Pagina 2 van 5

Geplaatst: 29.10.2013 - 12:27
door Voskuh
kisman schreef:Alternatief voor kartonnen dozen kan ook je schoonmoeder zijn. ;-)
Kan je ook meteen die voetgangersairbag testen :evil:

Geplaatst: 29.10.2013 - 12:43
door kisman
Voskuh schreef:
kisman schreef:Alternatief voor kartonnen dozen kan ook je schoonmoeder zijn. ;-)
Kan je ook meteen die voetgangersairbag testen :evil:
+1

Geplaatst: 29.10.2013 - 13:06
door patvdberg
Bij de dealer hebben ze vaak zo een opblaaspop met verzwaarde voet, zeg fotootje uitprinten en uittesten daar die hap! ;-)

Geplaatst: 29.10.2013 - 17:11
door Herko_ter_Horst
Ik zou bijna zeggen: als je er niks van merkt, dan werkt het goed :)

Het hele idee van het systeem is dat het pas ingrijpt als jij dat zelf niet doet. Dus als je het gaat testen, mag je zelf inderdaad ook echt niks doen. Op het moment dat je denkt: "shit, hij doet het niet" en toch zelf gaat remmen, ben je dus nog "te vroeg" (lees: op tijd) en grijpt het systeem niet in.

Ik heb één keer een "ingreep" gehad, toen ik iets te snel (volgens het systeem) een parkeervak indraaide en er struiken voor de bumper in beeld kwamen. Toen stond ik ineens stil :) Verder merk ik inderdaad nooit iets van het systeem.

Geplaatst: 29.10.2013 - 18:03
door Timmie
diesel01 schreef:Ik heb laatst een ingreep gehad op een fietser die mij tegemoet kwam door rood ging en voor mij langs wilde kruisen, ik controleerde links en rechts op roodlicht rijders en zodoende had ik 3 sec geen zicht naar voren.
De fietser stond op 60cm van de auto en ik met de giechel op het stuur, geloof mij het werkt maar zo kort zou ik het zelf nooit laten komen.
Overigens werkte het systeem niet toen een fietser van links naar rechts vergat voorrang te verlenen..aan het einde van de remweg tikte ik net zijn bagagedrager aan..
rijd je handgeschakeld, of met de automaat? Ik snap namelijk niet, als het handgeschakeld is, hoe de Volvo je stilzet

Geplaatst: 29.10.2013 - 18:36
door Herko_ter_Horst
Timmie schreef: rijd je handgeschakeld, of met de automaat? Ik snap namelijk niet, als het handgeschakeld is, hoe de Volvo je stilzet
Vol op de rem gaan werkt wel hoor :) Slaat de motor vanzelf af.

Geplaatst: 29.10.2013 - 20:07
door Figaro
In deze youtube doet hij het zelfs bij snelheden boven de 50km/h zonder probleem, well done Volvo!

Geplaatst: 29.10.2013 - 20:31
door djidee
FifthGear heeft toen een Up, de V40 en de Sklasse getest met dit soort systemen. Boeiend filmpje. http://www.youtube.com/watch?v=PzHM6PVTjXo

Geplaatst: 29.10.2013 - 20:45
door Mike Philippens
Figaro schreef:In deze youtube doet hij het zelfs bij snelheden boven de 50km/h zonder probleem, well done Volvo!
Dat is het uitgebreide systeem. Standaard doet ie het tot 50kmh.

@Diesel: dat het als metaal op metaal klinkt, zal de motor zijn die afslaat doordat er geremd wordt. Er is niet een apart circuit dat ineens een stang door je wielen slaat ofzo. De remmen gaan er vol op (en dan misschien wel met meer druk dan jij op je pedaaltje gebruikt) en dat houdt ie vast. Anders hou je een diesel niet tegen die in z'n 1 staat. Die wil dan echt wel door.

Of zou ie als je geen automaat hebt meteen de auto uitzetten? Want automatisch koppelen doet ie niet natuurlijk. Wat is de ervaring van de mensen die het al een keer getest hebben?

Geplaatst: 29.10.2013 - 22:34
door remmm
De keren dat ik te laat was zat ik net na hem op de rem en dus ook het koppelpedaal... Maar volgens mij was de motor wel uit? Ik weet het niet meer... Weer eens proberen bij de slagboom :)

Geplaatst: 30.10.2013 - 11:05
door fricandellightspecial
Allen,

Zie bijgaande testresultaten van EuroNCAP.
Getest met City Safety & Collision Warning with Full Auto-Brake.

http://nl.euroncap.com/nl/results/aeb/testresults.aspx

Eén van de beste in de test.
(filmbeelden ook beschikbaar, na klikken op Volvo V40)

Geplaatst: 30.10.2013 - 11:29
door danceplaza
elke keer bij die zelfde slagboom. :(

ook paar keer bij een file al ingegrepen :)

