Pagina 2 van 2
Geplaatst: 29.10.2013 - 09:25
door LightStar
uhm daar zit veel verschil in.
Kinetic, Momentum, Summum
MY13 Elegance Bruin, ECO Groen, Performance Rood
MY14 Elegance Grijs, ECO Groen, Performance Rood
R-Design
MY13 Elegance Blauw, ECO Blauw, Performance Blauw
MY14 Elegance Blauw, ECO Groen, Performance Rood
Geplaatst: 29.10.2013 - 09:40
door reingraat
Jammer dat Performance Blauw niet meer bestaat in MY14.
Geplaatst: 29.10.2013 - 09:41
door Tankiej
Ik dacht dat de MY14 modellen wel gelijk waren, maar dat is dus al niet eens zo. Weer wat geleerd!

Geplaatst: 29.10.2013 - 09:44
door Morri
Elegance (blauw) en in een "gekke bui" Performance.
Eco zal ik nooit gebruiken

Geplaatst: 29.10.2013 - 09:47
door rsnhakan
Ik vind de Elegance mode het prettigst rijden, dit omdat je de hele kilometerteller ziet

Geplaatst: 29.10.2013 - 11:05
door kisman
reingraat schreef:Jammer dat Performance Blauw niet meer bestaat in MY14.
Dat is meer dan jammer. Bij de R-design hadden ze gewoon alles blauw moeten laten/maken.
Geplaatst: 29.10.2013 - 11:23
door MichelR
Wissel toch ook wel regelmatig..
Meestal Performance zodat je duidelijk de snelheid kan zien.
Voor de rust de Elegance.
Op lange stukken soms ECO
Geplaatst: 30.10.2013 - 13:16
door LHillen
LHillen schreef:spacewagon schreef:ECO in de kleurenmodus. Waarom?
Omdat ik het Elegance niet zo mooi vind met dat bruin. Bovendien heb ik niet zoveel aan de temperatuur van de koelvloeistof. Die gaat rap naar de helft en blijft daar altijd staan. In ECO heb je daar zo'n leuke ECO-guide. Die is dynamisch.
Performance vind ik wat onrustig, met de grote getallen die verspringen als je iets langzamer of iets harder rijdt. Daarnaast vind ik het rood ook schreeuwerig. De linker meter is bij mij (bijna altijd) een meter voor de cruisecontrol; maar is niet echt heel duidelijk. Power meter is wel leuk!
Maar het belangrijkste is: de adaptieve cruise control. Deze geeft bij Elegance en ECO aan wat de snelheid is van je voorganger. Je ziet dus zodra hij deze heeft opgemerkt hoe hard hij rijdt en of het zin heeft 'm in te halen of niet. En vanaf welk moment. Die info mis ik bij Performance.
Juist! Zo doe ik het ook!

Foutje, ik dacht dat ik op ECO draaide maar het is elegance.
ECO vind ik, zeker in het donker, te fel op mijn ogen. Misschien heb ik er , als brildrager, wat meer last van dan anderen.
Dat ik de snelheid van de voorganger zie vind ik wel fijn, dan kan ik er op anticiperen voordat de auto zelf de snelheid gaat terugbrengen.
Geplaatst: 30.10.2013 - 13:17
door Voskuh
LHillen schreef:LHillen schreef:spacewagon schreef:ECO in de kleurenmodus. Waarom?
Omdat ik het Elegance niet zo mooi vind met dat bruin. Bovendien heb ik niet zoveel aan de temperatuur van de koelvloeistof. Die gaat rap naar de helft en blijft daar altijd staan. In ECO heb je daar zo'n leuke ECO-guide. Die is dynamisch.
Performance vind ik wat onrustig, met de grote getallen die verspringen als je iets langzamer of iets harder rijdt. Daarnaast vind ik het rood ook schreeuwerig. De linker meter is bij mij (bijna altijd) een meter voor de cruisecontrol; maar is niet echt heel duidelijk. Power meter is wel leuk!
Maar het belangrijkste is: de adaptieve cruise control. Deze geeft bij Elegance en ECO aan wat de snelheid is van je voorganger. Je ziet dus zodra hij deze heeft opgemerkt hoe hard hij rijdt en of het zin heeft 'm in te halen of niet. En vanaf welk moment. Die info mis ik bij Performance.
Juist! Zo doe ik het ook!

