Pagina 2 van 3
Geplaatst: 27.10.2013 - 20:57
door Thom
Het is een typisch verhaal (test zou ik het niet willen noemen) in AutoWeek-stijl: er is een vantevoren bedacht centraal thema (veiligheidsfeatures), en en passant wordt de rest ook nog even meegenomen; na het lezen ben je nauwelijks iets wijzer.
Laat onverlet dat het pijnlijk is dat Volvo het zover heeft laten komen. Men had met de introductie van zaken als City Safety, BLIS en Collision Warning dit veel grootser en opvallender moeten uitventen. Nu zijn diverse merken Volvo voorbijgestreefd op dit vlak (wet van de remmende voorsprong?) en is de geest uit de fles. Zonde!
Men heeft inderdaad de vanafprijzen aangehouden, de testauto betrof een Summum met de nodige goodies (dezelfde die ook figureerde in die filmpjes bij bouwmarkten, een grijze MY2014 met 18" Sleipners).
Als blad vind ik het niet veel soeps, online is AW m.i. een briljant, compleet autoplatform geworden in de loop der jaren.
Geplaatst: 27.10.2013 - 22:26
door Edwin
lint schreef:Eigenlijk zijn wij als Volvoforum geen haar beter dan Autoweek!
Jawel hoor, zolang het maar hosanna voor Volvo is, ben ik heel objectief! :twisted:
Heb de test ook gelezen (heb nog 1,8 jaar lidmaatschap te goed :roll: ) niet verrassend. Ze waaien met de wind mee, ene keer is het weer haleluja voor de 1.6 T4 koffiemolen (zie topic
tenenkrommend) en in deze autoweek op pagina 12 denken ze weer ineens met weemoed terug aan de T-5R en lopen ze te nuilen dat je de laatste tijd niet voor een sportieve station bij de Volvo dealer hoefde aan te kloppen?? FF de T6 over het hoofd gezien??
Ik snap ze niet?
Gr. Edwin.
Geplaatst: 27.10.2013 - 23:27
door gsx750r
OGA244 schreef:een 180pk tegen een 215pk (dat had een nw D4 van 181pk moeten zijn)
Nou, ik snap er niets meer van.
- E220 CDI: 170 pk
- E250 CDI: 204 pk
- V70 D4: 181 pk
- V70 D5: 215 pk
Eens even kijken:
- E220 CDI vs V70 D4 -> 11 pk verschil in het voordeel van Volvo
- E250 CDI vs V70 D5 -> ook 11 pk verschil in het voordeel van Volvo
Maar als een D5 het in deze test met 45 pk verschil in zijn voordeel al niet kan winnen van de MB dan zou het met slechts 11 pk verschil in zijn voordeel al helemaal niets geworden zijn, toch ......
Best moeilijk hoor, auto's testen ....... vooral als
Volvo for life niet je slogan is.
Ik zeg altijd maar: "Dat de beste maar mag winnen"
Maar ik zal eens even gaan kijken op het MB-forum of ze daar niet in een juichstemming zijn dat hun 'zwakke' E220 CDI zo'n beresterke V70 D5 heeft verslagen ......
Rob
Geplaatst: 28.10.2013 - 08:10
door Quota
gsx750r schreef:
Maar als een D5 het in deze test met 45 pk verschil in zijn voordeel al niet kan winnen van de MB dan zou het met slechts 11 pk verschil in zijn voordeel al helemaal niets geworden zijn, toch ......
Best moeilijk hoor, auto's testen ....... vooral als
Volvo for life niet je slogan is.
Ik zeg altijd maar: "Dat de beste maar mag winnen"
Maar ik zal eens even gaan kijken op het MB-forum of ze daar niet in een juichstemming zijn dat hun 'zwakke' E220 CDI zo'n beresterke V70 D5 heeft verslagen ......
Rob
+1
Geplaatst: 28.10.2013 - 14:36
door gsx750r
Nou begrijp ik waarom sommige spreken over oneerlijk want de V70 heeft niet
alle tests doorlopen ........
http://i41.tinypic.com/nw0h6u.png
Rob
O ja, deze bijdrage is geschreven tijdens droog weer, 21 graden en een zwakke zuidwestelijke wind !
Geplaatst: 28.10.2013 - 14:55
door Gast
gsx750r schreef:Nou begrijp ik waarom sommige spreken over oneerlijk want de V70 heeft niet
alle tests doorlopen ........
http://i41.tinypic.com/nw0h6u.png
Rob
O ja, deze bijdrage is geschreven tijdens droog weer, 21 graden en een zwakke zuidwestelijke wind !
Niet zo somber. Paar nieuwe raampjes en wat uitdeuken zonder spuiten en klaar is kees.
Geplaatst: 28.10.2013 - 14:59
door Gerardf
Ach het roof protection system van de Mercedes werkt niet.
Geplaatst: 28.10.2013 - 15:07
door MN-NL
Dergelijke test was al op een eerder model V70 gedaan - gelijksoortig resultaat
(niemand hier hoop ik - want dit wens ik zelfs geen enkele mercedesrijder toe. Kost alleen maar en levert niks op).
Gr. Marc
Geplaatst: 28.10.2013 - 15:21
door JeroenSpock
Apk van de Benz op de foto was toch verlopen

