Welk "thema" staar je aan?

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
LightStar
4th Gear member

uhm daar zit veel verschil in.

Kinetic, Momentum, Summum
MY13 Elegance Bruin, ECO Groen, Performance Rood
MY14 Elegance Grijs, ECO Groen, Performance Rood

R-Design
MY13 Elegance Blauw, ECO Blauw, Performance Blauw
MY14 Elegance Blauw, ECO Groen, Performance Rood
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack
reingraat
2nd Gear member

Jammer dat Performance Blauw niet meer bestaat in MY14.
[/b]D2 R-Design MY2014 - 455 Titanium Grey Metallic - PZ00 Leder Charcoal - Plus Line - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Zonder motor en modeltype - DAB+ - Verwarmbare voorruit - Interieurverlichting pack 2 - afneembare trekhaak
Tankiej
3rd Gear member

Ik dacht dat de MY14 modellen wel gelijk waren, maar dat is dus al niet eens zo. Weer wat geleerd! :)
Morri
2nd Gear member

Elegance (blauw) en in een "gekke bui" Performance.

Eco zal ik nooit gebruiken :-)
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ik vind de Elegance mode het prettigst rijden, dit omdat je de hele kilometerteller ziet :)
kisman
2nd Gear member

reingraat schreef:Jammer dat Performance Blauw niet meer bestaat in MY14.
Dat is meer dan jammer. Bij de R-design hadden ze gewoon alles blauw moeten laten/maken.
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
MichelR
6th Gear member

Wissel toch ook wel regelmatig..

Meestal Performance zodat je duidelijk de snelheid kan zien.
Voor de rust de Elegance.

Op lange stukken soms ECO
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
LHillen
2nd Gear member

LHillen schreef:
spacewagon schreef:ECO in de kleurenmodus. Waarom?

Omdat ik het Elegance niet zo mooi vind met dat bruin. Bovendien heb ik niet zoveel aan de temperatuur van de koelvloeistof. Die gaat rap naar de helft en blijft daar altijd staan. In ECO heb je daar zo'n leuke ECO-guide. Die is dynamisch.

Performance vind ik wat onrustig, met de grote getallen die verspringen als je iets langzamer of iets harder rijdt. Daarnaast vind ik het rood ook schreeuwerig. De linker meter is bij mij (bijna altijd) een meter voor de cruisecontrol; maar is niet echt heel duidelijk. Power meter is wel leuk!

Maar het belangrijkste is: de adaptieve cruise control. Deze geeft bij Elegance en ECO aan wat de snelheid is van je voorganger. Je ziet dus zodra hij deze heeft opgemerkt hoe hard hij rijdt en of het zin heeft 'm in te halen of niet. En vanaf welk moment. Die info mis ik bij Performance.
Juist! Zo doe ik het ook!

8)
Foutje, ik dacht dat ik op ECO draaide maar het is elegance.

ECO vind ik, zeker in het donker, te fel op mijn ogen. Misschien heb ik er , als brildrager, wat meer last van dan anderen.

Dat ik de snelheid van de voorganger zie vind ik wel fijn, dan kan ik er op anticiperen voordat de auto zelf de snelheid gaat terugbrengen.
Voskuh
2nd Gear member

LHillen schreef:
LHillen schreef:
spacewagon schreef:ECO in de kleurenmodus. Waarom?

Omdat ik het Elegance niet zo mooi vind met dat bruin. Bovendien heb ik niet zoveel aan de temperatuur van de koelvloeistof. Die gaat rap naar de helft en blijft daar altijd staan. In ECO heb je daar zo'n leuke ECO-guide. Die is dynamisch.

Performance vind ik wat onrustig, met de grote getallen die verspringen als je iets langzamer of iets harder rijdt. Daarnaast vind ik het rood ook schreeuwerig. De linker meter is bij mij (bijna altijd) een meter voor de cruisecontrol; maar is niet echt heel duidelijk. Power meter is wel leuk!

Maar het belangrijkste is: de adaptieve cruise control. Deze geeft bij Elegance en ECO aan wat de snelheid is van je voorganger. Je ziet dus zodra hij deze heeft opgemerkt hoe hard hij rijdt en of het zin heeft 'm in te halen of niet. En vanaf welk moment. Die info mis ik bij Performance.
Juist! Zo doe ik het ook!

8)
Foutje, ik dacht dat ik op ECO draaide maar het is elegance.

ECO vind ik, zeker in het donker, te fel op mijn ogen. Misschien heb ik er , als brildrager, wat meer last van dan anderen.

