Kan je ook meteen die voetgangersairbag testen :evil:kisman schreef:Alternatief voor kartonnen dozen kan ook je schoonmoeder zijn.
City safety. Ik merk er niks van
- Voskuh
- 2nd Gear member
bmw 520, bmw 318, renault 5 gt turbo, opel kadett, mitshubitsi colt, nissan micra, peugeot 206, peugeot 206 roland garros, vw polo, deawoo nubira, ford focus station, seat leon 1, audi coupe (oer), subaru impreza, seat leon 2, toyota prius
Volvo V40 R-design !!
Volvo V40 R-design !!
- kisman
- 2nd Gear member
+1Voskuh schreef:Kan je ook meteen die voetgangersairbag testen :evil:kisman schreef:Alternatief voor kartonnen dozen kan ook je schoonmoeder zijn.
V40 D2 R-Design, Passion Red, Business Pack Pro, R-Desgin Plus Line, Verlichtingspack 2, Scandinavian Line, Premium Sound Multimedia, Extra getint glas achter, Stuurbekrachtiging met 3 instellingen, Volvo Guard Alarm, Keyless Drive, Verwarmde voorruit, Laadvloer met 2 niveau's, Verwarmde voorstoelen, Neerklapbare rugleuning passagiersstoel
- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
Ik zou bijna zeggen: als je er niks van merkt, dan werkt het goed 
Het hele idee van het systeem is dat het pas ingrijpt als jij dat zelf niet doet. Dus als je het gaat testen, mag je zelf inderdaad ook echt niks doen. Op het moment dat je denkt: "shit, hij doet het niet" en toch zelf gaat remmen, ben je dus nog "te vroeg" (lees: op tijd) en grijpt het systeem niet in.
Ik heb één keer een "ingreep" gehad, toen ik iets te snel (volgens het systeem) een parkeervak indraaide en er struiken voor de bumper in beeld kwamen. Toen stond ik ineens stil
Verder merk ik inderdaad nooit iets van het systeem.

Het hele idee van het systeem is dat het pas ingrijpt als jij dat zelf niet doet. Dus als je het gaat testen, mag je zelf inderdaad ook echt niks doen. Op het moment dat je denkt: "shit, hij doet het niet" en toch zelf gaat remmen, ben je dus nog "te vroeg" (lees: op tijd) en grijpt het systeem niet in.
Ik heb één keer een "ingreep" gehad, toen ik iets te snel (volgens het systeem) een parkeervak indraaide en er struiken voor de bumper in beeld kwamen. Toen stond ik ineens stil

▇ Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
▇ Volvo V40 T3 Momentum - MY2014: topic
▇ Volvo C30 1.6D Drive-E Sport - MY2009 lease
▇ Fiat Grande Punto 1.4-16v Sport - MY2006
▇ Mini Cooper S 1.3 Mk.VII - MY2000
Driving matters!
Driving matters!
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
rijd je handgeschakeld, of met de automaat? Ik snap namelijk niet, als het handgeschakeld is, hoe de Volvo je stilzetdiesel01 schreef:Ik heb laatst een ingreep gehad op een fietser die mij tegemoet kwam door rood ging en voor mij langs wilde kruisen, ik controleerde links en rechts op roodlicht rijders en zodoende had ik 3 sec geen zicht naar voren.
De fietser stond op 60cm van de auto en ik met de giechel op het stuur, geloof mij het werkt maar zo kort zou ik het zelf nooit laten komen.
Overigens werkte het systeem niet toen een fietser van links naar rechts vergat voorrang te verlenen..aan het einde van de remweg tikte ik net zijn bagagedrager aan..
8-7-2013 besteld, 2-10-2013 geleverd! D2 R-design, Black, business pack pro, R-design Pro, verwarmbare voorstoelen, keyless drive, zonder type aanduiding. foto's: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... 02#1221402
- Herko_ter_Horst
- 2nd Gear member
Vol op de rem gaan werkt wel hoorTimmie schreef: rijd je handgeschakeld, of met de automaat? Ik snap namelijk niet, als het handgeschakeld is, hoe de Volvo je stilzet

