Pagina 2 van 2
Geplaatst: 07.10.2013 - 13:40
door Morri
wombido schreef:Standkachel is in ons landje inderdaad wat overdreven. Woon je in het hoge noorden dan begrijp ik het wel. Mogelijk dat het daarom een onderdeel is van het Scandinavië pakket.
Nou, het lijkt mij ideaal

Geplaatst: 07.10.2013 - 14:44
door dbt
Vanochtend wel verrast dat de V40 inderdaad (vrijwel) direct warme lucht blaast

Had inderdaad hier op het forum al meegekregen dat die quick heater in mijn dieseltje zat maar al lang weer vergeten maar dus vanochtend stap ik in om naar mijn werk te gaan en ik rij weg... voel ik warme lucht blazen, oja! de quick heater

Geplaatst: 07.10.2013 - 14:57
door CHRISITO
Waarom diesels en geen bezines met deze extra heater. Dat is niet eerlijk !!
Geplaatst: 07.10.2013 - 15:21
door LightStar
CHRISITO schreef:Waarom diesels en geen bezines met deze extra heater. Dat is niet eerlijk !!
Volgens mij kan dat wel

is enkel een extra optie die je moet aanvinken.
Geplaatst: 07.10.2013 - 15:41
door dbt
klopt, voor benzine is het een optie. Uit de prijslijst:
781 • Quick heater functie (voor benzinemodellen, standaard bij diesel)
Geplaatst: 07.10.2013 - 15:54
door CHRISITO
En waarom standaard bij diesels? Moet een reden voor zijn.
Geplaatst: 07.10.2013 - 15:55
door dbt
Geen idee, worden diesels minder snel warm in het algemeen?
Geplaatst: 07.10.2013 - 15:57
door HakanC
dbt schreef:Geen idee, worden diesels minder snel warm in het algemeen?
Yep..
Geplaatst: 07.10.2013 - 15:59
door dbt
CHRISITO schreef:En waarom standaard bij diesels? Moet een reden voor zijn.
dbt schreef:Geen idee, worden diesels minder snel warm in het algemeen?
HakanC schreef:Yep..
En daar is je antwoord

Geplaatst: 07.10.2013 - 16:05
door CHRISITO
Leuk ! Bedankt

Geplaatst: 07.10.2013 - 16:46
door HakanC
Ok even een duidelijk technisch uitleg van internet geplukt.. U vraagt het wij doen het
Bij temperaturen rond het vriespunt krijg je te maken met de keerzijde van het geringe verbuik van een diesel motor: Het produceert veel minder warmte dan een benzine motor en bereikt daardoor opmerkelijk langzaam de gebruikelijke bedrijfstemperatuur. Als er dan ook nog warmte voor het interieur van het blok wordt onttrokken, dan wordt de opwarmtijd nog langer. Zeker bij temperaturen onder nul, heel rustig rijden en de interieurverwarming en ventilator op maximaal, kan beneden de normale bedrijfstemperatuur al een evenwicht ontstaan tussen warmteproductie in het blok en warmteafvoer naar de verwarming: de bedrijfstemperatuur van de motor komt dan bv. niet hoger dan 70°C. Bij een zwaardere motorbelasting door bv. een hogere snelheid of een helling stijgt de motortemperatuur, om dan op een langere daling of in overwegend 'bumper aan bumper' verkeer zelfs nog lager dan 70°C uit te komen.
Geplaatst: 07.10.2013 - 18:33
door pvdwaal
Zo, dat is behoorlijk koel... en dan te bedenken dat de achterbumper van mijn getunde Ibiza FR TDI aan het verkleuren / licht smelten was van van de uitlaat die ertussendoor stak

Geplaatst: 07.10.2013 - 21:28
door v40_ks
CHRISITO schreef:werkt die stoelverwarming snel?
ja, zoals twcoolen al zegt, gaat dat heel snel. 'stand1' en na twee minuten zet ik 'm weer uit

. Is meer dan voldoende om 'de kou uit het leer' te halen.
grt, Koen
Geplaatst: 07.10.2013 - 22:12
door Mike Philippens
Morri schreef:wombido schreef:Standkachel is in ons landje inderdaad wat overdreven. Woon je in het hoge noorden dan begrijp ik het wel. Mogelijk dat het daarom een onderdeel is van het Scandinavië pakket.
Nou, het lijkt mij ideaal

Voor de koukleumen is het inderdaad een uitkomst
Een vriend van me zet de hele weg de stoelverwarming aan, ook met dit weer van de afgelopen week... Maar hij heeft ook Spaanse pantoffels (say no more...)