Pagina 2 van 3
Geplaatst: 26.11.2013 - 20:15
door Turbodesk
AlexV70 schreef:V70/2.4D/2003 schreef:Toch mooi, zo'n automaat. Dan beleef je nog eens wat en kom je nog eens ergens........... :?
Nee, een dualmassvliegwiel is een fijn ding. Ik hoor je nu al zuchten...... :oops:
hahahahaha

Geplaatst: 26.11.2013 - 20:21
door Marc Apeldoorn
AlexV70 schreef:V70/2.4D/2003 schreef:Toch mooi, zo'n automaat. Dan beleef je nog eens wat en kom je nog eens ergens........... :?
Nee, een dualmassvliegwiel is een fijn ding. Ik hoor je nu al zuchten...... :oops:
Daarom maar een single mass vliegwiel erin, heb ik er ook geen omkijken meer naar

Geplaatst: 26.11.2013 - 20:41
door Schapekoppie
Vervelend Mees als je niet op je bak kunt vertrouwen

Hoop dat het goed gaat zo!
Geplaatst: 27.11.2013 - 13:30
door herbert (c5)
Marc Apeldoorn schreef:AlexV70 schreef:V70/2.4D/2003 schreef:Toch mooi, zo'n automaat. Dan beleef je nog eens wat en kom je nog eens ergens........... :?
Nee, een dualmassvliegwiel is een fijn ding. Ik hoor je nu al zuchten...... :oops:
Daarom maar een single mass vliegwiel erin, heb ik er ook geen omkijken meer naar

