Pagina 2 van 2

Geplaatst: 09.10.2013 - 06:32
door V70/2.4D/2003
volvo-s40 schreef:Welke is zwaarder ?
:lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 09.10.2013 - 07:19
door Max
arnoud schreef:Met een 170pk S60 was dat zeker haalbaar.

Ik zou altijd voor de S60 gaan, die is zo veel mooier...

Oh, je vraagt naar de kosten? Hmmm, beide niet echt goedkoop. Ga voor een Toyota...

S80 is een ouwe l*llen bak, hoe oud ben je? ;)
Niet iedereen is het met jou eens Arnoud.
Ik zou altijd voor een S80 gaan, die is zoveel mooier...

Maar met 17.500 km/jr zou ik inderdaad toch ook een D5 bekijken.

Geplaatst: 09.10.2013 - 10:46
door RoyvW
Max schreef:
arnoud schreef:Met een 170pk S60 was dat zeker haalbaar.

Ik zou altijd voor de S60 gaan, die is zo veel mooier...

Oh, je vraagt naar de kosten? Hmmm, beide niet echt goedkoop. Ga voor een Toyota...

S80 is een ouwe l*llen bak, hoe oud ben je? ;)
Niet iedereen is het met jou eens Arnoud.
Ik zou altijd voor een S80 gaan, die is zoveel mooier...

Maar met 17.500 km/jr zou ik inderdaad toch ook een D5 bekijken.
Of voor LPG, dat is nog goedkoper. ;)

Geplaatst: 09.10.2013 - 10:54
door Max
RoyvW schreef:Of voor LPG, dat is nog goedkoper. ;)
Klopt, ik heb ook jaren op LPG gereden, met veel plezier (aan de pomp).
Maar 3 ton op gas vind ik wel veel, ook voor een Volvo.

Geplaatst: 09.10.2013 - 10:57
door RoyvW
Max schreef:
RoyvW schreef:Of voor LPG, dat is nog goedkoper. ;)
Klopt, ik heb ook jaren op LPG gereden, met veel plezier (aan de pomp).
Maar 3 ton op gas vind ik wel veel, ook voor een Volvo.
Dan zou mijn auto er ieder moment mee moeten ophouden, maar dat ziet er niet naar uit. :)

Geplaatst: 09.10.2013 - 11:00
door Waltersan
kijkend naar de kosten is de S60 G3 een slimmere keus, alhoewel er na 3 ton wel wat kosten kunnen komen aan de gas installatie. maar de S80 heeft ook een aardige boodschap gedaan, dus check bij die (eigenlijk beiden) goed het onderstel; rubbers, draagarmen, en uiteraard de algehele staat van onderhoud.
achterstallig onderhoud kan aardig in de kosten lopen, kan zomaar 1000 -2000 euro zijn. Als je het zelf kunt doen scheelt dat, maar als je alles bij de dealer laat doen, tikt het hard aan

kijkend naar de auto qua model, is de S80 meer de luxe limosine om km's te maken, met meer luxe en comfort en meer binnenruimte, maar leent zich minder (/niet) voor sportief bochten gedrag.

het verbruik is bij beiden op benzine tussen de 1 op 10 en 1 op 12, afhankelijk van je rechtervoet en de algehele staat van de auto. (maar 1 op 7 is ook haalbaar).
het verbruik op gas zal een 10 -15% hoger zijn.

Geplaatst: 09.10.2013 - 11:04
door Max
RoyvW schreef:
Max schreef:Maar 3 ton op gas vind ik wel veel, ook voor een Volvo.
Dan zou mijn auto er ieder moment mee moeten ophouden, maar dat ziet er niet naar uit. :)
Dat heb ik niet gezegd, mijn S80 op g3 heb ik 5 jaar geleden verkocht met 297.000 op de teller en die heeft de 4 ton gehaald (inmiddels wel ter ziele).