▇ Mazda MX-5 SKYACTIV-G 160 GT-M + Sports Pack - MY2016
Driving matters!
Driving matters!
In deze youtube doet hij het zelfs bij snelheden boven de 50km/h zonder probleem, well done Volvo!
-
- 2nd Gear member
FifthGear heeft toen een Up, de V40 en de Sklasse getest met dit soort systemen. Boeiend filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=PzHM6PVTjXo
-
- 3rd Gear member
Dat is het uitgebreide systeem. Standaard doet ie het tot 50kmh.Figaro schreef:In deze youtube doet hij het zelfs bij snelheden boven de 50km/h zonder probleem, well done Volvo!
@Diesel: dat het als metaal op metaal klinkt, zal de motor zijn die afslaat doordat er geremd wordt. Er is niet een apart circuit dat ineens een stang door je wielen slaat ofzo. De remmen gaan er vol op (en dan misschien wel met meer druk dan jij op je pedaaltje gebruikt) en dat houdt ie vast. Anders hou je een diesel niet tegen die in z'n 1 staat. Die wil dan echt wel door.
Of zou ie als je geen automaat hebt meteen de auto uitzetten? Want automatisch koppelen doet ie niet natuurlijk. Wat is de ervaring van de mensen die het al een keer getest hebben?

-
- 1st Gear member
Allen,
Zie bijgaande testresultaten van EuroNCAP.
Getest met City Safety & Collision Warning with Full Auto-Brake.
http://nl.euroncap.com/nl/results/aeb/testresults.aspx
Eén van de beste in de test.
(filmbeelden ook beschikbaar, na klikken op Volvo V40)
Zie bijgaande testresultaten van EuroNCAP.
Getest met City Safety & Collision Warning with Full Auto-Brake.
http://nl.euroncap.com/nl/results/aeb/testresults.aspx
Eén van de beste in de test.
(filmbeelden ook beschikbaar, na klikken op Volvo V40)
- danceplaza
- 2nd Gear member
elke keer bij die zelfde slagboom. 
ook paar keer bij een file al ingegrepen

