Pagina 2 van 3
Geplaatst: 12.01.2014 - 22:00
door MU
mightyspawn schreef:Ik dacht al niet veel eerder, in de paar jaren 70 auto's die ik gesloopt heb nog nooit zulke dingen gezien. En autos van begin jaren 80 wel.
En dit patent dan? ingediend 1958:
http://www.google.com/patents/US3022557
mightyspawn schreef:Maarja wordt beetje offtopic.
Heeft TS geen enkel bezwaar tegen

Geplaatst: 12.01.2014 - 22:19
door martin _b
Google ::(
Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 02.02.2014 - 20:49
door MU
Even wat lol gehad met de tank
vandaag 
Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 27.05.2014 - 23:11
door MU
Een kleine update: het blijft genieten en probleemloos rijden met de 940

M'n collega moest even wennen aan de lange neus en parkeerde een heg omver, maar ook daar kan ie tegen.
Heb hem nu een aantal keer op/over de grens gehad en ik kan er mee lezen en schrijven

lang leve RWD!
[edit maaaaaaaaaaaanden na de post: RWD natuurlijk! niet de RDW hehe]
Wel na 6000 km een liter olie moeten bijvullen (das nieuw...) - weet iemand of redblocks wel vaker een slokje olie lusten?
Omdat de meeste foto's onderhand verdwenen zijn de mooiste toch maar weer even hier

Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 27.05.2014 - 23:23
door lint
Het blijft een hele mooie auto die ook goed gebruikt wordt. Dat olieverbruik is keurig netjes, alle motoren gebruiken olie, is heel normaal.
Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 28.05.2014 - 12:13
door Scotloop
Blijft een mooie tank!!!

Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 21.07.2014 - 00:53
door MU
update!
De 940 werd vorige maand 17 en kwam vrijdag zonder aanmerkingen door de APK (naja, ruitenwissers...).
Koelvloeistof zakte langzaam en de laatste maanden druppelde de radiateur, dus er zit nu een nieuwe in (Nissens) en op verzoek ook een nieuwe thermostaat.
Enige is dat er weer teveel vocht in de remvloeistof zat, terwijl de remleidingen nog goed lijken te zijn. Ik wees de garage erop dat ze het vorig jaar ook vervangen hadden (doorgespoeld). Na extra controle moest de vloeistof toch vervangen worden, maar met een aardig gebaar van de garage die uit eigen beweging de helft voor z'n rekening nam

Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 21.07.2014 - 10:35
door Scotloop
Oeeeh mooizo!

17 alweer?

Zo oud lijkt hij niet! Nja mijne wordt in december 17 haha (a)
Wel vaag van de remvloeistof (?), maar hee als hij blijft remmen prima toch? haha
Groetjess

Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 21.07.2014 - 13:28
door MU
Ja voor de apk is dat prima, maar je wilt niet dat het remsysteem van binnen gaat corroderen door het vocht. Remvloeistof is hygrofiel dus trekt vocht aan, dat proces gaat sneller als de remleidingen poreus zijn geworden e.d.
Idd mooie leeftijd voor een auto

Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 21.07.2014 - 18:24
door martin _b
Altijd fijn om een vlekkeloze APK te hebben.
Zelfde leeftijd als die van mij.
Ook net APK gehad en zonder problemo er door.
Over enkele weken gaan we met deze 940 naar noord Zweden.
Dus km's maken.
Ben benieuwd.
Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 21.07.2014 - 19:08
door lint
Geen zorgen, het wordt vast een probleemloze reis naar Zweden.
Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 21.07.2014 - 19:18
door MU
Leuk! Veel plezier, wel een paar mooie foto's maken met de 940 he

(en posten)
Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 21.07.2014 - 19:54
door martin _b
lint schreef:
Geen zorgen, het wordt vast een probleemloze reis naar Zweden.
Daar zit ik niet zozeer over in.
Alleen heb ik nu meer ruimte. En je weet wat dat betekend.
Thanks MU
We gaan met de boot.
Uitstappen op Goteborg.
Traditiegetrouw met de Volvo langs het museum voor een foto.

Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 21.07.2014 - 20:28
door VolvoForLife1996
Heeft jouw 940 ook leren bekleding?
Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 21.07.2014 - 21:16
door martin _b
Die van mij half leer, half velours.
En elektrische verstelbare stoelen met geheugen.

Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 21.07.2014 - 23:53
door MU
VolvoForLife1996 schreef:
Heeft jouw 940 ook leren bekleding?
Nope.
Zou het eventueel wel willen, als ik een mooi interieur kan vinden van na '95, i.v.m. de zij-airbag (SIPS-bag) in de voorstoelen.
Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 22.07.2014 - 00:11
door VolvoForLife1996
Oke, was benieuwd of leren bekleding nou echt een must have was, maar nee dus.
Had trouwens nog een vraag, (ik blijf maar vragen).
Als ik volgend jaar naar Frankrijk wil rijden, is een Non-turbo dan net zo goed als een HPT 940?
Mij lijkt een non-turbo betrouwbaarder dan met een turbo?
Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 22.07.2014 - 10:12
door lint
De 940 motoren met turbo, LPT en HPT, zijn erg betrouwbaar en goed voor heel veel kilometers.
Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 22.07.2014 - 11:02
door MU
En kijk toch eens wat een mooie aanblik zo'n LPT biedt ...

Re: De 940 van Emile
Geplaatst: 22.07.2014 - 11:49
door lint
Inderdaad, mooi zo'n echte motor zonder allerhande kunststof afdekkappen.