Geplaatst: 02.10.2013 - 13:19
Ik kan alleen maar beamen wat RoyVW aangeeft. Nonchalance kan je op een gegeven moment de kop kosten. Zeker als het op dit soort zaken betrekking heeft. (Zegt een HVK in opleiding
)

Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Ik begrijp wat je bedoeld,maar als je de hele dag in die materie zit,dan wordt je inderdaad wat makkelijker.RoyvW schreef:Niet persoonlijk bedoeld Mario, al heb je 50 jaar ervaring, uit veiligheidsoverwegingen zorg je bij het verwijderen van een airbag dat er geen spanning meer op zit. Bij een inspectie ga je nat als je de procedures niet volgt. Doordat mensen nonchalant worden gebeuren helaas uit ervaring de meeste ongelukken.MarioC70 schreef:Niemand die zegt dat je dat ook niet moet of kan doen,ik ga uit van m,n eigen ervaringen en van mijn mede collega,s..Bij Volvo
Een groot deel van de zelfklussers heeft geen opleiding bij Volvocars gevolgd en weet dus wellicht niet helemaal zeker waar ze mee bezig zijn.MarioC70 schreef:als je maar weet waar je mee bezig bent.
Dat maak het wel spannend ! En met ze alle komen we er wel uit ?Een groot deel van de zelfklussers heeft geen opleiding bij Volvocars gevolgd en weet dus wellicht niet helemaal zeker waar ze mee bezig zijn.
MarioC70 schreef:Ik begrijp wat je bedoeld,maar als je de hele dag in die materie zit,dan wordt je inderdaad wat makkelijker.RoyvW schreef:Niet persoonlijk bedoeld Mario, al heb je 50 jaar ervaring, uit veiligheidsoverwegingen zorg je bij het verwijderen van een airbag dat er geen spanning meer op zit. Bij een inspectie ga je nat als je de procedures niet volgt. Doordat mensen nonchalant worden gebeuren helaas uit ervaring de meeste ongelukken.MarioC70 schreef:Niemand die zegt dat je dat ook niet moet of kan doen,ik ga uit van m,n eigen ervaringen en van mijn mede collega,s..Bij Volvo
Wat we wel doen is een piekspanning adapter op de accu zetten in sommige gevallen,dezelfde die je bij electrisch,s lassen gebruikt.
De contact sleutel verwijderen we uiteraard uit het slot,dan zijn de airbags enz niet meer geactiveerd.
Dat had je eerder moeten zeggen, toen je in Italië was met vakantie een maand terug.......Krijg bijna zin om 't uit te proberen een x ))
Het is simpel te proberen,geef aan de zijkant van de auto waar de sensor zit een flinke klap met een hamer en wacht af wat er gebeurd met de sleutel er uit...VolvoTech schreef:MarioC70 schreef:Ik begrijp wat je bedoeld,maar als je de hele dag in die materie zit,dan wordt je inderdaad wat makkelijker.RoyvW schreef: Niet persoonlijk bedoeld Mario, al heb je 50 jaar ervaring, uit veiligheidsoverwegingen zorg je bij het verwijderen van een airbag dat er geen spanning meer op zit. Bij een inspectie ga je nat als je de procedures niet volgt. Doordat mensen nonchalant worden gebeuren helaas uit ervaring de meeste ongelukken.
Wat we wel doen is een piekspanning adapter op de accu zetten in sommige gevallen,dezelfde die je bij electrisch,s lassen gebruikt.
De contact sleutel verwijderen we uiteraard uit het slot,dan zijn de airbags enz niet meer geactiveerd.
Hmmmm. Interessante. Dus de airbags doen het niet als je de contactsleutel er uit hebt. Volgens mij blijven ze doorwerken totdat de canbus in slaap is. En dat kan LANG duren als je aan de auto werkt...
(elke sensor die actief blijft/geactiveerd wordt, maakt dat het weer x minute langer duurt).