ook paar keer bij een file al ingegrepen

Volvo V40 Summum D2 || Misty Blue || Espresso Brown leder
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
Opties: Intro line incl. Premium Audio || Security line incl. PCC
Panoramisch zonnedak || Sportchassis || Verwarmbare voorstoelen || Automatisch dimmende spiegel || Extra getint ramen achterportieren en achterklep || 17"; Segomo lichtmetalen velgen 225/45 R17
-
- 2nd Gear member
Hier ook al een paar keer kapot geschrokken bij een slagboom
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
- diesel01
- Geartronic member
Ik vraag mij dan toch af hoe jullie op een slagboom afrijden?
Het gegeven is dat het ding over de weg hangt, met 160km/u erop af komen rijden veranderd daar niets aan.
Ik heb nog nooit een ingreep gehad bij een slagboom maar doe dat ook met een paar km/u en wacht tot hij omhoog is.
Tegenover het app complex bij mijn kantoor hebben ze ook een slagboom en metname piet koerier raakt hem vaak omdat ze er met een bloedgang op af komen rijden.
Hij heeft er ook al eens afgelegen omdat er een storing inzat en hij helemaal niet omhoog ging, automobilist liep een barst in het raam op.
Het gegeven is dat het ding over de weg hangt, met 160km/u erop af komen rijden veranderd daar niets aan.
Ik heb nog nooit een ingreep gehad bij een slagboom maar doe dat ook met een paar km/u en wacht tot hij omhoog is.
Tegenover het app complex bij mijn kantoor hebben ze ook een slagboom en metname piet koerier raakt hem vaak omdat ze er met een bloedgang op af komen rijden.
Hij heeft er ook al eens afgelegen omdat er een storing inzat en hij helemaal niet omhoog ging, automobilist liep een barst in het raam op.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- dbt
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Zelf het systeem nog nooit in actie gehad op mijn V40, wil ik eigenlijk houden zo maar ben wel stiekem en beetje benieuwd maar door de reacties als "klinkt als ijzer op ijzer" ga ik dat maar lekker niet doen...
VOLVO V40 D2 R-Design MY14 Ice White
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Ford Fiesta 1.2 16v Trend
Ford Fiesta 1.2 16v Titanium
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
Renault Clio III 1.4 16v Dynamique
Voorgaand (lease/privé):
Citroën DS3 1.6 eHDi AIRDREAM So Chic
Peugeot 207 1.4 16v VTi X-line
Volvo V50 1.6D Edition I
Fiat Bravo 1.6 16v GT
Peugeot 205 1.0 accent
Fiat Bravo 1.6 16v GT
foto's van mijn V40
Historie in beeld
- lancer
- 6th Gear member
Als je Start/Stop systeem aan staat, herstart de motor zodra je de koppeling induwt.remmm schreef:De keren dat ik te laat was zat ik net na hem op de rem en dus ook het koppelpedaal... Maar volgens mij was de motor wel uit? Ik weet het niet meer... Weer eens proberen bij de slagboom
-
- 2nd Gear member
Ik rij al 8 jaar op dezelfde slagboom af op de bedrijfsparkeerplaats en dat gaat zeker niet met een rotgang (zit na een bochtje). Snelheid Km of 5 per uur schat ik..diesel01 schreef:Ik vraag mij dan toch af hoe jullie op een slagboom afrijden?
Maar zodra hij omgaat kan je in principe gewoon langzaam doorrijden zonder deze te raken. Maar als je dat doet grijpt de city safety al in. Je zou dan dus stilstaand moeten wachten tot de slagboom al behoorlijk hoog is.
Begrijp het overigens wel en het werkt dus prima, maar soms is het wel schrikken...
*V40 D2 R-Design Plus Line | Black Sapphire Metallic | Business pack Pro | Premium Sound | Scandinavian Line | Verwarmbare voorstoelen | Verlichtingspack 2 | Verwarmbare voorruit | Sensus Connect Touch - met navigatie | Dakspoiler (met vinnen) | 18"; Brock B27 zomervelgen
- twcoolen
- 3rd Gear member
Heel simpel, stapvoets erop afrijden zonder afremmen is al voldoende on CitySafety in te laten schakelen.diesel01 schreef:Ik vraag mij dan toch af hoe jullie op een slagboom afrijden?
Ik kom al jaren vrijwel dagelijks bij diezelfde slagboom. De ervaring is altijd dat je er stapvoets onderdoor kunt rijden zonder af te hoeven remmen aangezien de slagboom in (vrijwel) alle gevallen open zal gaan op het moment dat je er bijna voor staat.
City Safety houdt echter geen rekening met dit anticiperent rijgedrag en zal het anker uitgooien aangezien het nog een obstakel detecteert.
En ja, zelfs met 3-4km per uur is een noodstop door City Safety geen prettige ervaring.
V40 T3 R-Design MY14|Titanium Grey|Business Pack Pro|Sensus Connected Touch|R-Design Plus Line|Dynamic Line|Lighting pack 2|Heated chairs and windshield|18" Ixion II
- Marc
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Heb het één keer gehad dat ie activeerde.... ik schrok me dood. Reed gewoon lekker pittig mijn eigen oprit op en rem pas laat voor de muur, maar het CS remde nog net iets eerder.... ik was bijna mijn tanden kwijt.... Gaat nu standaard meteen af.... auto starten, CS af, DSTC af en start/stop af... en dan lekker rijden