overmatig verbruik van elektrische componenten.

Wie weet nog meer wonderbaarlijke mogelijke redenen voor het niet beschikbaar zijn van hybride/accu?

Re: Pure is niet beschikbaar door tijdsbeperkingen hybridesystee

Geplaatst: 31.01.2014 - 17:17
door Poni
Ik heb en keer een storing op het hybride systeem gehad.
Bij uitlezen door de dealer bleek dat de storing door een melding van de koelvloeistofniveau sensor werd veroorzaakt.
Volgens het bericht was het niveau te laag.
De voorraad koelvloeistof wordt gehouden in een bolvormig vat achter een luikje rechts achterin.
Het niveau was overigens prima, dus bericht gerest door dealer.
Was eenmalig.

De melding op het display was overigens iets van:
Storing hybride systeem. Service vereist

Re: Pure is niet beschikbaar door tijdsbeperkingen hybridesystee

Geplaatst: 31.01.2014 - 17:23
door Montalbano
jvov60 schreef: Vandaag "Pure is niet beschikbaar door tijdsbeperkingen hybridesysteem" gehad, maar ook helemaal geen Hybride of Regeneratie gehad. En dat op een rit van 160km steeds niet beschikbaar. Ook niet na een stop en opnieuw starten van de auto. De accu ging uiteindelijk naar 40km range, maar zonder dat er gebruik van werd gemaakt.

Alle mogelijke normale en bekende oorzaken kan ik bijna uitsluiten, want:
- De auto was natuurlijk na 20km wel lekker warm van binnen.
- De tank zat helemaal vol.
- De accu was helemaal vol.
- Deze week voor vandaag zeker 900km gereden, waarvan hoogstens 100 op accu. Geen oude brandstof dus en de 12V accu moet ook gewoon vol zijn.
- Geen stoelverwarming en geen airco aan. Geen overmatig verbruik van elektrische componenten.

Wie weet nog meer wonderbaarlijke mogelijke redenen voor het niet beschikbaar zijn van hybride/accu?
Apart! Ik vandaag ook ineens! Vanmorgen alles nog goed, vanmiddag ineens deze melding en geen enkele accu activiteit (ondanks half vol). Ook niet na korte stop.
Nu weer aan de lader, ben benieuwd of hij het zo weer doet.

Re: Pure is niet beschikbaar door tijdsbeperkingen hybridesystee

Geplaatst: 31.01.2014 - 17:42
door jvov60
Montalbano schreef:
jvov60 schreef: Vandaag "Pure is niet beschikbaar door tijdsbeperkingen hybridesysteem" gehad, maar ook helemaal geen Hybride of Regeneratie gehad. En dat op een rit van 160km steeds niet beschikbaar. Ook niet na een stop en opnieuw starten van de auto. De accu ging uiteindelijk naar 40km range, maar zonder dat er gebruik van werd gemaakt.

Alle mogelijke normale en bekende oorzaken kan ik bijna uitsluiten, want:
- De auto was natuurlijk na 20km wel lekker warm van binnen.
- De tank zat helemaal vol.
- De accu was helemaal vol.
- Deze week voor vandaag zeker 900km gereden, waarvan hoogstens 100 op accu. Geen oude brandstof dus en de 12V accu moet ook gewoon vol zijn.
- Geen stoelverwarming en geen airco aan. Geen overmatig verbruik van elektrische componenten.

Wie weet nog meer wonderbaarlijke mogelijke redenen voor het niet beschikbaar zijn van hybride/accu?
Apart! Ik vandaag ook ineens! Vanmorgen alles nog goed, vanmiddag ineens deze melding en geen enkele accu activiteit (ondanks half vol). Ook niet na korte stop.
Nu weer aan de lader, ben benieuwd of hij het zo weer doet.
Ik heb zojuist 8 meter op de oprit gereden. Het pijltje (diamantje) rechts op het dashboard stond weer goed en het kon op de accu...
Maar wat nou de reden is geweest vandaag? Zou fijn zijn als Volvo het zelf zou kunnen uitleggen.

Re: Pure is niet beschikbaar door tijdsbeperkingen hybridesystee

Geplaatst: 31.01.2014 - 18:06
door Ben
jvov60 schreef: Zou fijn zijn als Volvo het zelf zou kunnen uitleggen.
Dan zul je dat even aan Volvo cq je dealer moeten vragen. Hier zul je geen antwoord van Volvo krijgen.