Dat ik de snelheid van de voorganger zie vind ik wel fijn, dan kan ik er op anticiperen voordat de auto zelf de snelheid gaat terugbrengen.
Op contrastmodus zetten dan, is een stuk rustiger
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius

Volvo V40 R-design !!
Tankiej
3rd Gear member

LHillen schreef: Foutje, ik dacht dat ik op ECO draaide maar het is elegance.

Er zit een draaiknopje links naast de knop om je lichten op aan/uit/auto te zetten, daarmee kan je de felheid van je dashboard aanpassen. Overigens gaat daarmee al je interieurverlichting ook in mee :P
Werkt volgens mij wel alleen zodra hij is overgeschakeld op avond/nacht modus, overdag doet dat knopje niks.
dbt
3rd Gear member
Contacteer:

Elegance, maar dan wel de blauwe versie (R-design MY14)

edit: en op contrast modus, lekker rustig
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique

Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT

foto's van mijn V40
Historie in beeld
Praveen
2nd Gear member

Contrast modus, kan iemand mij op weg helpen waar ik dat kan instellen?
Sinds vandaag in mijn bezit en nogal zitten switchen tussen performance en elegance
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
eQuation
2nd Gear member

Praveen schreef:Contrast modus, kan iemand mij op weg helpen waar ik dat kan instellen?
Sinds vandaag in mijn bezit en nogal zitten switchen tussen performance en elegance
Zelfde menu als je "thema's" één draaiwiel beweging naar boven of beneden en dat staat er "kleurmodus" of "contrast", afhankelijk waarin hij nu staat. Door op OK te drukken switch je.

Veel plezier trouwens :wink:
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Albert Einstein
Praveen
2nd Gear member

OK dank je wel. Zal er morgen even naar kijken.

Auto rijdt heerlijk! In mijn topic zal ik er binnenkort meer over vertellen.
Besteld 12-7-2013 Geleverd 30-10-2013Ingelevered op 29-11-2016: Volvo V40 D2 R-Design: Black Sapphire - R-Design Plus Line - Business Pack Pro - Interieur verlichtingspack 2 - Verwarmbare stoelen - Elektrisch bedienbare kindersloten - Volvo Alarm kl.3 - Keyless Drive - Verwarmbare voorruit - Extra getint glas achterportieren en achterklep - Uitschakelbare pasagiersairbag - Zonder model -en motortype aanduiding
Februari 2017 Mercedes Benz CLA SB 200d lease edition dct aut, Keyless Go, Urban Line, Stoelverwarming voor, Spiegelpakket, Lease Edition plus, Spiegelpakket
rverheij
Starter

LightStar schreef:uhm daar zit veel verschil in.

Kinetic, Momentum, Summum
MY13 Elegance Bruin, ECO Groen, Performance Rood
MY14 Elegance Grijs, ECO Groen, Performance Rood
Apart, ik heb een Summum MY13 en heb (gelukkig) Elegance Grijs.. :)
V40 D2 Summum MY2013, Vibrant Copper Metallic, Vasa Blond / Espresso Leather, Driver Support Line, IAQS, Intro Line, Verwarmbare voorstoelen, Clean Zone Interieur, DAB, Modern Wood, Laadvloer met Boodschappenhouder, Automatisch Dimmende binnenspiegel, Park Assist, Premium Audio, Security Line
zakraket
4th Gear member

Heb je m niet in contrastmode staan? Dan verdwijnt de meeste kleur

Dat bruin is wel poepie-lelijk ;)
V40 D2 R-Design | RICA 140pk/330Nm | Wit | R-Design Plus Line | Business pack Pro | Verwarmbare voorstoelen | Sensus Connect Touch - met navigatie | privacyglass | Dubbele bodem met bagagehouder
Wil je meer met je SCT? kijk hier
johanL
Starter

Elegance in contraststand, vind ik het rustigste.
ECO ben ik niet in geinteresseerd en Performance is veel te schreeuwerig.
Zephyrus
2nd Gear member

Ik vind de layout van de performance met de grote snelheidsaanduiding erg leuk, alleen jammer dat deze op de MY14 niet meer in het blauw is op de R-Design, ben niet zo'n fan van het rood.
BMW 4 (2017), Volvo V40 (2014), Volvo S40 (2011)
D2
3rd Gear member

Ik gebruik al tijden het Elegance thema, maar dan in de contraststand. Ik vind al die kleurtjes een beetje kinderachtig, in de contraststand vallen die zo goed als weg. Zo oogt het dashboard wat mij betreft het meest rustig.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation

Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Cascam
2nd Gear member

Eco in contrast, ik vind 't een sport om "e"tjes te verdienen
Volvo V40 D2 SUMMUM - misty blue metallic - P100 charcoal/charcoal leder - business pack pro- xenon pakket - extra getint glas
Plaats reactie

Terug naar “V40”