Geplaatst: 28.10.2013 - 16:11
door OGA244
maar om dan meteen maar met stenen te gaan gooien?
Geplaatst: 28.10.2013 - 16:19
door Walter
MODS Edit: heren, letten we op de schade foto's! Ook al is het een MB
Geplaatst: 28.10.2013 - 16:48
door ps-amazon
prima artikel
goede uitslag

Geplaatst: 28.10.2013 - 16:57
door ps-amazon
overigens op het Mercedes forum niets over gelezen, men vindt het daar kennelijk geen nieuws

Geplaatst: 28.10.2013 - 18:58
door jpwg001
gsx750r schreef:Nou begrijp ik waarom sommige spreken over oneerlijk want de V70 heeft niet
alle tests doorlopen ........
http://i41.tinypic.com/nw0h6u.png
Rob
O ja, deze bijdrage is geschreven tijdens droog weer, 21 graden en een zwakke zuidwestelijke wind !
Of ze heeft de test glansrijk doorstaan!
Geplaatst: 28.10.2013 - 19:53
door diesel01
Maar mensen...even on topic.
Hoe goed en mooi wij Volvo ook vinden ik zou het vreemd vinden als de V70 als winnaar uit de bus kwam.
Dat Mercedes Benz als beste uit de test komt is, denk ik, dik verdient.
Wij zijn vanwege pech met onze eigen auto eens met een E vanuit Z Dld gekomen en dat klopte allemaal erg goed, enige nadeel van een E op Duitse platen zijn NLers die ineens een..kuch..bijzondere rijstijl kregen.
Ik vind overigens de nieuwe E een mooiere verschijning dan de huidige V70 met nieuwe neus en zo.
Geplaatst: 28.10.2013 - 20:40
door 4wielen
Onzinnige test. Wat is het verschil tussen een politie-auto en een taxi, wie is daar nou in geïnteresseerd???
Geplaatst: 28.10.2013 - 20:49
door Auk
Ben zo langzamerhand volledig klaar met dat blad. Paar weken geleden testte ze de C30 tegen een 1-serie, de 1-serie vol met opties en accessoires en de C30 had nog niet een stuurwielbediening...
Appels en peren, zoals altijd.
Geplaatst: 28.10.2013 - 21:51
door Msuidgeest
Ik was 20 jaar geleden al klaar met dat blad ... Met AutoVisie trouwens ook sinds het een onderdeel is van de Telegraag Media Groep.
Geplaatst: 28.10.2013 - 22:06
door evert65
nadeel van een E op Duitse platen zijn NLers die ineens een..kuch..bijzondere rijstijl kregen.
vreemd, hoe dat zo?, ik zie vaak zat duutsers op de weg, maar vreemd rijgedrag van nlers heb ik nog nooit bemerkt
serieus hoor !
Geplaatst: 28.10.2013 - 22:10
door diesel01
evert65 schreef:nadeel van een E op Duitse platen zijn NLers die ineens een..kuch..bijzondere rijstijl kregen.
vreemd, hoe dat zo?, ik zie vaak zat duutsers op de weg, maar vreemd rijgedrag van nlers heb ik nog nooit bemerkt
serieus hoor !
Mensen die je er ineens niet meer tussen laten en ook voorrang verlenen schijnt ineens anders te werken.