Even resumerend, je leest je eerst goed in, op basis daarvan wil je een bomvolle auto die je in het buitenland aankoopt want deze is hier te duur en je zet vervolgens alle safety items maar uit omdat ze je niet aanstaan...
Verschillende items kunnen idd uit, sommige kunnen dat niet.
CS reageert niet op verf op straat, lane departure wel, meer dan een geluid brengt dat systeem dan niet (en dat kan wel uit) het remt iig NOOIT.
Nogmaals, interessante case...
Advies voor vakgarage
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Volvo for life
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik vind het een heel bijzonder verhaal en herken er helemaal niets van
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
ik zou voor ieder potentieel safety issue volvo nederland/volvo ab aanspreken, wat heb je te verliezen? (en wat kunnen zij winnen?) zolang je dat te veel moeite vind heb je weinig recht van spreken.XC60T6 schreef:Ik verwacht dan geen adequate oplossing binnen enkele weken, sterker nog, een eindeloos ja/nee spelletje waar verantwoordelijkheden worden afgeschoven. Zoveel tijd en kilometers heb ik niet als ondernemer. Er moet gereden worden, veilig en betrouwbaar. Precies om die labels kopen veel mensen een Volvo. Dit moet z.s.m. opgelost worden, ipv oeverloze briefwisselingen.
Volvo for life
- XC60T6
- 2nd Gear member
Ik zou willen dat ik hetzelfde kon zeggen.Ben schreef:Ik vind het een heel bijzonder verhaal en herken er helemaal niets van
bart simpson schreef:Even resumerend, je leest je eerst goed in, op basis daarvan wil je een bomvolle auto die je in het buitenland aankoopt want deze is hier te duur en je zet vervolgens alle safety items maar uit omdat ze je niet aanstaan...
Het safetypakket was natuurlijk slechts een onderdeel van het totaalplaatje. Ik was er erg enthousiast over maar in de praktijk is het voor mij persoonlijk geen prettige meerwaarde.
Aangetekend schrijven naar Volvo NL gaat eruit zodra ik kan beschikken over een mogelijke uitdraai van het systeem dat de rem assistent ingreep heeft aangegeven. Overigens, iedereen met een klacht heeft daarentegen wel recht van spreken, ik heb tot dusver niet kunnen zien dat elk lid met een klacht over z'n auto wordt verzocht om ook Volvo NL aan te schrijven.
XC60 3.0 T6 AWD Geartronic MY2009 full options Security Line, High Performance Sound, panoramadak, verlichte instaplijsten, R-Design 2-tone leather, sportonderstel met Four-C-Technologie , 20"; Talitha Dark Grey velgen, Heico exhaust & bumper tuning.
- XC60T6
- 2nd Gear member
Full brake is 2x voorgekomen, een paar dagen geleden en enkele maanden geleden. De eerste keer midden op de weg zonder bewegende zaken voor de auto, de tweede keer ging de waarschuwing duidelijk af op de containers langs de weg, iets wat elke keer gebeurt als daar containers staan. Niks bewoog. Er was na de eerste keer sprake van een los zittende camera lens, die is toen vastgezet.bart simpson schreef:Ik zie niet zo goed wat hier gebeurd zou kunnen zijn, een my 2009 XC60 heeft als hij collision warning heeft helemaal nog geen full auto brake en city safety werkte toen nog slechts tot +/- 35km/uur, daarboven dus in het geheel niet.
City safety reageert ook helemaal niet op al dan niet kloppende belijning maar op beweging, en nogmaals tot "slechts" +/- 35km/uur, vanaf 2013 is het pas tot 50/km/uur.
Een my 2009 zou een auto van 2008 kunnen zijn, die het dan nu al min of meer 5 jaar probleemloos gedaan heeft, wat is er recent aan veranderd? (en door wie?) interessante case
XC60 3.0 T6 AWD Geartronic MY2009 full options Security Line, High Performance Sound, panoramadak, verlichte instaplijsten, R-Design 2-tone leather, sportonderstel met Four-C-Technologie , 20"; Talitha Dark Grey velgen, Heico exhaust & bumper tuning.
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Gebruikelijk is de lokale dealer, die de auto in onderhoud heeft en de klachten dus kent, het eerste aanspreekpunt.XC60T6 schreef:Aangetekend schrijven naar Volvo NL gaat eruit zodra ik kan beschikken over een mogelijke uitdraai van het systeem dat de rem assistent ingreep heeft aangegeven. Overigens, iedereen met een klacht heeft daarentegen wel recht van spreken, ik heb tot dusver niet kunnen zien dat elk lid met een klacht over z'n auto wordt verzocht om ook Volvo NL aan te schrijven.