Geplaatst: 31.10.2013 - 10:55
door Morri
Hier ook al een paar keer kapot geschrokken bij een slagboom

Geplaatst: 31.10.2013 - 11:26
door diesel01
Ik vraag mij dan toch af hoe jullie op een slagboom afrijden?
Het gegeven is dat het ding over de weg hangt, met 160km/u erop af komen rijden veranderd daar niets aan.
Ik heb nog nooit een ingreep gehad bij een slagboom maar doe dat ook met een paar km/u en wacht tot hij omhoog is.
Tegenover het app complex bij mijn kantoor hebben ze ook een slagboom en metname piet koerier raakt hem vaak omdat ze er met een bloedgang op af komen rijden.
Hij heeft er ook al eens afgelegen omdat er een storing inzat en hij helemaal niet omhoog ging, automobilist liep een barst in het raam op.

Geplaatst: 31.10.2013 - 11:30
door dbt
Zelf het systeem nog nooit in actie gehad op mijn V40, wil ik eigenlijk houden zo maar ben wel stiekem en beetje benieuwd maar door de reacties als "klinkt als ijzer op ijzer" ga ik dat maar lekker niet doen...

Geplaatst: 31.10.2013 - 11:32
door lancer
remmm schreef:De keren dat ik te laat was zat ik net na hem op de rem en dus ook het koppelpedaal... Maar volgens mij was de motor wel uit? Ik weet het niet meer... Weer eens proberen bij de slagboom :)
Als je Start/Stop systeem aan staat, herstart de motor zodra je de koppeling induwt.

Geplaatst: 31.10.2013 - 11:32
door Morri
diesel01 schreef:Ik vraag mij dan toch af hoe jullie op een slagboom afrijden?
Het gegeven is dat het ding over de weg hangt, met 160km/u erop af komen rijden veranderd daar niets aan.
Ik heb nog nooit een ingreep gehad bij een slagboom maar doe dat ook met een paar km/u en wacht tot hij omhoog is.
Tegenover het app complex bij mijn kantoor hebben ze ook een slagboom en metname piet koerier raakt hem vaak omdat ze er met een bloedgang op af komen rijden.
Hij heeft er ook al eens afgelegen omdat er een storing inzat en hij helemaal niet omhoog ging, automobilist liep een barst in het raam op.
Ik rij al 8 jaar op dezelfde slagboom af op de bedrijfsparkeerplaats en dat gaat zeker niet met een rotgang (zit na een bochtje). Snelheid Km of 5 per uur schat ik..

Maar zodra hij omgaat kan je in principe gewoon langzaam doorrijden zonder deze te raken. Maar als je dat doet grijpt de city safety al in. Je zou dan dus stilstaand moeten wachten tot de slagboom al behoorlijk hoog is.

Begrijp het overigens wel en het werkt dus prima, maar soms is het wel schrikken...

Geplaatst: 31.10.2013 - 14:45
door twcoolen
diesel01 schreef:Ik vraag mij dan toch af hoe jullie op een slagboom afrijden?
Het gegeven is dat het ding over de weg hangt, met 160km/u erop af komen rijden veranderd daar niets aan.
Ik heb nog nooit een ingreep gehad bij een slagboom maar doe dat ook met een paar km/u en wacht tot hij omhoog is.
Tegenover het app complex bij mijn kantoor hebben ze ook een slagboom en metname piet koerier raakt hem vaak omdat ze er met een bloedgang op af komen rijden.
Hij heeft er ook al eens afgelegen omdat er een storing inzat en hij helemaal niet omhoog ging, automobilist liep een barst in het raam op.
Heel simpel, stapvoets erop afrijden zonder afremmen is al voldoende on CitySafety in te laten schakelen.

Ik kom al jaren vrijwel dagelijks bij diezelfde slagboom. De ervaring is altijd dat je er stapvoets onderdoor kunt rijden zonder af te hoeven remmen aangezien de slagboom in (vrijwel) alle gevallen open zal gaan op het moment dat je er bijna voor staat.

City Safety houdt echter geen rekening met dit anticiperent rijgedrag en zal het anker uitgooien aangezien het nog een obstakel detecteert.
En ja, zelfs met 3-4km per uur is een noodstop door City Safety geen prettige ervaring.

Geplaatst: 31.10.2013 - 14:50
door Marc
Heb het één keer gehad dat ie activeerde.... ik schrok me dood. Reed gewoon lekker pittig mijn eigen oprit op en rem pas laat voor de muur, maar het CS remde nog net iets eerder.... ik was bijna mijn tanden kwijt.... Gaat nu standaard meteen af.... auto starten, CS af, DSTC af en start/stop af... en dan lekker rijden :-)

Geplaatst: 31.10.2013 - 15:19
door NielsPHEV
City safety afzetten ? da's knap of zie ik iets over het hoofd