Pagina 2 van 3
Geplaatst: 26.10.2013 - 15:23
door MarioC70
Het is een T4
T5
of T7 op het eind,alleen een T op het eind kan dus niet.Mits hij echt van 2007 is..
Geplaatst: 26.10.2013 - 15:32
door Nicolas
T5, dat staat alleszins op mijn certificaat van overeenstemming.
Maandag bel ik rond, hopelijk vind ik er eentje.
Geplaatst: 26.10.2013 - 15:36
door MarioC70
Geplaatst: 28.10.2013 - 12:01
door BlackcurrantV70
Wie is die man die je distributieriem vervangen heeft dan ?
Niet bij de dealer laten doen ?
Geplaatst: 28.10.2013 - 12:26
door Nicolas
Geen dealer maar een garagist met veel ervaring. Ondertussen ongeveer 15000 km met nieuwe riem gereden zonder last. Kan dat dat je dat niet merkt? Een slechtgeplaatste riem? Het blijft in mijn hoofd rondspoken.
Geplaatst: 28.10.2013 - 12:38
door Thijs
Als er bij de distributie iets is afgebroken zien ze dat wel bij de check naar de schade. En verkeerde timing had je wel gemerkt.
Geplaatst: 28.10.2013 - 14:21
door Nicolas
Ik kan een mooie D5244T7 op de kop tikken, past die?
Geplaatst: 28.10.2013 - 14:26
door MarioC70
Nicolas schreef:Ik kan een mooie D5244T7 op de kop tikken, past die?
Dat is een 92kw motor,of je moet alleen het draaiend gedeelte gebruiken en de rest overzetten..dus het onderblok en de cilinderkop..
cilinderinhoud,boring en slag zijn hetzelfde..
Maar of het verstandig is betwijfel ik..
Geplaatst: 28.10.2013 - 14:49
door edraket
Meestal krijg je alleen het draaiende gedeelte, dus dat lijkt me geen probleem.
T4/T5/T6 en T7 zijn allemaal identiek op de software na. Ook de turbo, injectoren enz is allemaal identiek.
Geplaatst: 28.10.2013 - 14:51
door kevinwalter
Al nieuws van de Volvo garage?
Geplaatst: 28.10.2013 - 17:06
door Thijs
Ik ben ook wel benieuwd idd!
Geplaatst: 28.10.2013 - 19:09
door evert65
velen vragen naar het verhaal van de garage, maar:
gekocht van vrienden
hoe is het met de vriendschap afgelopen?
Geplaatst: 28.10.2013 - 23:00
door lint
Dat zijn nu vast vage kennissen geworden!
Geplaatst: 29.10.2013 - 09:53
door kevinwalter
Nee maar:
Nicolas schreef:Het is een auto van 2007 met 163pk.
Morgen breng ik hem naar de Volvo garage, dan ben ik zeker. Niet zo leuk voor mijn garagist maar ja...
Dank voor info
Ben benieuwd wat die garage er dus van zei. Misschien is het wel iets simpelers dan een heel nieuw motorblok?
Geplaatst: 29.10.2013 - 11:54
door Nicolas
Inderdaad, het verhaal gaat als volgt. We begonnen aan de motor te werken en ineens liep alles goed. Ze hebben er reinigingsproduct in gekapt en hoge toeren gemaakt. Vanavond lezen ze de boel uit en hopla, auto klaar. Toch wel vreemd, van koop maar meteen een nieuwe motor naar er scheelt niets.
Soit ik wacht af tot vanavond. Oorzaak, u rijdt te tam mijnheer en dat kan wel kloppen!!
Geplaatst: 29.10.2013 - 11:55
door Nicolas
Onze vrienden, niemand veroordelen tot zekerheid!
Ze schamen zich dood!!
Geplaatst: 29.10.2013 - 12:18
door marstijn
Ik heb dit vorig jaar 2 keer meegemaakt met mijn v70 2.4 d uit 2007, tweemaal gestrand in buitenland. Bij mij gaf injector 4 storing tot tweemaal toe. De seals van de connectoren van de injectoren waren vervuild waardoor het signaal geblokkeerd werdt. Eerste maal zijn ze gereinigd en teruggezet. Half jaar later echter weer hetzelfde, uiteindelijk 5 nieuwe connectoren laten plaatsen en het was klaar.
Symptomen zijn identiek met wat ik hier boven les.
Geplaatst: 29.10.2013 - 12:47
door evert65
Nou, dan weet je nu ook wat je den moet
Gassen! en Rap!
Ga vanavond even de 31 op in duitsland
Geplaatst: 29.10.2013 - 12:55
door kevinwalter
Zie je, valt allemaal wel mee.
Als de motor op temperatuur is lekker gassen

Geplaatst: 29.10.2013 - 14:19
door Nicolas
Yep, vanavond eens 200 km gaan rijden op een flink tempo.
Vijf nieuwe injectoren plaatsen, dat is ook geen goedkope grap!!