- XC60T6
- 2nd Gear member
Is uiteraard reeds aangesproken en zegt dat hier helaas niks aan te doen is.
- Oceanracer
- Geartronic member
Plak je toch een stuk ducktape over die lens? Probleem opgelost!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- XC60T6
- 2nd Gear member
Daar zat ik idd aan te denken. Vond dat nogal een boute oplossing maar liever zekerheid dan weer plotseling stilstaan. De ducktape ligt al op de achterbank.Oceanracer schreef:Plak je toch een stuk ducktape over die lens? Probleem opgelost!

- cvonken
- 2nd Gear member
Ik herken van dit daadwerkelijk ingrijpen ook niets.
Mijn huidige XC60 (2010) heeft uiteraard CS, maar ook ACC / collision warning. In de 1,5 jaar dat ik deze rij nog nooit een ingreep gehad van de remmen.
Bij mijn vorige XC60 (ook MY2010) die ik 3 jaar gereden heb, heb ook nog nooit een ingreep gehad.
Gelukkig uiteraard, al ben ik stiekum toch benieuwd hoe dat voelt :-s
Ongeveer 1x per maand krijg ik een vals alarm, al kan ik me in die situaties wel voorstellen (bv klein slingertje in de weg) dat de boordcomputer het 'benauwd' krijgt.
Per slot van rekening moet hij de kans krijgen om je vooraf te waarschuwen; zodanig dat je nog kan reageren en ingrijpen.
Als mens heb je daar al gauw 1 sec voor nodig, en in die tijd leg je vele meters af.
Ik kan me echter wel voorstellen dat als die ingrepen inderdaad wel eens onnodig gebeuren, en te vaak, dit een enorm vervelend gevoel is.
Wellicht toch ook gerelateerd aan de rijstijl?
Mijn huidige XC60 (2010) heeft uiteraard CS, maar ook ACC / collision warning. In de 1,5 jaar dat ik deze rij nog nooit een ingreep gehad van de remmen.
Bij mijn vorige XC60 (ook MY2010) die ik 3 jaar gereden heb, heb ook nog nooit een ingreep gehad.
Gelukkig uiteraard, al ben ik stiekum toch benieuwd hoe dat voelt :-s
Ongeveer 1x per maand krijg ik een vals alarm, al kan ik me in die situaties wel voorstellen (bv klein slingertje in de weg) dat de boordcomputer het 'benauwd' krijgt.
Per slot van rekening moet hij de kans krijgen om je vooraf te waarschuwen; zodanig dat je nog kan reageren en ingrijpen.
Als mens heb je daar al gauw 1 sec voor nodig, en in die tijd leg je vele meters af.
Ik kan me echter wel voorstellen dat als die ingrepen inderdaad wel eens onnodig gebeuren, en te vaak, dit een enorm vervelend gevoel is.
Wellicht toch ook gerelateerd aan de rijstijl?
- XC60T6
- 2nd Gear member
Konden we het daar maar op gooien. Helaas. Het is m.i. 1 van de camlenzen die teveel naar buiten gedraaid 'kijkt'.
Mijn eerste ingreep die ik ooit meemaakte was toen ik met amper te meten snelheid, minder dan stapvoets, op een slagboom afreed. Een schurend bonkgeluid volgde: ingreep. Op de rechte weg reed ik met een keurig gangetje van zeg 40 zonder verkeer in de buurt, niets aan de hand. Pats, zomaar ingreep. En paar dagen geleden in een woonwijk, ook lage snelheid. Draai de bocht in, waarschuwing, niets aan de hand, de tweede bocht was ook weer bevolkt met containers: waarschuwing + remmen.
Mijn eerste ingreep die ik ooit meemaakte was toen ik met amper te meten snelheid, minder dan stapvoets, op een slagboom afreed. Een schurend bonkgeluid volgde: ingreep. Op de rechte weg reed ik met een keurig gangetje van zeg 40 zonder verkeer in de buurt, niets aan de hand. Pats, zomaar ingreep. En paar dagen geleden in een woonwijk, ook lage snelheid. Draai de bocht in, waarschuwing, niets aan de hand, de tweede bocht was ook weer bevolkt met containers: waarschuwing + remmen.