Krijg bijna zin om 't uit te proberen een x))
En de auto ging rechtdoor over de rotonde omdat de sleutel eruit was gehaald, waardoor de auto op stuurslot sprong? Want dan zijn we weer terug bij het puntje weten waar je mee bezig bent...MarioC70 schreef:Je ziet ook dat bij veel aanrijdingen die zakken niet ontploffen,we hebben hier een Volvo staan die vreselijk hard rechtdoor over een rotonde is gegaan,de auto is aan de onderzijde total loss en met de airbags is niets gebeurd.
De achteras is er bijna compleet onderuit geschoven.
Rare reactie,maar het zal wel...Quota schreef:En de auto ging rechtdoor over de rotonde omdat de sleutel eruit was gehaald, waardoor de auto op stuurslot sprong? Want dan zijn we weer terug bij het puntje weten waar je mee bezig bent...MarioC70 schreef:Je ziet ook dat bij veel aanrijdingen die zakken niet ontploffen,we hebben hier een Volvo staan die vreselijk hard rechtdoor over een rotonde is gegaan,de auto is aan de onderzijde total loss en met de airbags is niets gebeurd.
De achteras is er bijna compleet onderuit geschoven.
Wanneer mag ik bij je langs kommu ?MarioC70 schreef:Het is simpel te proberen,geef aan de zijkant van de auto waar de sensor zit een flinke klap met een hamer en wacht af wat er gebeurd met de sleutel er uit...VolvoTech schreef:MarioC70 schreef: Ik begrijp wat je bedoeld,maar als je de hele dag in die materie zit,dan wordt je inderdaad wat makkelijker.
Wat we wel doen is een piekspanning adapter op de accu zetten in sommige gevallen,dezelfde die je bij electrisch,s lassen gebruikt.
De contact sleutel verwijderen we uiteraard uit het slot,dan zijn de airbags enz niet meer geactiveerd.
Hmmmm. Interessante. Dus de airbags doen het niet als je de contactsleutel er uit hebt. Volgens mij blijven ze doorwerken totdat de canbus in slaap is. En dat kan LANG duren als je aan de auto werkt...
(elke sensor die actief blijft/geactiveerd wordt, maakt dat het weer x minute langer duurt).
Krijg bijna zin om 't uit te proberen een x))
Excuus, ik ben de smiley vergeten... Ik reageer op de eerdere posting dat wanneer je de sleutels uit het contact haalt, dat dan de airbags niet meer afgaan. Zou voor mij ook de verklaring zijn waarom een auto rechtdoor over de rotonde gaat...MarioC70 schreef:Rare reactie,maar het zal wel...Quota schreef:En de auto ging rechtdoor over de rotonde omdat de sleutel eruit was gehaald, waardoor de auto op stuurslot sprong? Want dan zijn we weer terug bij het puntje weten waar je mee bezig bent...MarioC70 schreef:Je ziet ook dat bij veel aanrijdingen die zakken niet ontploffen,we hebben hier een Volvo staan die vreselijk hard rechtdoor over een rotonde is gegaan,de auto is aan de onderzijde total loss en met de airbags is niets gebeurd.
De achteras is er bijna compleet onderuit geschoven.
Je reageerd op iets waar jezelf geen verstand van hebt,apart..
Dat mag altijd...VolvoTech schreef:Wanneer mag ik bij je langs kommu ?MarioC70 schreef:Het is simpel te proberen,geef aan de zijkant van de auto waar de sensor zit een flinke klap met een hamer en wacht af wat er gebeurd met de sleutel er uit...VolvoTech schreef:
Hmmmm. Interessante. Dus de airbags doen het niet als je de contactsleutel er uit hebt. Volgens mij blijven ze doorwerken totdat de canbus in slaap is. En dat kan LANG duren als je aan de auto werkt...
(elke sensor die actief blijft/geactiveerd wordt, maakt dat het weer x minute langer duurt).
Krijg bijna zin om 't uit te proberen een x))
![]()
![]()