Kan dit dan, heb mijne ook moeten laten vervangen , heb toen ook lang lopen zoeken voor een normaal vliegwiel......
Geplaatst: 27.11.2013 - 13:40
door JosW
Kan dat zomaar, een single mass vliegwiel i.pv. dual mass?
Geplaatst: 27.11.2013 - 20:04
door Gast
JosW schreef:Kan dat zomaar, een single mass vliegwiel i.pv. dual mass?
Nee, want je wil toch ergens de krachten mee opvangen, dat gebeurd dan volgens mij op de ouderwestse manier met veren in de plaat.
Maar misschien kan iemand met ervaring dit beter vertellen.
Geplaatst: 27.11.2013 - 21:22
door dennis850estate
AlexV70 schreef:JosW schreef:Kan dat zomaar, een single mass vliegwiel i.pv. dual mass?
Nee, want je wil toch ergens de krachten mee opvangen, dat gebeurd dan volgens mij op de ouderwestse manier met veren in de plaat.
Maar misschien kan iemand met ervaring dit beter vertellen.
Ik heb bij Marc met zijn V70R een single massa geplaatst. Hij heeft een fors vermogen en schuwt een beetje leuk optrekken niet en hier is een dual massa met originele koppeling niet blij mee. De truc is dan terug te gaan naar een single massa met Stage 2 S60R plaat met Stage 2 drukgroep voor een 850.
Geplaatst: 27.11.2013 - 21:25
door dennis850estate
Maar misschien moet ik hier even een nieuw topic over openen.. Dit is Mees zijn verhaal over de automaat
update haperende GT
Geplaatst: 01.01.2014 - 10:25
door mees
update eind december 2013 en weer 2000km verder:
De bak is regelmatig 'de weg even kwijt'. Vooral bij heel weinig gas geven, in de stad rijden (meesukkelen met het verkeer). In de manual-stand schakelt hij dan wel goed. Daar ben ik erg blij mee. Ik ben benieuwd hoe hij gaat schakelen tijdens warm weer.
De bonk bij het zetten naar de R is er meestal nog steeds / soms niet.
Rare 'dingen' die automaten.......
Re: De 3 mannen en 1 vrouw in Uden.....
Geplaatst: 24.05.2014 - 15:48
door mees
update 24 mei en weer 7000km verder:
begin april reed hij 'als vanuit het niets' plotseling weer 100%. Helemaal blij was ik, tot 3 weken later: weer bonk naar R gecombineerd met die andere dingen. Alsof er een kromme Volt in het systeem zit. Vanaf half mei weer 100%. Met slechts een heel enkele keer die bonken-combi……
Met de (zware bergritten met 1550kg op de trekhaak) vakantie voor de deur heb ik nog steeds vertrouwen in deze ruilbak: slipt niet !
Enne, mijn vriendjes met ouderwetse automaat (zonder gt)? 100% goed geworden en gebleven na flushen!
Re: De 3 mannen en 1 vrouw in Uden.....
Geplaatst: 27.05.2014 - 16:19
door blastaway
Nou Mees, het is gewoon een zelfoplossende auto. Alle problemen lossen zich gewoon op. Wellicht is hij soms even verkouden? Moet hij even hoesten.
Re: De 3 mannen en 1 vrouw in Uden.....
Geplaatst: 17.07.2014 - 11:16
door mees
Update na 3400km vakantie-rit.
Geweldig, de gt heeft het gehouden;
met caravan handgeschakeld en ergens tussen de 2200 en 3000 toeren gehouden
Eigenlijk heeft hij de hele rit voor 100% gedraaid !
Op 1 keer na: Na flinke hellingen een half uur door het Zwarte Woud: afdalend van 2 naar 1 schakelend: vertraging en een keiharde bonk.
Daarna weer perfect geschakeld.
Met losse auto: 100% vloeiend op de automaat zonder ook maar 1 bonk(je) !
Steilste helling?
naar camping Wolfach (D). Er staat in kleine campinggids ANWB: smalle steile helling.
Ja inderdaad: vanaf het dorpje in het dal, gaat het lekker stijgen maar niet dat je zegt, tjonge….
Bij het campingbordje vlak voor de camping moest ik een scherpe bocht naar links, dan zeg je: dat kan nooit zo steil !!
In Engeland eerder al eens 25% met 1550kg op de haak meegemaakt voor 10 minuten,
dus proberen maar. Lukte!
Er was een stenen muurtje. Gemeten: 1 horizontale meter was 29 verticale centimeters…..
wie o wie is er nog zo kundig om het hellingspercentage te berekenen?
Re: De 3 mannen en 1 vrouw in Uden.....
Geplaatst: 17.07.2014 - 16:38
door jpwg001
Dat is een leuk sommetje. Is dat niet gewoon 29% ? Van elke strekkende meter stijg je 29 cm.
Re: De 3 mannen en 1 vrouw in Uden.....
Geplaatst: 17.07.2014 - 18:10
door t5power
jpwg001 schreef:
Dat is een leuk sommetje. Is dat niet gewoon 29% ? Van elke strekkende meter stijg je 29 cm.
Volgens mij rond de 16%, immers, als je 1 meter zou stijgen heb je 45%...
Re: De 3 mannen en 1 vrouw in Uden.....
Geplaatst: 17.07.2014 - 19:04
door evert65
hoe bereken je dat?
Re: De 3 mannen en 1 vrouw in Uden.....
Geplaatst: 17.07.2014 - 21:23
door Gerald de Groot
Graden en percentages zijn niet hetzelfde. Eén meter opzij en één meter omhoog is een stijging van 100%. De hoek van de weg is dan 45 graden. Het hellingspercentage van mees is inderdaad 29%.
Re: De 3 mannen en 1 vrouw in Uden.....
Geplaatst: 17.07.2014 - 21:29
door wim de jong
Re: De 3 mannen en 1 vrouw in Uden.....
Geplaatst: 01.11.2014 - 16:48
door kevinwalter
Zo, vandaag ook weer bij Dennis geweest om mijn nokkenaskeerringen te vervangen.
Re: De 3 mannen en 1 vrouw in Uden.....
Geplaatst: 14.11.2014 - 06:46
door MichelV70
Dinsdag bij Obbe langs geweest voor powerflush van de gt en meteen maar even motormangament bekeken.
Dat was wel nodig want de D5 bleek in verleden niet helemaal correct getunded te zijn dus meteen de versie van Obbe er op laten zetten.
De gt schakelt weer soepel en het vermogen is elke keer weer een feest als ik het gaspedaal intrap.
De 3 mannen en 1 vrouw in Uden.....
Geplaatst: 15.05.2023 - 10:55
door mees
Om het verhaal nog te compleet te maken:
Bij 40 en 80k later geflushed (3x in totaal meen ik) bij de dealer op de GS/Kroon methode.
Heeft zich verder goed gehouden!
Auto is maart 2021 ingeruild op een jonge andere Volvo.
En u raadt: ook deze 'bijtijds' laten flushen ter voorkoming van ........