Pagina 2 van 2
Geplaatst: 17.10.2013 - 13:13
door bartje67
@varioclean,
Kan niet echt zeggen dat de bak laat schakeld. Heb het idee dat bij normaal rijden de bak eigenlijk wel doet wat deze moet doen. Zit alleen een hikje in 2-3 of 3-2. Niet echt storend.
Of de automaat ook slipt kan ik niet helemaal beoordelen. Als ik bijvoorbeeld keer stevig accellereer blijft de auto gestaag trekken, tikt de toerentellen krap het rode vlak aan en schakeld de bak netjes op zonder verlies van trekkracht. Mij lijkt als deze slipt dat er dan een toerental verhoging plaats vind zonder doortrekken voertuig.
Geplaatst: 17.10.2013 - 13:46
door MarioC70
dennis850estate schreef:waarom sleutel je er niet gewoon een paar nieuwe solenoids in?
Dat is ook het plan.
Je moet toch wat proberen.
Geplaatst: 18.10.2013 - 10:18
door dennis850estate
Is klusje dat ik vaak gedaan heb met goede resultaten. Er zijn paar dingen waar je even op moet letten
-Stekkertjes op solenoids kun je losmaken door er voorzichtig een fittingschroevendraaier tussen te tikken. De harde kunststof van de solenoide breekt snel.
-Pakkingresten op deksel hoef je niet volledig te verwijderen. Alleen de hoger liggende delen.
-Subframe alleen aan voorzijde laten zakken.
Geplaatst: 18.10.2013 - 11:12
door MarioC70
Ik weet het,heb het vaker gedaan.

Geplaatst: 18.10.2013 - 11:20
door dennis850estate
Eigenlijk had ik niet anders verwacht.. Succes met de rep.
Geplaatst: 30.10.2013 - 18:20
door David Oudshoorn
Deze schakelstootjes zullen naar verwachting het kleppenblok zijn of slijtage in de ventielen of slijtage inwendig in het kleppenblok
Deze automaten zijn best gevoelig voor onderhoud.
Let op onderhoud aan de automaat helpt wel maar repareert niet!!
Geplaatst: 11.12.2013 - 11:42
door bartje67
Bak laten spoelen.
Zeker een verbetering!
Schok in 2-3 en 3-2 nog voelbaar. Zeker bij benadering rotonde wil dat wel een bruut gaan. Zeker 3-2. Jammer, had gehoopt dat dit ook minder zou worden.
Valt mee te leven. Fluwelen voetje helpt.
Grootste probleem R-N-D voorbij. Pakt direct zijn versnelling. Geen pauze meer tussen N-D, maar direct schakelen.
Olie was vies, nu mooi de kleur zoals het hoort.
Kijken hoe lang dit goed gaat.
Nogmaals bedankt voor jullie input!
Geplaatst: 11.12.2013 - 12:43
door Morgenstond
Soms helpt het om nogmaals te flushen na een x-aantal kilometers. Bij mijn S60 heeft dat heel goed geholpen, hoewel de slijtage er natuurlijk niet mee weg is. Succes ermee!