Geplaatst: 18.10.2013 - 19:38
mijn ervaring met een MY07 V70N D5 is dat ie met 185pk moeite heeft het vermogen op de weg te krijgen en de remmen eigenlijk al te krap zijn. Ik heb mijn N nooit getuned.
Welkom op Volvo-Forum.nl - Het forum voor alle Volvoliefhebbers
https://www.volvo-forum.nl/
Exact mijn bevinding.NielsPHEV schreef:mijn ervaring met een MY07 V70N D5 is dat ie met 185pk moeite heeft het vermogen op de weg te krijgen en de remmen eigenlijk al te krap zijn. Ik heb mijn N nooit getuned.
Niet echt in de buurt maar wel een mooi ritje binnendoor, Fasttech in Neede.Harrywarry schreef:dank voor het delen van jullie ervaringen!
misschien toch bij Volvotune een ecotune overwegen met een lichtere vermogens toename....
Zijn er ook gerenommeerde tuners in de omgeving van Zwolle?
Natuurlijk rij ik graag een stukje verder, maar als het niet hoeft......
Toch wel een nuancering over de betrouwbaarheid na tuning van de 2.4D. Ik heb meerdere malen problemen gehad met de koppeling gekregen na tuning. Dat zijn hele dure reparaties. Overigens heb ik de huidige ook weer getuned met een Rica map met 205 of 185 pk. Ik ben bewust niet verder gegaan vanwege de koppeling. Deze kan ik wisselen met de isoftloader. Ik heb gelijk de EGR dicht laten zetten.koen.s schreef: ik snap nooit waarom hier altijd moelijk wordt gedaan over tunning.
Bak kapot en allerlij onzin.
Als er iets stuk zou gaan, is de oorzaak de bestuurdr of de software.
Ik rij een 98 R met 340 pk, volgend jaar 400+ pk.
Nooit iets stuk gegaan door tuning.
Met de V70N R uit 2003 ook geen problemen, deze doet bijna 370 pk.
Dit alles gaat al jaren goed, allebij meer dan 2 ton gedraaid.
Dan is de koppeling te zwak voor tuning, en niet de bak.edraket schreef:Toch wel een nuancering over de betrouwbaarheid na tuning van de 2.4D. Ik heb meerdere malen problemen gehad met de koppeling gekregen na tuning. Dat zijn hele dure reparaties. Overigens heb ik de huidige ook weer getuned met een Rica map met 205 of 185 pk. Ik ben bewust niet verder gegaan vanwege de koppeling. Deze kan ik wisselen met de isoftloader. Ik heb gelijk de EGR dicht laten zetten.koen.s schreef: ik snap nooit waarom hier altijd moelijk wordt gedaan over tunning.
Bak kapot en allerlij onzin.
Als er iets stuk zou gaan, is de oorzaak de bestuurdr of de software.
Ik rij een 98 R met 340 pk, volgend jaar 400+ pk.
Nooit iets stuk gegaan door tuning.
Met de V70N R uit 2003 ook geen problemen, deze doet bijna 370 pk.
Dit alles gaat al jaren goed, allebij meer dan 2 ton gedraaid.
Overigens kan o.a. Fasttech op maat tunen. Je kunt bijvoorbeeld het koppel bij lage toeren beperken zodat de koppeling het wat minder zwaar heeft. Dat kan Volvotune ongetwijfeld ook. Rica kan ook alles op maat doen, maar dat is bij Rica wat minder vanzelfsprekend.
Wat een onzin is dit, net zo krom als de apk regels.V70/2.4D/2003 schreef:En dan nog eventjes hoor, ter verhoging van de feestvreugde in die altijd weer leuke tuning-topic's:
Alvorens de stekker er in gaat en je van 185 pk naar de gewenste (in eerste aanleg) 240 PK gaat, verdient het de aanbeveling eerst eens met de Dienst Wegverkeer (RDW) in conclaaf te gaan om te bezien of een dergelijke wijziging wel binnen de geldende wet- en regelgeving gaat vallen en je niet gaat spelen met de geldigheid van je kentekenbewijs.