Foutje, ik dacht dat ik op ECO draaide maar het is elegance.
ECO vind ik, zeker in het donker, te fel op mijn ogen. Misschien heb ik er , als brildrager, wat meer last van dan anderen.
Dat ik de snelheid van de voorganger zie vind ik wel fijn, dan kan ik er op anticiperen voordat de auto zelf de snelheid gaat terugbrengen.
Op contrastmodus zetten dan, is een stuk rustiger
Geplaatst: 30.10.2013 - 13:26
door Tankiej
LHillen schreef:
Foutje, ik dacht dat ik op ECO draaide maar het is elegance.
ECO vind ik, zeker in het donker, te fel op mijn ogen. Misschien heb ik er , als brildrager, wat meer last van dan anderen.
Dat ik de snelheid van de voorganger zie vind ik wel fijn, dan kan ik er op anticiperen voordat de auto zelf de snelheid gaat terugbrengen.
Er zit een draaiknopje links naast de knop om je lichten op aan/uit/auto te zetten, daarmee kan je de felheid van je dashboard aanpassen. Overigens gaat daarmee al je interieurverlichting ook in mee

Werkt volgens mij wel alleen zodra hij is overgeschakeld op avond/nacht modus, overdag doet dat knopje niks.
Geplaatst: 30.10.2013 - 16:31
door dbt
Elegance, maar dan wel de blauwe versie (R-design MY14)
edit: en op contrast modus, lekker rustig
Geplaatst: 30.10.2013 - 22:15
door Praveen
Contrast modus, kan iemand mij op weg helpen waar ik dat kan instellen?
Sinds vandaag in mijn bezit en nogal zitten switchen tussen performance en elegance
Geplaatst: 30.10.2013 - 22:29
door eQuation
Praveen schreef:Contrast modus, kan iemand mij op weg helpen waar ik dat kan instellen?
Sinds vandaag in mijn bezit en nogal zitten switchen tussen performance en elegance
Zelfde menu als je "thema's" één draaiwiel beweging naar boven of beneden en dat staat er "kleurmodus" of "contrast", afhankelijk waarin hij nu staat. Door op OK te drukken switch je.
Veel plezier trouwens

Geplaatst: 31.10.2013 - 02:09
door Praveen
OK dank je wel. Zal er morgen even naar kijken.
Auto rijdt heerlijk! In mijn topic zal ik er binnenkort meer over vertellen.
Geplaatst: 31.10.2013 - 13:30
door rverheij
LightStar schreef:uhm daar zit veel verschil in.
Kinetic, Momentum, Summum
MY13 Elegance Bruin, ECO Groen, Performance Rood
MY14 Elegance Grijs, ECO Groen, Performance Rood
Apart, ik heb een Summum MY13 en heb (gelukkig) Elegance Grijs..

Geplaatst: 31.10.2013 - 13:58
door zakraket
Heb je m niet in contrastmode staan? Dan verdwijnt de meeste kleur
Dat bruin is wel poepie-lelijk

Geplaatst: 01.11.2013 - 08:26
door johanL
Elegance in contraststand, vind ik het rustigste.
ECO ben ik niet in geinteresseerd en Performance is veel te schreeuwerig.
Geplaatst: 01.11.2013 - 11:17
door Zephyrus
Ik vind de layout van de performance met de grote snelheidsaanduiding erg leuk, alleen jammer dat deze op de MY14 niet meer in het blauw is op de R-Design, ben niet zo'n fan van het rood.
Geplaatst: 01.11.2013 - 12:50
door D2
Ik gebruik al tijden het Elegance thema, maar dan in de contraststand. Ik vind al die kleurtjes een beetje kinderachtig, in de contraststand vallen die zo goed als weg. Zo oogt het dashboard wat mij betreft het meest rustig.
Geplaatst: 03.11.2013 - 22:27
door Cascam
Eco in contrast, ik vind 't een sport om "e"tjes te verdienen