Geplaatst: 17.12.2013 - 15:52
gister voor het eerst getankt, ging 47 liter in. Toch twee liter meer dan opgave 

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
En automatisch verwarmen staat aan?JeroenV60PHID schreef:Vandaag weer deze melding (had hem Zaterdag ook al). Nu eerst een ritje van 10-15km op pure even een half uurtje stilgestaan (niet aan de lader) en wegrijden met deze melding. Bij het stoplicht even motor uit en aan maar nog steeds.. Toen bijna een uur geparkeerd en toen kon ik weer op pure wegrijden (ruim 20km).
Accu was vol bij vertrek en diesel voor 90% gevuld. Tijdens deze situatie werkt regeneratie ook niet.
Dan kunnen ze het voorverwarmen beter helemaal laten voor wat het is (en de accu's er ook uit trekken)RichieB schreef:Volvo vindt dat je de diesel beter kan gebruiken om te rijden dan om je auto vantevoren te verwarmen. Je actieradius wordt hierdoor juist vergroot.
Op de reclame hoor ik ze alleen maar over hoe fijn voorverwarming is (en dat is het ook). De D6 heeft natuurlijk een mindere actieradius dan andere auto's in zijn segment door zijn kleinere tank.RichieB schreef:Volvo vindt dat je de diesel beter kan gebruiken om te rijden dan om je auto vantevoren te verwarmen. Je actieradius wordt hierdoor juist vergroot.
Denk dat Jeroen gelijk heeft met de roetfilter schoonmaakprocedure… Alleen de auto volledig uit en weer aanzetten, laat de auto weer in Pure rijden.JeroenV60PHID schreef:Ja
Je kan niet alles hebben idd. Maar je kan toch ook elektrisch voorverwarmen met de kabel aangesloten? Dat "kost je max 5 km" elektrische actieradius.JeroenV60PHID schreef:Op de reclame hoor ik ze alleen maar over hoe fijn voorverwarming is (en dat is het ook). De D6 heeft natuurlijk een mindere actieradius dan andere auto's in zijn segment door zijn kleinere tank.
Tja EN-EN kan niet.. EN voorverwarmen EN de actieradius van bijna 900km. Dan kies ik toch voor voorverwarmen in deze maanden.
Bij actieradius hoef je geen rekening te houden dat je de volgende rit wil voorverwarmen. Wanneer je actieradius ziet als km tussen 2 tankbeurten, bij bv een gemiddelde werkweek zitten er natuurlijk meet laadbeurten bij dus meer km stomtom schreef:De totale actieradius is inderdaad (net) voldoende en zal maximaal ca. 700km zijn. 1 op 15 met diesel a 45 liter en nog 30-40km elektrisch. Omdat de voorverwarming het dan niet meer doet zul je maar ca 35 liter diesel effectief kunnen gebruiken. Dan komt de actieradius op minder dan 500km en dat vind ik vrij schamel!
En voor landen waar de temperaturen wat meer dalen dan hier en de kachel langer tijd nodig heeft om die 2 mtr sneeuw die gevallen is te laten smelten.JeroenV60PHID schreef:Ja die afstelling mag van mij ook wel minder scherp. Zal wrs voor de landen zijn waar er niet zoveel tankmogelijkheden zijn per km2
Apart! Ik vandaag ook ineens! Vanmorgen alles nog goed, vanmiddag ineens deze melding en geen enkele accu activiteit (ondanks half vol). Ook niet na korte stop.jvov60 schreef: Vandaag "Pure is niet beschikbaar door tijdsbeperkingen hybridesysteem" gehad, maar ook helemaal geen Hybride of Regeneratie gehad. En dat op een rit van 160km steeds niet beschikbaar. Ook niet na een stop en opnieuw starten van de auto. De accu ging uiteindelijk naar 40km range, maar zonder dat er gebruik van werd gemaakt.
Alle mogelijke normale en bekende oorzaken kan ik bijna uitsluiten, want:
- De auto was natuurlijk na 20km wel lekker warm van binnen.
- De tank zat helemaal vol.
- De accu was helemaal vol.
- Deze week voor vandaag zeker 900km gereden, waarvan hoogstens 100 op accu. Geen oude brandstof dus en de 12V accu moet ook gewoon vol zijn.
- Geen stoelverwarming en geen airco aan. Geen overmatig verbruik van elektrische componenten.
Wie weet nog meer wonderbaarlijke mogelijke redenen voor het niet beschikbaar zijn van hybride/accu?
Ik heb zojuist 8 meter op de oprit gereden. Het pijltje (diamantje) rechts op het dashboard stond weer goed en het kon op de accu...Montalbano schreef:Apart! Ik vandaag ook ineens! Vanmorgen alles nog goed, vanmiddag ineens deze melding en geen enkele accu activiteit (ondanks half vol). Ook niet na korte stop.jvov60 schreef: Vandaag "Pure is niet beschikbaar door tijdsbeperkingen hybridesysteem" gehad, maar ook helemaal geen Hybride of Regeneratie gehad. En dat op een rit van 160km steeds niet beschikbaar. Ook niet na een stop en opnieuw starten van de auto. De accu ging uiteindelijk naar 40km range, maar zonder dat er gebruik van werd gemaakt.
Alle mogelijke normale en bekende oorzaken kan ik bijna uitsluiten, want:
- De auto was natuurlijk na 20km wel lekker warm van binnen.
- De tank zat helemaal vol.
- De accu was helemaal vol.
- Deze week voor vandaag zeker 900km gereden, waarvan hoogstens 100 op accu. Geen oude brandstof dus en de 12V accu moet ook gewoon vol zijn.
- Geen stoelverwarming en geen airco aan. Geen overmatig verbruik van elektrische componenten.
Wie weet nog meer wonderbaarlijke mogelijke redenen voor het niet beschikbaar zijn van hybride/accu?
Nu weer aan de lader, ben benieuwd of hij het zo weer doet.
Dan zul je dat even aan Volvo cq je dealer moeten vragen. Hier zul je geen antwoord van Volvo krijgen.jvov60 schreef: Zou fijn zijn als Volvo het zelf zou kunnen uitleggen.