Kort door de bocht: Na een dergelijke tuning is het voertuig niet langer in overeenstemming met het kentekenbewijs omdat er dusdanige wijzigingen aan de "constructie" zijn doorgevoerd dat het voertuig niet langer in overeenstemming is met de typegoedkeuring op grond waarvan het kentekenbewijs ia afgegeven. En dan vervalt feitelijk de geldigheid van het kentekenbewijs en mag het voertuig dus niet langer op de weg (als bedoeld in art. 1 WvW '94) worden gebruikt.
Maar, Nederland zou Nederland niet zijn als ze daar een soort van "marge" voor hebben en aldus even bellen of mailen.
En voor de juiste context: Het is een tip, geen mening, geen zgn. IWAB-posting of anti-tuningboodschap.
En weet je wat nou zo leuk is: ik heb de regels niet verzonnen, dat heeft de overheid gedaan.Wat een onzin is dit, net zo krom als de apk regels.
Dat weet ik, ik geef jou niet de schuld.V70/2.4D/2003 schreef:En weet je wat nou zo leuk is: ik heb de regels niet verzonnen, dat heeft de overheid gedaan.Wat een onzin is dit, net zo krom als de apk regels.
dank je voor je info, hier had ik nog niet aan gedacht.V70/2.4D/2003 schreef:En dan nog eventjes hoor, ter verhoging van de feestvreugde in die altijd weer leuke tuning-topic's:
Alvorens de stekker er in gaat en je van 185 pk naar de gewenste (in eerste aanleg) 240 PK gaat, verdient het de aanbeveling eerst eens met de Dienst Wegverkeer (RDW) in conclaaf te gaan om te bezien of een dergelijke wijziging wel binnen de geldende wet- en regelgeving gaat vallen en je niet gaat spelen met de geldigheid van je kentekenbewijs.
Kort door de bocht: Na een dergelijke tuning is het voertuig niet langer in overeenstemming met het kentekenbewijs omdat er dusdanige wijzigingen aan de "constructie" zijn doorgevoerd dat het voertuig niet langer in overeenstemming is met de typegoedkeuring op grond waarvan het kentekenbewijs ia afgegeven. En dan vervalt feitelijk de geldigheid van het kentekenbewijs en mag het voertuig dus niet langer op de weg (als bedoeld in art. 1 WvW '94) worden gebruikt.
Maar, Nederland zou Nederland niet zijn als ze daar een soort van "marge" voor hebben en aldus even bellen of mailen.
En voor de juiste context: Het is een tip, geen mening, geen zgn. IWAB-posting of anti-tuningboodschap.
Wat voor vermogen heb je dan?Harrywarry schreef:dank je voor je info, hier had ik nog niet aan gedacht.V70/2.4D/2003 schreef:En dan nog eventjes hoor, ter verhoging van de feestvreugde in die altijd weer leuke tuning-topic's:
Alvorens de stekker er in gaat en je van 185 pk naar de gewenste (in eerste aanleg) 240 PK gaat, verdient het de aanbeveling eerst eens met de Dienst Wegverkeer (RDW) in conclaaf te gaan om te bezien of een dergelijke wijziging wel binnen de geldende wet- en regelgeving gaat vallen en je niet gaat spelen met de geldigheid van je kentekenbewijs.
Kort door de bocht: Na een dergelijke tuning is het voertuig niet langer in overeenstemming met het kentekenbewijs omdat er dusdanige wijzigingen aan de "constructie" zijn doorgevoerd dat het voertuig niet langer in overeenstemming is met de typegoedkeuring op grond waarvan het kentekenbewijs ia afgegeven. En dan vervalt feitelijk de geldigheid van het kentekenbewijs en mag het voertuig dus niet langer op de weg (als bedoeld in art. 1 WvW '94) worden gebruikt.
Maar, Nederland zou Nederland niet zijn als ze daar een soort van "marge" voor hebben en aldus even bellen of mailen.
En voor de juiste context: Het is een tip, geen mening, geen zgn. IWAB-posting of anti-tuningboodschap.
Na het lezen van alle reacties denk ik dat ik voor een eco tuning ga met een lichte vermogens toename...
dat heb je mooi omschreven als antwoord op koen's vraag. Of bedoel je mijn financiƫle vermogen? Die is volgens mijn negatiefV70/2.4D/2003 schreef:Hij heeft nu 185 dieselpaarden en wil graag dat deze zich op enigerlei wijze voortplanten tot een hoger aantal dieselpaarden en iets meer Nm.