- Discovery
- 5th Gear member
Voor alle duidelijkheid:
-In jouw XC60 zit geen camera, maar een laser en mogelijk een radar
-City Safety werkt niet boven de 30km/u in jouw XC60
Je geeft zelf aan dat het boven de 30km/u gebeurd, dus ligt het niet aan je city safety systeem en moet het probleem dus worden gezocht in de auto brake functie van je XC60, waarvan ik er vanuit ga dat deze op jouw XC60 zit aangezien je XC60 nagenoeg alle opties heeft.
-In jouw XC60 zit geen camera, maar een laser en mogelijk een radar
-City Safety werkt niet boven de 30km/u in jouw XC60
Je geeft zelf aan dat het boven de 30km/u gebeurd, dus ligt het niet aan je city safety systeem en moet het probleem dus worden gezocht in de auto brake functie van je XC60, waarvan ik er vanuit ga dat deze op jouw XC60 zit aangezien je XC60 nagenoeg alle opties heeft.
- XC60T6
- 2nd Gear member
Dank voor de duidelijkheid. Het verhaal van de cameralens is mij 1:1 zo uitgelegd door de plaatseijke dealer. Tevens zeiden zij dat dit gebeurt met City Safe, tot aan 50km/uur.
In ieder geval zijn de genoemde oorzaken duidelijk geworden, nu alleen nog even de portemonnee trekken
Ik weet al wat ik mezelf toebedeel voor kerst! 
In ieder geval zijn de genoemde oorzaken duidelijk geworden, nu alleen nog even de portemonnee trekken

- XC60T6
- 2nd Gear member
Sinds welk jaar is die modificatie er?
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Als ik dit topic goed gelezen heb staat er in een bericht van Bart Saimpson dat dat vanaf MY2013 is. Dus auto's die vanaf medio 2012 zijn uitgeleverd.
-
- 3rd Gear member
Voor alle duidelijkheid, dit is geen probleem van het City Safety systeem. City Safety waarschuwt niet, maar grijpt direct in.
Collision Warning waarschuwt wel en doet een remingreep indien nodig. Bij mijn weten (geen zekerheid) is Collision Warning altijd in combinatie met Adaptive CC en werkt dit met een radar in de grill. City Safety werkt met een camera achter de voorruit.
Collision Warning waarschuwt wel en doet een remingreep indien nodig. Bij mijn weten (geen zekerheid) is Collision Warning altijd in combinatie met Adaptive CC en werkt dit met een radar in de grill. City Safety werkt met een camera achter de voorruit.
- casper
- 5th Gear member
Inderdaad, ik begrijp dit zogenaamde probleem ook niet.V70 D5 Ed. II Geartronic schreef:Voor alle duidelijkheid, dit is geen probleem van het City Safety systeem. City Safety waarschuwt niet, maar grijpt direct in.
Bizar verhaal van iemand die in het buitenland een (abnormale) XC60 koopt en dan hier begint te klagen alsof het allemaal de schuld van Volvo is.
Weet de vraagsteller wel waarover hij het allemaal heeft?
- XC60T6
- 2nd Gear member
Ik begrijp dat het voor sommigen gevoelig ligt om kritiek te hebben op Volvo. Om dan meteen te zeggen dat de auto abnormaal is, terwijl deze officieel is ingevoerd en geregistreerd staat bj Volvo Nederland + in onderhoud is bij de dealergarage en dat ik niet weet waarover ik het heb, terwijl mijn informatie rechtstreeks van de dealer komt, is een beetje overdreven en wellicht geredeneerd vanuit een emotionele opwelling. Ik leg uw aanval even terzijde.
@V70 D5 Ed. II Geartronic: dank voor de duidelijkheid, want die was mij niet in deze mate verschaft. Men zei bij de dealer dat dit een reactie was van de cameralenzen bovenin de voorruit. Ik beschik over beide (systeem in voorruit en radar in grill), misschien een idee om het apparaat in de grill eens nader te laten bekijken.
@V70 D5 Ed. II Geartronic: dank voor de duidelijkheid, want die was mij niet in deze mate verschaft. Men zei bij de dealer dat dit een reactie was van de cameralenzen bovenin de voorruit. Ik beschik over beide (systeem in voorruit en radar in grill), misschien een idee om het apparaat in de grill eens nader te laten bekijken.
- casper
- 5th Gear member
Dat je nu pas tot die conclusie komt is toch ook maar hoogst eigenaardig.XC60T6 schreef:Ik beschik over beide (systeem in voorruit en radar in grill), misschien een idee om het apparaat in de grill eens nader te laten bekijken.
Met zulke klachten had ik dat al lang laten doen, en had de dealer dat ook gedaan.
Ik blijf het een ongelooflijk verhaal vinden, sorry.